توسط انتشارات راه یار؛

زنان جبهه جنوبی به بازار نشر آمدند

زنان جبهه جنوبی به بازار نشر آمدند

پرسی بلاگ: کتاب زنان جبهه جنوبی؛ روایت پشتیبانی جنگ اهواز نوشته نرگس اسکندری توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «زنان جبهه جنوبی؛ روایت پشتیبانی جنگ اهواز» با تحقیق مریم مرادی کوه آباد و قلم نرگس اسکندری بتازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است.
صحنه های تأثیرگذار انقلاب اسلامی همیشه شاهد حضور دختران روح الله در خط مقدم میدان بوده است. از تظاهرات مقابل رژیم پهلوی تا عرصه های علمی بعد از انقلاب و قله این حضور پرشکوه را می توان در حوزه دفاع مقدس دید. جایی که زنان پشتوانه مستحکم مردان دلیر برای دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی بودند.
جایی که زنان پشت جبهه های دفاع به ترمیم زخم های جنگ می پرداختند و از مردان ایران پشتیبانی می کردند. بانوانی که معنای واقعی سرباز گم نام بودند. بدون پلاک، بدون لباس رزم و بدون تقدیر و تشکر. بانوانی که پشت جبهه ها به درجه جانبازی رسیدند. تعداد زیادی از آنها حتی سال ها درد شیمیایی شدن را به جان خریدند تا نگذارند پشت رزمنده ها خالی شود و همچنان با درد و رنج توأمان ایستادند تا جبهه ها از مادری و خواهری خالی نشود. لباس رزمنده ها تامین شود. آب و غذای خوب به آنها برسد و جراحت جوانان رشید و دلاور ایران بدون مرهم نماند.
«زنان جبهه جنوبی» تلاش نموده است تا گوشه ای از صحنه های مجاهدت دختران و زنان اهوازی در پشت صحنه دفاع مقدس جبهه حق را روایت کند.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«رزمندگان پنجه به پنجه دشمن که می گذاشتند، خروارخروار لباس های زخم خورده روی دستان کشور باقی می ماند. نمی شد که همه آنها را دور ریخت. همان دست هایی که با قدرت به لباس ها مشت می زدند، حالا باید با ظرافت، نخ و سوزن به دست می گرفتند. لباس ها به دست مادران باردیگر زنده می شدند و به همراه خود، مهر مادری را برای رزمندگان هدیه می بردند. این غیور زنانِ تاریخ، از چای خانه تا زینبیه و حتی از خانه های خود، خیاط خانه هایی ساختند و در سرمای جنگ، بر تنِ رزمندگان، پزشکان، بیماران و گاهی هم شهدا لباس نو پوشانند.
این کتاب در ۲۱۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1402/03/24
12:07:08
5.0 / 5
278
تگهای خبر: بازار , خرید , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ