بهره برداری از فاز ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بزودی

بهره برداری از فاز ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بزودی

پرسی بلاگ: مدیرعامل شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: با سرمایه گذاری ارزشمند۴.۱ میلیارد یورویی و تاسی از شعار ما می توانیم، تلاش متخصصان و كاركنان توانمند و متعهد ایرانی بزودی فاز ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مرتضی لطفی در جریان بازدید از آخرین مراحل آماده سازی فاز ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس با قدردانی از زحمات خالصانه مدیریت عامل، اعضای هیات مدیره، كلیه مدیران و كاركنان جهادی این مجموعه عظیم اشاره كرد: با همت والا و تلاش خالصانه شما، توانسته اید شعار ما می توانیم را به بهترین شكل ممكن تعریف كنید و با لطف خدا فاز سوم پالایشگاه طی چند هفته آینده آماده افتتاح میگردد.

وی اظهار داشت: شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بیشتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری (۲میلیارد یورو)و سهامداری ۴۹ درصدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بعنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، مصمم است با مشاركت سایر سهامداران و گشایش زنجیره تولید فرآورده های نفتی منطبق بر استانداردهای روزآمد جهانی علاوه بر تامین نیازهای داخلی، ایران را در جمع باشگاه صادركنندگان این محصولات به رقیبی پایدار رهنمون كرده است و با بهره برداری كامل فازهای در دست راه اندازی ضمن خنثی كردن فشار تحریمهای ظالمانه امریكا، زمینه خودكفایی كامل در تامین بنزین كشور را فراهم آورد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اشتغال مستقیم ۱۰هزار وغیرمستقیم ۵۰ هزار نفر نیروی جوان و متخصص در این مجموعه اضافه كرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترك پارس جنوبی و همین طور كاهش آلایندگی های محیط زیستی و خودكفایی كشور در تامین فرآورده های استراتژیك انرژی به وجود آمده و در كنار توجه به صادرات محصولات تولیدی، احداث اشتغال پایدار و استفاده از نیروهای كارامد بومی در استان هرمزگان را باز مد نظر قرار داده است.

وی اشاره كرد: این پالایشگاه در شرایط فعلی ظرفیت دریافت ۳۶۰ هزار بشكه خوراك از میدان مشترك پارس جنویی در روز را در قالب ۳ فاز ۱۲۰ هزار بشكه ای داراست و با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت اقدامات پالایشی خودرا انجام می دهد.

لطفی بااشاره به اینكه كیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه مطابق استاندارد یورو ۵ است اظهار داشت: الان به صورت میانگین روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین، روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ و روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن گاز مایع در این پالایشگاه تولید میشود ومقدار گازوئیل تولیدی در پالایشگاه تا آخر سال به ۱۴ تا ۱۶ میلیون لیتر در روز می رسد.

مدیرعامل شستا با اشاره به میزان ارز استفاده شده در قالب تسهیلات و نوسانات شدید قیمت ارز خواهان استفاده از ظرفیت تبصره ۱۳ قانون رفع موانع تولید و افزایش سقف تخفیف خوراك از ۵ به ۱۰ درصد و تبصره ۱ ماده ۲۰ در تسعیر نرخ ارز تسهیلات دریافتی شد و اشاره كرد: باتوجه به قیمت تمام شده و گردنگیر فروش بعضی از محصولات به نرخ مصوب دولت این مجموعه بزرگ قادر به پرداخت بدهیهای خود نبوده و با زیان مواجه خواهد شد.

وی درانتها بازدید و گفتگو با كاركنان و مدیران این مجموعه به نمایندگی از دكتر شریعتمداری مقام عالی وزارت تعاون كار ورفاه اجتماعی، دكتر محسنی بندپی مدیریت سازمان تامین اجتماعی و كلیه مدیران و كاركنان و ذینفعان گروه معظم شستا از تلاش ثمین مدیریت، كاركنان و كلیه دست اندركاران ساخت و بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، مدیرعامل شركت نفت ستاره خلیج فارس باز ضمن قدردانی از حمایتهای مدیریت و كاركنان مجموعه بزرگ شستا از ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اضافه كرد: خودكفایی در امر تولید فرآورده های نفتی خصوصاً فرآورده استراتژیك بنزین، پالایش ۳۶۰ هزار بشكه در روز میعانات گازی و استمرار عملیات برداشت گاز غنی از میدان گازی مشترك پارس جنوبی از اهداف ماست و لحظه ای از تلاش دست برنخواهیم داشت.

محمدعلی دادور اشاره كرد: كیفیت را فدای كمیت نخواهیم كرد و محصولات مان مطابق استاندارهای كیفی اروپا تولید خواهد شد. وی اظهار داشت: پیشگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده های با ارزش تر غایت ستاره خلیج فارس است و این مساله می تواند به اشتغال زایی گسترده در منطقه و كشور بیانجامد.

وی ادامه داد: شركت نفت ستاره خلیج فارس بعنوان آغازین بنگاه تولیدی و اقتصادی استان هرمزگان دفتر مركزی شركت را با تمام نفرات و تجهیزات به استان انتقال داد كه این اقدام سالیانه میلیاردها تومان درآمد برای استان به دنبال خواهد داشت و موجب رونق كسب و كار در هرمزگان میگردد.

مهندس دادور اضافه كرد: با تكمیل و نصب همه قطعات فاز سوم، تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا آخر سال به ۴۰ میلیون لیتر(حدود نیمی از مصرف كشور)در روز افزایش می یابد. وی اظهار داشت: این پالایشگاه ظرفیت توسعه دو فاز دیگر نیزدارد كه در صورت راه اندازی ظرفیت تولید از ۶۰ میلیون لیتر در روز عبور خواهدنمود.


1397/09/17
14:50:56
5.0 / 5
4698
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ