رییس سازمان مدیریت بحران مطرح كرد

راه های مواصلاتی همچنان مشكل اصلی معمولان و پل دختر

راه های مواصلاتی همچنان مشكل اصلی معمولان و پل دختر

به گزارش پرسی بلاگ رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده معمولان و پلدختر، مشكل اصلی این مناطق و بخصوص معمولان را همچنان تخریب راه های ارتباطی و مواصلاتی دانست و اظهار داشت: بعید است كه مسیر اصلی بین پلدختر و خرم آباد امكان ترمیم داشته باشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار با اشاره به اینكه به دنبال سهمگین در لرستان امكان تردد زمینی به منطقه معمولان از بین رفت، اظهار داشت: شب گذشته یك مسیر طولانی با سختی به این منطقه بازگشایی شد. در منطقه معمولان از ۲۵۰۰ خانوار، منزل مسكونی ۵۰۰ خانوار گرفتار آبگرفتگی شده است.
وی با اشاره به اینكه امكانات در این منطقه محدود است، اظهار نمود: هم اكنون تجهیزات مورد استفاده در این بخش، مربوط به تجهیزات محلی و شهرداری است و به علت بسته بودن راه های زمینی امكان انتقال تجهیزات به این منطقه وجود ندارد. اما به محض بازگشایی راه، امكانات لازم با هماهنگی هایی كه انجام داده ایم برای لایروبی معابر، كوچه ها و اطراف رودخانه ها به منطقه اعزام می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به اینكه هم اكنون ۲۰ بالگرد در منطقه امدادرسانی را انجام می دهند، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه در شب حادثه ارتباط تلفنی منطقه معمولان قطع نشد، اطلاعات دقیقی از منطقه داشتیم و با تلاش بخشدار، مناطقی كه در معرض خطر بودند، با سرعت تخلیه شدند. تا جایی كه در این منطقه تنها یك مورد فوتی گزارش شده است كه البته جای تاسف هم دارد.
نجار با اشاره به اینكه هم اكنون مواد غذایی و اقلام امدادی به شكل هوایی به منطقه رسانده می شوند، افزود: هم اكنون برق منطقه معمولان وصل شده است و امیدواریم به دنبال اقدامات انجام شده، مشكل آب هم تا شب برطرف شود.
وی ادامه داد: منطقه پلدختر هم همچنان با مشكل آب روبرو است، اما با این وجود مشكل اصلی برقراری راه های مواصلاتی است و بعید است كه مسیر اصلی بین پلدختر و خرم آباد امكان ترمیم داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به اینكه برنامه ریزی های خوبی در زمینه امدادرسانی انجام شده است، اضافه كرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاكیدات ویژه ای در مورد مناطق سیل زده داشتند و ستاد اجرایی فرمان امام هم دستور ارسال ۱۴هزار پك لوازم خانگی به این مناطق را داده است.



1398/01/16
16:11:23
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ