جلالی با پرسی بلاگ مطرح كرد؛

سواد رسانه ای کلید مدیریت فضای مجازی است

سواد رسانه ای کلید مدیریت فضای مجازی است

به گزارش پرسی بلاگ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سواد رسانه ای یک راهنما است و اگر فرد سواد رسانه ای داشته باشد می تواند در فضای مجازی، خود و جامعه اش را مدیریت کند.



حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز دنیای مجازی به واقعیت تبدیل گشته است. در حقیقت یک کابل به مرز و فکر مردم وصل شده و آن تصمیم می گیرد و قدرت انتخاب دارد و مطالبش را مرتب القا، تحلیل و تحریک می کند.
وی با اعلان اینکه امروز، فضای مجازی به واقعیتی تبدیل گشته است که از جنبه های زیادی در زندگی ما تأثیر می گذارد، اظهار داشت: فضای مجازی حدودا سبک زندگی ما را شکل می دهد و به عنوان یک عضو خانواده ما حساب می شود. در حقیقت فضای مجازی از خانواده و سبک زندگی ما جدایی ناپذیر و غیرقابل انکار است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در این شرایط سواد رسانه ای می تواند به عنوان یک راهنما، جهت دهنده، پیشران و کمک کنده برای ما عمل کند، اظهار داشت: اگر فرد سواد رسانه ای داشته باشد می تواند در فضای مجازی، خود و جامعه اش را مدیریت کند و بجای این که ربات ها برایش تصمیم بگیرند و انتخاب کنند، خودش انتخاب کننده باشد.
وی اضافه کرد: سواد رسانه ای به افراد کمک می نماید تا در دریایی از اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی گم نشوند و مسیر خودرا پیدا کنند. می توان اظهار داشت که مانند علم که چراغی برای انسان است و او را در تاریکی هدایت می کند، سواد رسانه ای همین طور یک چراغ در دست انسان است که به او کمک می نماید در فضای پر هرج و مرج مجازی مسیر را پیدا کند.
حجت الاسلام جلالی در آخر اظهار داشت: برگزاری همایش های در رابطه با سواد رسانه ای بسیار تأثیرگذار است. این همایش ها فرصتی فراهم می کنند تا افراد با مفاهیم، مهارتها و مهارت های مربوط به سواد رسانه ای آشنا گردند. همچنین، این رویدادها امکان ارتباط و تبادل نظر بین افراد و فعالان حوزه سواد رسانه ای را فراهم می کنند تا از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند. به این ترتیب، همایش های سواد رسانه ای می توانند در افزایش اطلاعات و آگاهی افراد، توسعه مهارت های آنها و در نهایت تقویت دانش و آگاهی عمومی جامعه تأثیرگذار باشند.

1403/01/12
15:15:58
5.0 / 5
172
تگهای خبر: فضای مجازی , مجلس , هدایت , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ