موسوی مطرح كرد؛

فرخ رو پارسا قانون کشف حجاب را در مدارس ایران اجرا کرد

فرخ رو پارسا قانون کشف حجاب را در مدارس ایران اجرا کرد

به گزارش پرسی بلاگ، سید کاظم موسوی پژوهشگر تاریخ اظهار داشت: بهایی ها اهتمام می کردند تا حجاب را از جامعه برکنند. برای مثال فرخ رو پارساقانون کشف حجاب را در مدارس اجرا کرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سیدکاظم موسوی، پژوهشگر تاریخ در نشست معرفی و بررسی کتاب «نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی» از سلسله نشست های تاریخ معاصر انقلاب اسلامی که دوشنبه ۲۵ دی در سرای کتاب برگزار گردید، اظهار داشت: بهائیت در خلع حکومت قاجار با انگلیس همکاری کرد. بر طبق گفته پدر هویدا رضاخان به انگلیسی ها معرفی گردید تا بعداً تأیید شود. در بدو ورود رضاخان، عناصر بهائیت در دولتش حضور داشتند اما پس از کودتای ۲۸ مرداد بصورت جدی وارد صحنه سیاست شدند.
وی اضافه کرد: در دوره رضاخانی نگاه مردم و جامعه حضور بهائیت را برنمی تابید. پس از فروپاشی حکومت رضاخان و بر مسند قدرت نشاندن پسرش بهائیت کم کم رو نشان داد و پس از کودتای ۲۸ مرداد عریان وارد صحنه شدند و در مسندهای مختلف قرار گرفتند. در دوره نخست وزیری حسنعلی منصور چند نفر بهایی داریم و در دوره هویدا نیز تعداد بسیاری بهایی در ایران زندگی می کنند. گزارش های خیلی از مردم و ساواک وجود دارد با این مضمون که حضور بهایی ها اینقدر زیاد شده که نمی شود جلوی آنها را گرفت.
موسوی افزود: بهایی ها در این زمان در هواپیمایی، راه آهن و آموزش وپرورش حضور داشتند. این نقش بهایی ها بود که اهتمام می کردند تا حجاب را از جامعه برکنند. فرخ رو پارسا قانون کشف حجاب را در مدارس اجرا کرد. جریان بهائیت به قدرت ها و کانون های بیرون از کشور وصل است. آمریکایی ها زمانی توانستند شاه را جابجا کنند و دولت مصدق را به زیر بکشند که از بهایی ها استفاده کردند. اگر حمایت انگلیس، آمریکا و اسرائیل نبود، بهایی ها نمی توانستند در ایران در رأس قدرت قرار بگیرند. در کنار محمدرضاشاه تیمسار عبدالکریم ایادی قرار داشت. بگفته حسین فردوست و اسدالله علم این آقا بیش از ۸۰ شغل در اختیار خود گرفته بود.
این تاریخ نگار همین طور با اشاره به برخی اسناد از گستره نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی اظهار داشت: ایادی که فقط خودش نبود و بهایی ها را در زیرمجموعه کارهایش قرار می داد. هیأت مدیره و اجزایی که در ساختار تحت مدیریت ایادی قرار می گرفتند، همه بهایی بودند. حتی امنیت غذایی و بهداشت و سلامت جامعه را نیز تهدید می کردند. اینها شریک حکومت پهلوی بودند. بهترین سند، مصاحبه محمدرضا آشتیانی زاده نماینده مجلس است که مؤسسه تاریخ معاصر آنرا به چاپ رسانده است. در این کتاب آمده: من به عینه دیدم که ریپورتر از عین الملک می خواهد بگردد شخصی نظامی را پیدا کند که شیعه خالص نباشد، دغدغه دین نداشته باشد و بتواند جایگزین سلسله قاجار بشود. عین الملک رضاخان را به ریپورتر معرفی می کند. پس از دو یا سه سال که مورد بررسی قرار می گیرد، وی را رأس کار می آورند. مردی که در رأس قرار می گیرد، نخستین کاری که می کند افراد خودش را می آورد. او همگرایی با جریان بهائیت را داشت و در زیردست و زیرمجموعه خود از بهایی ها استفاده می کرد.
وی اضافه کرد: اعتراض علما و مراجع همچون آیت الله بروجردی در سال ۳۴ و اعتراض مردمی به سبب نفوذ بهائیان بسیار صورت می گرفت. کنار شخص اول کشور یعنی محمدرضا شاه، عبدالکریم ایادی بهایی نشسته است که همه کاره است. مسؤول دفتر فرح، فردی بهایی است. در جای جای دربار اشخاص مختلفی داریم که مشغول کار هستند. اینها از هیچ چیز رویگردان نبودند. اینها به جهت اینکه حکومت ایران را یک حکومت بهایی کنند، تلاش می کردند تا اجازه رسمیت یافتن داشته باشند. هر دوره بهر دلیلی به هم می خورد. در انقلاب شاه و ملت دنبال این بودند که رسمیت را بگیرند. حتی نقشه کشیده بودند در سال ۱۳۶۰ بتوانند باتوجه به مریضی شاه رسمیتی از آن خود کنند. فعالیت بهائیت در حوزه مطبوعات نیز جدی بود. خلیل اسعد رزم آرا یکی از بهایی هایی بود که در حوزه مطبوعات حضور داشت. در روزنامه های مختلف همچون کیهان، اطلاعات، مرد روز، سفیدوسیاه بهایی های زیادی فعالیت می کردند و کانون خانواده و اندیشه شیعی را هدف گرفته بودند. همین طور مسخره کردن دین در رادیو و تلویزیون را می بینیم. ساواک برمبنای عملکرد ذاتی خود گزارش هایی را تهیه کرد و آن اسناد امروز به دست ما رسیده است. بهائیت اهتمام داشت جوانان جامعه را به سمت و سوی خودشان و خارج از دین بکشاند. در دانشگاه تهران مدیران میانی و تعداد زیادی از اساتید بهایی بودند. فعالیت آنها ترویج و گسترش بهائیت بود.
این پژوهشگر تاریخ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روش های جذب توسط بهائیان اظهار داشت: آنها بدنبال این بودند که جذب بیشتری داشته باشند. برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و خصوصاً زنان برنامه داشتند. مفسده اخلاقی را چه کسی می توانست رقم بزند؟ فرح پهلوی شروع کننده جشن های مختلف بود، ولی در کنار فرح چه کسی قرار داشت؟ مشاوران فرح دو نفر بهایی زاده بودند. آقای میثاقیان فیلم هایی می سازد، آنقدر شنیع که بیش از دو ساعت اکران نمی گردد، اوج خباثت این آدم است. آن چه از اسناد ساواک می بینیم گزارش مأمورین است، وگرنه ساواک برایش مهم نبود که گزارش بدهد یا ندهد، پرویز ثابتی مسؤول این کار است و خودش بهایی است. آیا واقعاً مقابل هم مسلک های خود گزارش تهیه کرده است؟ گزارش هایی که بطور عادی به دست ساواک رسیده، امروز در اختیار ما قرار دارد. اسرائیل اولین کشوری است که بهائیت را به عنوان دین به رسمیت می شناسد. بهائیت اساساً دشمن اسلام، تشیع و مهدویت است.


منبع:

1402/10/27
15:44:33
5.0 / 5
193
تگهای خبر: آموزش , كتاب , مجلس , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ