عارف نیا خبر داد؛

دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب

دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اظهار داشت: دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب از سه شنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۸ دی برگزار می گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، امین عارف نیا معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از پوستر دومین دوره هفته فرهنگی بر آستان آفتاب اظهار داشت: دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) از سه شنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۸ دی در شهرستان خمین برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در طول این هفته به افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی یادگار امام (ره)، برگزاری آئین میلاد در خانه تاریخی امام راحل و برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آفرینش های هنری پرداخته می شود. برگزاری اردوی شاعران آفتاب گردان و برگزاری نشست ادبی باده عشق پیرامون مقام زن، امام و انقلاب و مقاومت با حضور شاعران و علاقه مندان به ادبیات فارسی از دیگر برنامه های این هفته است.
معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ادامه اظهار داشت: عرضه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بخش های اصلی این رویداد است. بازدید از خانه تاریخی امام راحل، شرکت در کارگاه های آفرینش های هنری و تماشای فیلمهای شاخص سینمای کودک و نوجوان برای دانش آموزانی که در طول روزهای برگزاری هفته فرهنگی در این مجتمع حضور پیدا می کنند، برگزار می گردد. تماشاخانه سیار آسمان نما و کتابخانه سیار در طول ایام برگزاری این هفته فرهنگی به روستاهای شهرستان خمین اعزام و خدمات فرهنگی هنری به روستاییان بخصوص کودکان و نوجوانان عرضه خواهد شد.
عارف نیا اظهار داشت: ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی، امدادی و مشاوره های تخصصی با همراهی مؤسسات خدمت رسان در دستور کار برگزارکنندگان این هفته فرهنگی است.
وی در انتها اظهار داشت: برگزاری هفته فیلم و نمایش فیلمهای سینمایی برای اقشار مختلف مردم، برگزاری نشست های گفت و گو جوانان، همایش جوانان جمعیت هلال احمر، تجلیل از مؤسسات خیریه و مردم نهاد سایر رویدادهای این هفته فرهنگی است. افتتاح خانه هلال احمر و گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی در مجتمع یادگار امام (ره) هم زمینه فعالیتهای مستمر فرهنگی، هنری و اجتماعی را فراهم خواهد نمود. برگزاری پویش «امام مردم» در سطح مساجد استان مرکزی و پویش «مهربان ترین پدر» در بستر شبکه شاد هم در این رویداد برگزار می گردد.


منبع:

1402/10/12
08:59:55
5.0 / 5
231
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ