مدیركل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی اعلام كرد

پرداخت مطالبات داروخانه های سرپایی و مستقل تا شهریور

پرداخت مطالبات داروخانه های سرپایی و مستقل تا شهریور

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی مطالبات داروخانه های سرپایی و مستقل را تا مرداد و شهریور که بیشتر از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد بوده را در ایام اخیر پرداخت کرده است.


شهرام غفاری در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار نمود: هم اکنون تنها مطالبات معوق داروخانه های سرپایی و مستقل، در ارتباط با مهرماه و حدود یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت می شود.
وی از تأمین اجتماعی بعنوان یکی از شرکای قدیمی داروخانه ها یاد کرد و اضافه کرد: عمده درآمد داروخانه ها از محل تأمین اجتماعی است و نگرانی داروخانه ها از پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی هم به جاست.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: در یکی دو بند از تفاهمنامه ۴۲ بندی طرح دارویار، قرار بود اتفاقاتی رخ دهد که این نگرانی برطرف شود. یکی از بندها، این بود که سازمان برنامه و بودجه، منابعی را برای پرداخت معوقات در اختیار بیمه ها قرار دهد که اگر آن منابع، پرداخت می شد دیگر جای نگرانی نبود.
غفاری با تکیه بر این که تأمین اجتماعی هیچ قصدی برای عدم پرداخت مطالبات داروخانه ها ندارد و تمام تلاش ما پرداخت بموقع مطالبات است، اظهار داشت: اما زمانی که جریان نقدینگی به هر علتی، گرفتار مشکل شود، سازمان تأمین اجتماعی هم گرفتار مشکل می شود. داروخانه ها بابت پرداخت مطالبات شان نگرانی نداشته باشند. اگر سازمان های مختلف در طرح دارویار به تعهدات خود عمل کنند، تأمین اجتماعی مطالبات را بموقع پرداخت می کند.
غفاری افزود: پرداخت مطالبات داروخانه ها از محل تأمین اجتماعی و طرح دارویار صورت می گیرد و تفکیکی بین پرداختی این دو وجود ندارد. قبلا ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد و هم اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت می نماییم.
وی ضمن اشاره به این که وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی توافق کردند که با محوریت بانک رفاه، اوراقی را برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی فراهم نمایند، اظهار نمود: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم به صورت پایلوت برای این طرح در نظر گرفته شد و بانک رفاه پذیرفته که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی، حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای پرداخت مطالبات پنج ماه، به حساب دانشگاه های علوم پزشکی واریز نماید تا مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی تا اردیبهشت ماه سال جاری تسویه شود.




منبع:

1401/08/25
08:14:17
5.0 / 5
562
تگهای خبر: اجتماعی , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ