حذف اثر سید علی صالحی از داوری جایزه شاملو

حذف اثر سید علی صالحی از داوری جایزه شاملو

پرسی بلاگ: دبیرخانه جایزه شعر شاملو از حذف دفتر شعر سیدعلی صالحی از گردونه داوری این جایزه آگاهی داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، به نقل از دبیرخانه جایزه شعر شاملو، روز شنبه، نهم شهریور، سید علی صالحی، شاعر معاصركشورمان در گفت و گو با یكی از رسانه ها از حضور نامش در لیست نامزدهای جایزه شعر احمد شاملو ابراز بی اطلاعی و نارضایتی كرد.
در این گفت و گو آمده است: در سایت جایزه احمد شاملو، دیدم عكس و نام مجموعه شعری از من «سرود روح بزرگ» هم منعكس شده است. ضمن احترام به نام بلند الف. بامداد، نمی دانم چه كسی كتاب مرا به این جمع معرفی كرده است.
وی در ادامه این گفت و گو افزوده است: من «سیدعلی صالحی» شاعر این دفتر صریح اعلام می كنم راضی به این كار نیستم و در حالی نام مجموعه شعر من ـ سرود روح بزرگ ـ در آثار رسیده به دبیرخانه جایزه شعر شاملو برده شده، كه من به هیچ وجه از این ماجرا خبر نداشتم و هركسی كه نقش پست چی را داشته، بدون اطلاع و كسب اجازه از من، این كار را كرده است.
دبیرخانه جایزه شعر شاملو با نهایت احترام به این شاعر و نظریه پرداز اعلام می كند كه بر طبق آنچه بارها در فراخوان این جایزه آمده و بر آن تاكید شده است، تنها كتاب هایی در این رقابت شركت داده می شود كه از جانب شاعر یا ناشر آن برای دبیرخانه ارسال شده باشد. لازم به ذكر است كه دبیرخانه به هیچ عنوان كتابی را به جز تحت این شرایط، در گردونه داوری جایزه شركت نمی دهد.
چنان كه هر سال در فراخوان جایزه اطلاع رسانی می شود: دبیرخانه ارسال كتاب را به منزله علاقمندی به شركت در رقابت ادبی جایزه شعر تلقی كرده و تنها كتاب های ارسال شده در این رقابت شركت داده خواهند شد.
به نظر می رسد در ارسال مجموعه شعر «سرود روح بزرگ» هماهنگی لازم میان ناشر و شاعر صورت نگرفته باشد. به هر صورت بنا به خواست این شاعر گرانقدر، مجموعه شعر ایشان با كمال احترام مورد داوری قرار نمی گیرد و حذف می شود.


منبع:

1398/06/11
18:57:50
5.0 / 5
4579
تگهای خبر: آثار , اطلاع رسانی , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ