اولین ایستگاه متروی برج میلاد تا اختتام آبان افتتاح می شود
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اعلام نمود: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مركز شهرری باید در سال های گذشته ساخته می شد. همین طور با تمام مشكلات موجود، در ماه جاری اولین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح می شود.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ضمن اشاره به فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، اظهار داشت: زمانی که یک کارخانه افتتاح می شود، بیشترین خوشی برای کارگران است چونکه ایجاد اشتغال شان استمرار پیدا می کند.
وی در ادامه اضافه کرد: توسعه ای که در راه هر پروژه ایجاد می شود، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند که کار خیلی مشکل و طاقت فرسایی است.
هاشمی با اعلان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، اظهار داشت: این ایستگاه باید در سال های گذشته ساخته می شد. همین طور با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می شود.
معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاه های حفار تونل، توضیح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می نمایند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد اما زمان طولانی است که فعالیت ندارد، آغاز به کار کند.
ساخت ۴ ایستگاه خط ۶ در سال ۱۴۰۰
همین طور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه ۷ متر تونل را با دستگاه TBM حفاری می کرد اما امروز این حفاری به ۱۴ مترو در روز رسیده است. منابع مالی خوبی به این پیمانکار تزریق می شود.
او با بیان اینکه از ۶ کیلومتر مسیر تونل، چهار هزار و ۸۰۰ متر حفاری انجام شده است، اضافه کرد: آخرین ایستگاه خط ۶ مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاه های خط ۶ مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.
بگفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط ۶ مترو تهران در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران درباره اختتام اتمام کار حفاری این مسیر اظهار داشت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه امسال به پایان می رسد. پیمانکار پروژه باید تا آخر سال کار را به شرکت مترو تحویل دهد.
بنا براعلام سایت شهر، وی با اعلان اینکه گام بعدی تامین و تخصیص واگن به این مسیر است، اضافه کرد: البته محدودیت های بسیاری در حوزه تامین واگن و منابع مالی وجود دارد. پیش بینی می شود که تا آخر سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ این مسیر به بهره برداری برسد و اگر دستگاه های دولتی کمکی به شهرداری نمی کنند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیری های دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و دشوار است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب