وزیر بهداشت تاكید كرد

لزوم تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط های کاری ایمن و بهداشتی

لزوم تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط های کاری ایمن و بهداشتی

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: لازم است در مورد تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان بعنوان سرمایه انسانی کشور است، بیشتر از پیش گام برداریم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در متن پیام دکتر بهرام عین اللهی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای آمده است: « روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را با قدردانی و ارج نهادن به زحمات کلیه تلاشگران، دست اندرکاران، بازرسان، پزشکان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی بهداشت حرفه ای در عرصه های مختلف خدمت رسانی در حوزه سلامت شاغلان کشور گرامی می داریم.

کار در اسلام ارزش است و کارگر جایگاهی بالا و والا دارد؛ به صورتی که نبی مکرم اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می زند. پس حفظ و ارتقای ایمنی چنین جایگاهی از تکالیف مهم نظام کار و تولید به شمار می آید.
با نظر به اینکه سال جاری با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال مهار تورم و‎ رشد تولید نامیده شده و با عنایت به اینکه نیروی کار پیشران تولید بوده و از توانمندی های جسمی و روانی او برای تولید و دستیابی به پیشرفت اقتصادی استفاده می شود، لازم است در مورد تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان بعنوان سرمایه انسانی کشور است، بیشتر از پیش گام برداریم.
بی گمان حرکت به سمت استقرار و بهبود مستمر ایمنی و بهداشت کار در کارگاه ها و کارخانجات کشور، موجبات کاهش حوادث و بیماری های شغلی و صرفه جویی در هزینه های اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با آنها را فراهم می نماید. علاوه بر این با عنایت به صدمه پذیری بالای شاغلان به علت مواجهه با عوامل و شرایط مخاطره آمیز در محیط های کاری، کم توجهی به رعایت مسائل ایمنی و بهداشت حرفه ای می تواند به سرعت خویش را در شاخصهای کلی سلامت کشور نمایان کند و سیمای بار بیماری ها را متأثر سازد. تقریبا نتایج تمامی مطالعات انجام یافته در این خصوص، مبین تاثیر مثبت سرمایه گذاری در امر ایمنی و بهداشت حرفه ای و تأمین سلامت شاغلان بر افزایش بهره وری و رشد اقتصادی می باشد و این مسأله، اولویت برنامه های ایمنی و بهداشت حرفه ای را دو چندان می سازد.
شایسته است با عزم ملی در جهت نیل به چشم انداز کار ایمن و سالم برای همه و حفظ و ارتقاء سلامت شاغلان که از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تلاش نماییم. برای دستیابی به این مهم لازم است برای بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای در کلیه محیط های کاری، جلب مشارکت همه ذینفعان همچون کارفرمایان و کارگران و ایجاد تفاهم اجتماعی بین آنان، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشت کار و همینطور ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای، سیاست گذاری و برنامه ریزی مؤثر و جامعی داشته باشیم.
امیدوارم امسال با تلاش جمعی و پشتیبانی از اجرای برنامه های بهداشت حرفه ای و ایمنی و تلاشگران این حوزه، شاهد گامهای مؤثر برای نهادینه سازی و استقرار محیط کار ایمن و بهداشتی بعنوان یکی از حقوق اصلی نیروی کار باشیم.»




منبع:

1402/02/08
23:55:38
5.0 / 5
330
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , انسانی , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ