ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای كشور در كمیسیون امور داخلی

ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای كشور در كمیسیون امور داخلی

به گزارش پرسی بلاگ سخنگوی كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها از تعیین تركیب هیات نظارت استانی و شهرستانی در انتخابات شوراهای اسلامی كشور در جریان جلسه امروز این كمیسیون اطلاع داد.


علی حدادی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسات قبلی کمیسیون ترکیب هییت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها تعیین شد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: در جلسه امروز هم ترکیب هییت نظارت استانی در انتخابات شوراها تعیین شد. بر طبق این طرح ۳ نفر از نمایندگان مجلس به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان، مدیر کل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رئیس کل دادگستری استان و یا یک نفر از قضات عالی رتبه استانی با معرفی قوه قضاییه ترکیب هییت نظارت استانی را می سازند.
نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی بر مبنای مصوبه امروز کمیسیون ترکیب هییت نظارت در شهرستان ها هم تعیین شد که شامل ۳ نفر به پیشنهاد نمایندگان مجلس با تایید هیات نظارت عالی استان، یک نفر حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق با پیشنهاد مدیر کل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رئیس دادگستری شهرستان یا معاون ایشان، می شود.
ایشان در ادامه تصریح کرد: ان شاءالله در جلسه روز سه شنبه کمیسیون این طرح به جمع بندی نهایی خواهد رسید و اصلاحات نهایی در آن انجام و برای رسیدگی در صحن مجلس در نوبت قرار خواهد گرفت.




منبع:

1399/07/06
20:33:05
5.0 / 5
1747
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ