استاندار خوزستان:

طرح میز کتاب در مساجد خوزستان اجرا شود

طرح میز کتاب در مساجد خوزستان اجرا شود

به گزارش پرسی بلاگ، استاندار خوزستان با اشاره به فرهنگ سازی کتابخوانی اظهار داشت: طرح میز کتاب در مساجد استان اجرا شود



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز شنبه در هفتاد و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار داشت: تلفن همراه، نسل جوان ما را از کتاب دور کرده است، پس باید کتاب و انگیزه های کتابخوانی را در قالب کتاب به گوشی تلفن همراه ببریم تا آنها تشویق شوند که خودشان پویش و کمپین راه اندازی کنند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: بجای موسیقی هایی که بر روح و روان جوانان تأثیر می گذارد و تحریک های بی ربط می کند، در امتداد تأثیرگذاری باید کتاب های صوتی، کلیپ های کوتاه چند دقیقه ای جایگزین شوند تا مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان به کتاب خواندن تشویق شوند. همین طور خلاصه کتاب های صوتی باید توسط گروه یا جمعی ارائه شود.
وی افزود: باید این فضا را که تهدیدی برای خانواده ها است به فرصت تبدیل نماییم و این کاری است که باید انجام دهیم تا جوانان از نشستن پای کامپیوتر و صفحات مجازی دوری کنند در غیر این صورت فضای مجازی آنها را از همه چیز دور و بی توجه می کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: وضعیتی که هم اکنون در فضای مجازی و دروغین به وجود آمده است سبب شده تا جوانان ما به این سمت گرایش پیدا کنند که باید در این خصوص از تجربیات سایر کشورها، مرکز، سایت ها، نخبگان و… در حوزه افزایش کتابخوانی استفاده نمائیم تا بتوانیم در این راه برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی داشته باشیم.
حسینی محراب با اعلان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، اشاره کرد: همانطور که نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران برگزار می گردد و مورد استقبال شهرستان ها و حتی کشورهای دیگر قرار می گیرد، باید در خوزستان هم این اتفاق را رقم بزنیم تا نمایشگاه های بین المللی خوزستان را برای استانهای بومی برگزار نماییم و ایجاد یک پایگاه کتاب و انتشارات کتاب در تقویم کشور ثبت گردد برای اینکه در استانهای جنوبی این ظرفیت وجود دارد.
وی افزود: با توجه به این که وضعیت نمایشگاه های ما در استان خوزستان به لحاظ مکان مناسب نمی باشد باید نمایشگاه های فصلی کتاب را در استان برگزار نماییم تا ناشران شرکت نمایند و کتابی را عرضه کنند که این هم از بُعد درآمد و هم از بُعد رشد کتاب و کتابخوانی تأثیرگذار است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: کتاب در فکر، ذهن و اندیشه ها بسیار تأثیر دارد و به همین دلیل باید برای هدیه دادن کتاب هایی که نیازهای فکری و ذهنی را برطرف می کند، تلاش کنیم؛ همین طور طرح «میز کتاب» در مساجد استان اجرا شود که حرکت رو به رشد خواهد داشت.
حسینی محراب با اشاره به فرهنگ سازی کتابخوانی در خانواده ها اظهار داشت: این فرهنگ سازی از مادر شروع می شود؛ اگر مادر کتاب بخواند و بچه ها را به کتاب خواندن عادت دهد، مشکل کتابخوانی حل می شود.
وی درباب طرح روستاهای عشایر دوستدار کتاب عنوان کرد: عشایر مثل دیگر افراد جامعه هستند و انسان های فرهیخته و باسواد دارند با این تفاوت که زندگی آنها عشایری است، هم اکنون هم خیلی از شهرستان های ما مختص عشایر است که نیاز به تغذیه روحی دارند و کتاب در این خصوص بسیار اثرگذار می باشد.

1402/08/21
09:13:47
5.0 / 5
211
تگهای خبر: بین المللی , شركت , فضای مجازی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ