كتاب خاطرات آیت الله مصباح یزدی منتشر گردید

كتاب خاطرات آیت الله مصباح یزدی منتشر گردید

پرسی بلاگ: كتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی جدید ترین اثر محمد حسن روزی طلب میباشد كه توسط انتشارات شهید كاظمی روانه بازار شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، كتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی اثر محمد حسن روزی طلب در قطع رقعی و ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید كاظمی روانه بازار شد.
محمد حسن روزی طلب فرزند سردار شهید محمدجواد روزی طلب و فعال رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است كه در كارنامه خود تألیف كتابهای «تكیه گاه» با موضوع بررسی نقش و عملكرد اكبر هاشمی رفسنجانی در روزهای فتنه ۸۸، پرونده مسكوت (بررسی اسناد و اسرار انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ در نخست وزیری) و «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان»، صخره سخت و عملیات مهندسی را دارد، این دفعه با نگارش كتاب خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی، كتابی كه به مقطعی از زندگی و خاطرات استاد از تولد تا سال ۱۳۶۸ برمی گردد فتح بابی در حوزه تاریخ نگاری انقلاب و شخصیت هایی كه جز عناصر مهم انقلاب بوده اند می نماید.
آیت الله مصباح یزدی، مجتهد، استاد فلسفه اسلامی، مفسر، بنیان گذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و رئیس شورای عالی مجمع جهانی دوده است.
آیت الله مصباح تحصیلات ابتدایی خودرا در هفت سالگی شروع كرد. سپس وارد حوزهٔ علمیهٔ یزد شد و دورهٔ مقدمات و سطح یك را همان جا به پایان رساند، سپس در سال ۱۳۷۱ ه. ق عازم نجف شد، و بعد از یك سال برای ادامهٔ تحصیل به قم هجرت كرد و حدود ۸ سال بطور مداوم در درس فقه حسین طباطبایی بروجردی شركت كرد.
وی در سن ۲۵ سالگی به درجهٔ اجتهاد رسید؛ اما با این وجود تا ۸ سال در دروس فقه و اصول روح الله خمینی و تا ۱۵ سال در درس فقه محمد تقی بهجت و تا ۲ سال در درس محمد علی اراكی شركت می كرد. وی از شاگردان درس تفسیر و فلسفهٔ محمدحسین طباطبایی نیز بشمار می رود و با پایه گذاری مدرسه حقانی توسط علی قدوسی و محمد حسینی بهشتی استاد و عضو هیئت مدیره این مدرسه می شود
پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران وی در تأسیس دفتر همكاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا كرد. او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه گذاری نمود.
برشی از كتاب:
تابستان سال ۱۳۹۲، دغدغه قدیمی من را به ساختمان مؤسسه امام خمینی رضوان الله مقابل در بلوار امین شهر مقدس قم كشاند تا روایتگر زندگی پرفراز و نشیب رئیس این مؤسسه باشم. بعد از مذاكراتی كوتاه، حجمی از گفتگوهای آیت الله مصباح یزدی با آقای قطبی، رئیس دفتر وقت ایشان كه در سال های ۱۳۷۰-۱۳۶۹ انجام شده بود، در اختیار اینجانب قرار گرفت. این گفتگو ها مبنای متن پیش رو شد. همین طور در آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳ جلسه گفتگو (بدون تاریخ) با ایشان موجود بود كه با متن اصلی مطابقت داده شده است.
همچنین دو گفتگو از آیت الله مصباح یزدی در نشریه وزین یادآور به اهتمام محمد رضا كایینی انتشار یافته بود كه به خصوص گفتگوی مربوط به گروه فرقان بسیار كارآمد بود. چند گفتگوی پراكنده در توصیف شرح حال استاد نیز در مجلات دیگر انتشار یافته بود كه بخش هایی از آن در متن كتاب قرار گرفته است.


منبع:

1398/12/02
13:49:40
5.0 / 5
4367
تگهای خبر: آموزش , بازار , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ