دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور:

اروپا و آمریکا رژیم حقوقی برای کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند

اروپا و آمریکا رژیم حقوقی برای کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند

به گزارش پرسی بلاگ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: کشورهای اروپایی و آمریکایی رژیم های خاص حقوقی برای کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند اما ما چنین چیزی در کشور تعریف نکرده ایم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی با تحسین فعالیتهای رسانه ای مردم پایه، نقش و جهت دهی علمی، مبتنی بر اندیشه های دینی را تاثیر گذار دانست.
امامی بیان داشت: مفهوم پساحقیقت به واسطه اتفاقاتی تعریف شد که در نیمه قرن بیستم بوجود آمد و مفهوم حقیقت رسانه ای به شکل جدی این بود که رسانه صرفا حقیقت را توصیف کند اما امروز خود حقیقت را رسانه می سازد و سرعت تحول فناوری های اجتماعی سبب می شود استقلال وجود حقیقت از بین رفته و در دست رسانه قرار گیرد.
وی با بیان اهمیت و نقش رسانه در عصر جدید، خاطرنشان کرد: در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام انتشار یافت، سی ان ان بود که حقیقت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق اینست که رسانه حقیقت را تعیین می کند و عرضه می دهد.
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ضمن اشاره به گستردگی مخاطبان در فضای مجازی، تشریح کرد: پساحقیقت متأثر از مخاطب بوده چون که در این عصر معنای صداقت و حقیقت نزد مردم دنیا، تا حدی تحت تاثیر رسانه است.
وی اظهار داشت: امروزه هوش مصنوعی بر مبنای داده و متناسب با ذائقه مردم پیام های سیاسی و اطلاعات را تولید و بازنشر می دهند و ما می خواهیم همانگونه که قفل های کشور در حوزه های مختلف را با توان و تخصص جوانان باز کردیم جوانان در این حوزه هم نهایت توجه خویش را در این عرصه به کار ببندند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه حقوق فناوری و رسانه افزود: با این که کشورهای اروپایی و آمریکایی رژیم های خاص حقوقی برای کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند اما خود در تسلط بر این فضا مشکلات و مسائلی دارند البته لازم به ذکر است ما در کشور هنوز رژیم حقوقی مناسبی بخصوص در حوزه کودکان و نوجوانان برای این مورد تعریف نکرده ایم.
وی عنوان کرد: حضور نمایندگان این سازمان انقلابی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استانهای کشور زمینه ساز گسترس فعالیتهای مردم پایه بوده و باعث برنامه ریزی و اقدامات سازنده در زمینه های مختلف فضای مجازی کشور می شود.


منبع:

1402/09/30
12:59:17
5.0 / 5
256
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , فضای مجازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ