در بخش حماسه سرایی؛

نشان عالی فردوسی به افشین علا اهدا شد

نشان عالی فردوسی به افشین علا اهدا شد

پرسی بلاگ: نشان عالی فردوسی در بخش حماسه سرایی به افشین علا اهدا شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آئین اهدای نشان فردوسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهار بخش حماسه سرایی، حماسه سازی، فردوسی پژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بین المللی روز ۲۴ اردیبهشت در مشهد مقدس اجرا شد.
افشین علا بعد از دریافت نشان عالی فردوسی در بخش حماسه سرایی اظهار داشت: بابت دریافت این نشان خوشحالم؛ چونکه فردوسی در اوج قله شعر فارسی است و تمام بزرگان دیگر ادبیات ما همچون سعدی، حافظ، مولانا و… از آموزه های فردوسی در اشعار خود بهره برده و نام فردوسی با حفظ و صیانت از زبان شیرین فارسی آمیخته شده است.
وی یکی از اعجاب های زبان فارسی را آثار باارزش و بی نظیر فردوسی دانسته و اضافه کرد: آثار حکیم فردوسی بعد از هزار سال به دست ما رسیده و بدون هیچ نوع مشکل و دست اندازی معنای آنرا متوجه می شویم. و ما نیز وظیفه داریم که این زبان پاکیزه و پیراسته را هم برای فرزندان خود و هم برای نسل های آینده سالم نگه داریم.
امسال نشان های فردوسی در بخش فردوسی پژوهی به حسن ذوالفقاری، حماسه سرایی به افشین علا بابت حماسه سازی به رضا عالی زاده و محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی، بابت ترویج زبان فارسی در زمینه بین المللی اعطا شد.


منبع:

1401/02/27
23:45:27
5.0 / 5
471
تگهای خبر: آثار , بین المللی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ