توسط نشر افق؛

خانه ی یودیت هرمان به کتابفروشی ها آمد

خانه ی یودیت هرمان به کتابفروشی ها آمد

به گزارش پرسی بلاگ، رمان خانه نوشته یودیت هرمان با ترجمه محمود حسینی زاد توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رمان «خانه» نوشته یودیت هرمان اخیرا با ترجمه محمود حسینی زاد توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب صدوپنجاه وششمین عنوان رمان از مجموعه «ادبیات امروز» است که این ناشر چاپ می کند.
یودیت هرمان نویسنده آلمانی متولد سال ۱۹۷۰ است و «خانه»ی او با خرید حق کپی رایت با ناشر اصلی اثر، به فارسی ترجمه و چاپ شده است. حسینی زاد، پیش از این داستان بلند «آلیس»، رمان «اول عاشقی» و مجموعه داستان های «این سوی رودخانه ادر» و «لتی پارک» را از یودیت هرمان ترجمه کرده که توسط همین ناشر به چاپ رسیده اند.
رمان پیش رو آخرین کتابی است که یودیت هرمان نوشته و در رابطه با آدم هایی است که به دنبال رسیدن به وطنی آشنا هستند و تلاش دارند از جهان کهنه به نو گذر کنند. آنها تلاش دارند بر روزمرِگی و روزمرْگی زندگی شان غلبه کنند.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
می گویم، بارون می آد. باید رخت ها روی بند رو بیارم تو. به یادت هستم، اوتیس. آن قدر توی اینترنت فیلم نگاه نکن. باردیگر کتاب بخون، مثل قبل ها. یک کتاب ساده بخون. ویکتوریای هامسون رو بخونش. مواظب خودت باش.
بعد گوشی را می گذاریم. دلم می خواست برایش تعریف می کردم که خاطره آن جعبه شعبده باز زنده شده، قابل لمس مثل یک جسم. نه فقط یاد آن جعبه افتاده بودم، که یک باره همه چیز یادم آمده بود: درپوش پر از خراش و زدگی جعبه، روکش بالش زیر دریچه برای سَرم، تاقچه موزاییکی جلوی پنجره با صدف ها و گوش ماهی های رویش، مزه آیس تی، بوی زن، بویی تند، بوی فلفل و سرکه. خودم را به یاد آورده بودم. لباسی را که توی جعبه تنم بود، پیرهنی بندی تا سر زانو، آبی با خال های سفید. موهایم، صاف، کوتاه، قهوه ای. با این همه، این خاطره خاطره ای از زنی بیگانه بود، از کسی که من اصلا نمی شناختم، هیچگاه ندیده بودمش. کی بود. از کجا می آمد و پس از آنکه کشتی آئورا بدون او لنگر کشیده بود، آن زن به کجا رفته بود، و اصلا برای چی آن زن این کار را کرده بود، چرا توی آن جعبه دراز کشیده بود و اجازه داده بود به دو نیمه اش کنند.
چقدر دلم می خواست بگویم، چقدر دلم می خواست زمزمه کنم، اوتیس. اوتیس. چرا اون زن از هیچ چی نترسیده بود.
این کتاب با ۱۸۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان انتشار یافته است.

1402/03/01
03:21:38
5.0 / 5
307
تگهای خبر: بازار , ترجمه , خرید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ