تعامل بیمه سلامت و بهزیستی برای حل مشكل بیمه افراد مجهول الهویه

تعامل بیمه سلامت و بهزیستی برای حل مشكل بیمه افراد مجهول الهویه

پرسی بلاگ: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در كمك به سازمان بهزیستی برای حل مشكل بیمه افراد مجهول الهویه از هیچ تلاشی دریغ نمی نماید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی درباب حل مشكل بیمه افراد مجهول الهویه امروز با حضور مهندس موهبتی مدیرعامل این سازمان و قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی برگزارشد.
در این مراسم موهبتی با اشاره به اینكه یكی از وظایف اصلی سازمان بیمه سلامت توسعه پوشش بیمه ای، حفاظت و صیانت مالی از بیمه شدگان است اظهار داشت: بیمه سلامت گروه های مختلفی را در كشور تحت پوشش دارد كه تعداد بیمه شدگان حدود ۴۰ میلیون نفر است، اما متاسفانه به سبب اینكه افراد مجهول الهویه فاقد اسناد هویتی هستند، بطور طبیعی صدور دفترچه بیمه سلامت برای آنها تابحال میسر نبوده است.
وی افزود: در بعضی مواقع مراكز درمانی افراد مجهول الهویه را پذیرش نكرده و گاهی افراد مشكلاتی در پرداخت هزینه ها داشتند یا هزینه ای نمی پرداختند كه برای دانشگاه های علوم پزشكی مشكلاتی ایجاد می شد. ضمن اینكه سازمان بهزیستی باز در بعضی شرایط برای كمك به افراد مجهول الهویه اعتبار كافی نداشت، اما از مدتی قبل سوژه بیمه افراد مجهول الهویه در دستور كار قرارگرفت كه شروع كار به نوزادان اختصاص پیدا كرد.
موهبتی اضافه كرد: سازمان بهزیستی با جدیت مشكل بیمه افراد مجهول الهویه را پیگیری می كند. سپس بررسی مسئله مشخص شد كه در گروه های سنی متفاوت مشكل بیمه افراد مجهول الهویه وجود دارد، بدین سبب فرمول و نظامی طراحی شد كه بر طبق آن بتوان افراد مجهول الهویه را بدون صدور دفترچه بیمه با استفاده از یك معرفی نامه از سازمان بهزیستی به بیمارستان و مراكز درمانی ارجاع داد.
به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: مقرر شد هر شخصی كه از جانب سازمان بهزیستی معرفی می شود، ظرف مدت ۳ ماه پس از نخستین معرفی تعیین تكلیف شده و برای او اسناد هویتی صادر شده و سپس مانند بیمه شده عادی برای او دفترچه صادر می شود.



1397/12/25
22:05:47
5.0 / 5
4856
تگهای خبر: بیمارستان , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ