دستگیری نوجوانی كه ناخواسته آدم كشت

دستگیری نوجوانی كه ناخواسته آدم كشت

پرسی بلاگ: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری نوجوان ۱۶ ساله ای كه مبادرت به قتل دوستش كرده بود، آگاهی داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین باره، اظهار داشت: حدود یك ماه پیش و در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۷، یكی از شهروندان ساكن محدوده شرق تهران هنگام تردد در حاشیه بزرگراه رسالت متوجه شد كه جسد بی جانی روی زمین های خاكی این محدوده افتاده كه بلافاصله بوسیله مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ سوژه را به پلیس اطلاع داد.
وی با اشاره به تشكیل پرونده در این خصوص در كلانتری ۱۹۰ مجیدیه اظهار داشت: با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه پرونده ای تحت عنوان مرگ مشكوك تشكیل شد و در بررسی ها باز مشخص شد كه جسد به وسیله جسمی تیز و برنده مجروح و به قتل رسیده است.
گودرزی با اشاره به اینكه پرونده ای تحت عنوان قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و كارآگاهان این اداره تحقیقات خودرا برای شناسایی قاتل و همین طور كشف هویت مقتول آغاز كردند، اظهار داشت: در بررسی و تحقیقات انجام شده از طرف كارآگاهان مشخص شد كه مقتول جوانی است ۱۸ ساله به نام میلاد كه با وارد شدن ضربه با چاقو به شكمش، به قتل رسیده كه در بررسی از صحنه جرم آلت قتاله كشف و مشخص شد كه ضربه مذكور و خونریزی ناشی از آن عامل مرگ است.
وی با اشاره به اینكه تحقیقات با وجود سرنخ های جدید به دست آمده وارد مرحله ای جدید شد، اظهار نمود: تحقیقات پیرامون شناسایی قاتل و انگیزه همچنان ادامه یافت تا اینكه كارآگاهان سرنخ هایی از حضور یك نوجوان دیگر كه قبل از این با مقتول رابطه دوستی داشته به دست آمد. با كشف این سرنخ، تحقیقات ادامه یافت تا اینكه یكی از دوستان مقتول كه نوجوانی ۱۶ ساله به نام فرشاد است بعنوان مظنون پرونده شناسایی و در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۹۷ برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت فراخوانده شد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینكه در تحقیقات انجام شده، فرشاد به لب به اعتراف گشود، اظهار داشت: فرشاد، در اعترافات خود به كارآگاهان اظهار داشت كه از چند سال پیش با میلاد دوست بوده و در یك مدرسه درس می خواندند، از ۲ سال پیش میلاد كه دو سال از من بزرگ تر بود به بهانه های مختلف به او زور می گفت و با تهدیدهای مكرر برایش ایجاد مزاحمت كرده و او را تحت سلطه حرف های و رفتارهای خود درآورده بود. تا اینكه مقتول از مدرسه آنان به یك مدرسه دیگر رفت اما چند روز قبل از حادثه دوباره مقتول با قاتل تماس گرفته اما به تماسش پاسخ نداده و این اقدام منجر شده تا مقتول با ارسال پیامك های تهدید آمیز از فرشاد بخواهد كه او را ببیند.
وی با اشاره به اینكه سرانجام مقتول و قاتل تصمیم گرفتند تا در حاشیه تقاطع بزرگراه های رسالت و امام علی (ع)، قرار بگذارند، اظهار داشت: بنا بگفته متهم وقتی به محل رسیده میلاد را دیدم و از او خواستم كارش را بگوید كه مجدداً او تهدید كرد كه این كار منجر به درگیری لفظی و درگیری فیزیكی شده و در همین حین و در یك لحظه میلاد از جیبش چاقویی درآورده و به فرشاد حمله كرده است، اما چاقو در درگیری از دستش افتاده و در همین حین متهم از فرصت بهره برده و چاقو را برداشته و با آن ضربه ای به شكم مقتول زده و از محل فرار كرده است.
گودرزی با اشاره به اینكه متهم انگیزه قتل را فشارهای عصبی و تهدیدهای روانی و زورگویی ها و زورگیری های مقتول اعلام كرد، اظهار داشت: این فرد اعلام نمود كه قصد قبلی برای قتل نداشته است.
بگفته معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ با اعترافات متهم، پرونده تكمیل و جهت بررسی به همراه آلت قتل، به بازپرسی شعبه ۸ تهران ارسال شد اما با عنایت به اینكه متهم زیر ۱۸ سال سن دارد، پرونده برای دادگاه اطفال زیر ۱۸ سال ارجاع شد تا تحقیقات قضائی در این خصوص صورت گیرد.



1397/12/14
14:47:43
5.0 / 5
4888
تگهای خبر: پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ