برای حضور در بیست و ششمین دوره؛

برنده جایزه نوبل به نمایشگاه کتاب الجزایر نرسید

برنده جایزه نوبل به نمایشگاه کتاب الجزایر نرسید

به گزارش پرسی بلاگ، آنی ارنو برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ که قرار بود در نمایشگاه بین المللی کتاب الجزیره در الجزایر حضور یابد، از دریافت ویزا بازماند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از اکتوالیته، نمایشگاه کتاب الجزیره که از روز چهارشنبه ۲۵ اکتبر افتتاح شد، بدون حضور آنی ارنو نویسنده برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۲ برگزار می گردد. گفته شده دولت الجزایر به آنی ارنو نویسنده و جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ روادید نداده و بدین سان مانع از شرکت وی در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب الجزیره شده است.
طبق گزارش لوموند، سعید موسی، سفیر الجزایر در پاریس، از این تصمیم حمایت کرد، هرچند الجزایر رسماً دلیلی برای این رفتار ارائه نکرده است. یکی از دلایلی که ناظران به آن استناد می کنند، نامه سرگشاده ای است که ۳۰ می ۲۰۲۳ توسط آنی ارنو و چهره های دیگری چون نوام چامسکی و کن لوچ به امضا رسید و امضاکنندگان خواهان آزادی احسان الکادی روزنامه نگار الجزایری شده بودند. این نامه مستقیم خطاب به عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر نوشته شده بود.
نمایشگاه بین المللی کتاب الجزیره یک رویداد فرهنگی سالانه است که به ادبیات و نویسندگی اختصاص دارد. این رویداد که تحت نظارت وزارت فرهنگ برگزار می شود، هر سال بیشتر از یک میلیون نفر بازدید کننده دارد.
کتاب های نمایش داده شده در این نمایشگاه بیشتر به زبان فرانسوی، انگلیسی و عربی نوشته شده اند. این رویداد سالانه سهم قابل توجهی در فصل ادبی کشور دارد و هر سال از شماری از شخصیت های برجسته در زمینه های جهت شرکت در این رویداد دعوت می شود.
خبرگزاری شینهوا هم در رابطه با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب الجزیره نوشت این نمایشگاه توسط ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر و با حضور مقامات بلندپایه دولتی و دیپلمات ها راه اندازی شد.
امسال این نمایشگاه میزبان حدود ۱۲۰۰ موسسه انتشاراتی با بیشتر از ۹۰۰ شرکت کننده بین المللی از ۶۱ کشور است و بعنوان مرکزی برای فعالیتهای فرهنگی و ادبی برگزار کننده ۴۰ رویداد جانبی همچون چندین سمینار و نشست ادبی خواهد بود.
این نمایشگاه با عنوان «آفریقا درحال نوشتن آینده خود است» تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان) ادامه دارد.


منبع:

1402/08/06
14:24:34
5.0 / 5
248
تگهای خبر: بین المللی , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ