توسط خانه كتاب و ادبیات ایران؛

فراخوان هجدهمین جشنواره شعر فجر منتشر گردید

فراخوان هجدهمین جشنواره شعر فجر منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ، فراخوان هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و در رابطه با شعر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، فراخوان هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و در رابطه با شعر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر گردید.
هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز از سال ۱۳۸۵، هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده و هجدهمین دوره آن هم در سال ۱۴۰۲ برگزار می گردد.
این جشنواره، علاوه بر هم سخنی با شاعران مطرح معاصر ایران با هدف معرفی و شناخت شاعران جوان سرزمین عزیزمان و گسترش همدلی و هم زبانی با پارسی گویان سراسر جهان برگزار می گردد.
هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر آثاری را که برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور انتشار یافته باشد در سه گروه ادبی مجموعه شعر بزرگسال (شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره)، شعر کودک و نوجوان و در رابطه با شعر (پژوهش های حوزه شعر) ارزیابی می نماید.
آثار ارسالی به این جشنواره باید تألیفی و به زبان فارسی و مجموعه شعر به صورت مستقل انتشار یافته باشد؛ ازاین رو مجموعه های مشترک داوری نمی شوند.
فراخوان این جشنواره، آثاری که در سالهای قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشند، داوری نمی شوند.
برگزیدگان هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۲ در اختتامیه معرفی و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و تندیس جشنواره اهدا می شود.
ناشران، شاعران و پژوهشگران می توانند بعد از تکمیل نسخه فیزیکی فرمی که در نشانی fajr.ketab.ir قابل دسترسی است، ۴ نسخه از آثار خویش را تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال نمایند.

1402/09/04
14:08:35
5.0 / 5
174
تگهای خبر: آثار , بین المللی , جشنواره , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ