میرشجاع مطرح كرد؛

جریان مقاومت با ادبیات پیوند خورده است

جریان مقاومت با ادبیات پیوند خورده است

به گزارش پرسی بلاگ، یک کارشناس حوزه مقاومت اظهار داشت: جریان مقاومت با ادبیات پیوند خورده است و نویسندگان و هنرمندان عرصه ادبیات مقاومت و پایداری می توانند رهبران هدایت جامعه بشری باشند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، دوازدهمین نشست «عصرانه داستان نویسان رضوی» با حضور سید مصطفی میرشجاع کارشناس حوزه مقاومت در فروشگاه مرکزی کتاب به نشر میزبان نوقلمان و نویسندگان خراسانی بود.
محفل ادبی «عصرانه داستان نویسان رضوی» هر دو هفته یک مرتبه به داستان خوانی، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا (ع) اختصاص دارد که این هفته در پشتیبانی از مقاومت فلسطین ضمن اعلام همدردی با خانواده های شهدای مقاومت، نویسندگان به خوانش داستان هایی با مبحث مقاومت و غزه پرداختند.
سید مصطفی میرشجاع کارشناس حوزه مقاومت در این جلسه اظهار داشت: آن چه ادبیات پایداری و مقاومت را جهانی کرده قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد. هر گاه نویسنده یا هنرمندی روحی در جامعه برای مبارزه با بیداد و اختناق در پاردایم داستان خود بدمد و برای نابودی آن چه که سلامت و حیات بشریت تهدید می کند تلاش کند، میتوان از او بعنوان نویسنده ادبیات پایداری یاد کرد.
وی از عاشورا و نهضت قیام حسینی بعنوان یک روایت واقعی در ادبیات پایداری نام برد و اضافه کرد: اگر در طول تاریخ بخواهیم به یک روایت و رمان واقعی از ادبیات پایداری برسیم تمام زیر ساخت ها به عاشورا و سرزمینی به نام کربلا بر می گردد که همه بشریت را اسیر خودش کرده است.
وی اظهار داشت: مظلومیت بشر امروز در اینست که او را به انحطاط می کشند. یکی از ابزار مهم استکبار یا امپریالیسم، هنر است که می تواند به طرق مختلف هالیوود، بالیوود، فضای مجازی بر انسان سرگشته مسلط شود.
کارشناس حوزه مقاومت ضمن اشاره به این که آثار ادبی مختلفی که توسط هنرمندان و نویسندگان ساخته شده، جنبه های مختلف مقاومت را تقویت می کند، اضافه کرد: گاهی در میدان جنگ یک نوشته بر دیوار می توانند به افراد انگیزه دهد که برای مبارزه با دشمن مقاومت کنند و در دفاع از کشور و مظلومان به پا خیزند. ازاین رو نویسندگان و هنرمندان عرصه ادبیات مقاومت و پایداری می توانند رهبران هدایت جامعه بشری فاقد از رنگ، مذهب و نژاد به سمت تعالی و موفقیت باشند. نویسندگان ادبیات پایداری می توانند تولید کنندگان انگیزه برای مبارزه و حرکت انسان برای هجرتش از اومانیسم و انسان محوری به سمت توحید و خدا محوری باشند.
وی ضمن اشاره به جنایت اسپایکر در عراق اظهار داشت: اسپایکر جنایت هولناکی است که بشریت نمی تواند فراموش کند. این جنایت در سال ۱۳۹۳ به وقوع پیوست و در آن جنایتکاران داعشی با همکاری برخی از افراد حزب بعث و قبایل منطقه، ۱۷۰۰ تن از دانشجویان و کارکنان اسپایکر (یک پایگاه هوایی در شمال غرب تکریت واقع در مرکز استان صلاح الدین و ۱۷۰ کیلومتری بغداد) را با فریب از اسپایکر خارج و در حالیکه کاملا افراد غیر مسلح بودند به طرز فجیعی به شهادت رساندند. وقتی خبر شهادت این دانشجویان پخش گردید، موصل سقوط کرد و داعش بر موصل مسلط شد. در این واقعه جنبش مقاومت و یا حتی قلم مقاومت هم نبود.


منبع:

1402/08/03
15:54:14
5.0 / 5
227
تگهای خبر: آثار , آموزش , تولید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ