اولین رویداد هنرسو برگزار می گردد

اولین رویداد هنرسو برگزار می گردد

پرسی بلاگ: اولین گردهمایی متخصصین و صاحب نظران حوزه انیمیشن، بازی های كامپیوتری و كتاب های تعاملی در حوزه هنری برگزار می گردد.



علی كاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال در گفت وگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره برگزاری رویداد هنرسو اظهار داشت: یكی از برنامه های اصلی كه طی سال گذشته، حوزه هنری دیجیتال پی گیر آن بوده احداث مراكز نوآوری است كه در آن افراد فعال، هنرمند و خلاق خصوصاً جوانان، با هدف تدوین و تشكیل كسب و كارهای جدید در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بتوانند از امكانات و سرمایه هایی كه در اختیار نهادها است استفاده كنند. ما در نظر داریم برای این جوانان مستعد، در مرحله اول یك محیط فعالیت احداث نماییم تا بتوانند بدون دغدغه فضای كاری به ایجاد كسب و كار خودشان بپردازند.
وی افزود: یكی از مشكلاتی كه جوانان خلاق در ابتدای كار خود دارند محل استقرارشان است. ما برای آنها فضایی را در نظر گرفته ایم تا پیش از این كه بعنوان یك شركت و تیم حرفه ای مشغول به فعالیت شوند، در یك محیط تخصصی مستقر شوند و در فضایی عمومی كه قبلا برای آنها پیش بینی شده است كارشان را آغاز كنند و پیش بروند. در مرحله بعدی، مسئله دسترسی آنها به مربیان تخصصی و منتورها است كه در حوزه فعالیت شان به مشاوره آنها احتیاج دارند. ما با معرفی این منتورها بعنوان مشاوران خبره در حوزهای تخصصی تلاش می نماییم كه آنها در كسب و كار خود موفق باشند و از مشكلات و چالش های پیش رو با موفقیت عبور كنند.
مدیر حوزه هنری دیجیتال اشاره كرد: مساله استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در چند پارسال بسیار رونق پیدا كرده است. كسانی كه در حوزه های فنی و تخصصی كسب و كار، تجارت و بازاریابی ورود كرده اند به ایده های نو راه را نشان می دهند، در حوزه كسب و كار فرهنگی و تولید محتوایی منتورها و مشاوران متخصصی وجود دارند كه در رشته های خودشان بسیار مجرب و مسلط هستند و از دانش خودشان می توانند بعنوان پشتوانه افرادی كه جدیدالورود كار شده اند بهره برده و با پشتیبانی از آنها این جوانان تازه كار را راهنمایی كنند تا در كسب و كار خود موفق باشند.
علی كاشفی پور در ادامه اظهار داشت: یكی از اشكالات جوانان خلاق دسترسی دشوار به این مشاورها و منتورها است، به صورتی كه خیلی از آنها را نمی شناسند و یا این كه امكان دسترسی به آنها بسیار مشكل است. در دنیا مراكزی وجود دارند مانند - شتاب دهنده ها و مراكز رشد - كه با دعوت و فراخوان از منتورها یك بانك اطلاعاتی تهیه كرده، آنها را بعنوان منتورها در مجموعه های جدید به كار گرفته و به شركت های ورودیافته به حوزه های جدید معرفی می كنند. در ایران به سبب آن كه این زیست بوم جدید است و خیلی از مقدمات كار هنوز به كامل شكل نگرفته، حوزه هنری دیجیتال بعنوان یك اقدام پیش دستانه اهتمام كرده است یك مدل جدید را آزمایش كند، این ایده و این مدل مورد بررسی قرار گرفت و خروجی كار برنامه ای شد كه بعنوان رویداد «هنرسو» از آن یاد میگردد.
وی اشاره كرد: در رویداد هنرسو، از افرادی كه خودرا صاحب كار می دانند و دارای تجربه در رشته های مرتبط و مدنظر ما هستند و خبره به حساب می آیند، دعوت میگردد تا در یك رویداد در كنار هم قرار گیرند. ما در نظر داریم تا با احداث یك بستر آشنایی و شبكه سازی فضای جدیدی را برای ایده های جدید فراهم آوریم و در چند پنل، تجربه افرادی را كه در این حوزه فعالیت نموده اند را به خوبی معرفی نماییم.
در این برنامه مشخصات افراد را جمع آوری كرده و در یك سامانه قابل دسترسی به همراه پروفایلشان در اختیار جوانانی قرار می دهیم كه ایده های نو و بكری دارند. در واقع با شبكه كردن و تربیت این منتورها می توانیم جامعه ای را درست نماییم و در رشته های مختلف كاری از نظرات و ایده های آنها بهره مند شویم. راهنمایی این منتورها می تواند برای كسانی كه اخیرا وارد فضای كسب و كار فرهنگی شده اند، بسیار راهگشا باشد.
رئیس حوزه هنری دیجیتال اظهار داشت: آغازین گام هنرسو ورود به سه حوزه تخصصی انیمیشن، بازی های كامپیوتری و كتاب های تعاملی است. علت انتخاب ما این است كه این سه حوزه مذكور نسبت به حوزه های دیگر علاقه مندان بیشتری داشته و كارهای بیشتری صورت گرفته است. ما حدود 90 نفر را در فهرست اولیه خود قرار داده ایم تا در چارچوب برنامه یك روزه از بامداد تا ظهر به حوزه هنری بیایند و هركدام در گروه های 7، 8 نفره به همراه یك میزبان به تبادل افكار و تجربیات بپردازند. تمام تلاش ما این است كه در این مدت كه این افراد خبره در این برنامه حضور دارند، برنامه های جذاب و پرباری برگزار گردد تا احساس نكنند كه وقتشان تلف شده است. می خواهیم محیطی فراهم گردد تا انتقال تجربیات به خوبی اتفاق بیفتد و هدفمان این است كه از افراد برجسته كه نسبت به سایرین ابتكار عمل بیشتر و كارآمدتری دارند را ثبت نام قطعی نماییم، اطلاعاتشان را كامل دریافت نماییم و آنها را برای پروژه های جدید بعنوان مشاور معرفی نماییم.
علی كاشفی پور بیان كرد: ما اهتمام كرده ایم افرادی در این برنامه حضور داشته باشند كه در حوزه فعالیت خود در رشته های تخصصی تسلط كامل را داشته باشند، بعنوان مثال در انیمیشن حدود 8، 9 تخصص وجود دارد كه از مراحل نگارش داستان گرفته تا فیلم برداری و استوری برد تا كارهای فنی مانند طراحی شخصیت، صداگذاری و دوبله؛ افراد خبره هر رشته حضور داشته باشند تا بتوانند به گروه هایی كه اخیرا وارد عرصه تولید انیمیشن شده اند به خوبی كمك كنند. در بازی های كامپیوتری و كتاب های تعاملی باز چنین مسئله ای صدق می كند. این اتفاق تجربه بسیار جدیدی است كه برای اولین بار در ایران برگزار می گردد كه یك شبكه احداث شود و افراد خبره برای برنامه های عملیاتی در حوزه های مختلف با یكدیگر هماهنگ شوند. هنرسو با مشاركت و حمایت ستاد فناوری های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و شركت كفا اجرا میگردد كه در این برنامه كنار ما هستند و تماما تلاش می كنند تا این اتفاق مبارك به خوبی خوب به سرانجام برسد.
وی افزود: این برنامه در روز چهارشنبه 12 دی ماه برگزار می گردد و علاوه بر منتورها، میهمانان ویژه ای باز از معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد فناوری های نرم ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات حضور دارند. این ارگان ها و نهادها حلقه های اتصالی هستند كه می توانند بستر لازم را برای ارتباط با بخش های فعال خصوصی فراهم آورند.
رویداد هنرسو چهارشنبه ساعت 8: 30 بامداد در تماشاخانه مهر حوزه هنری كار خودرا آغاز می كند، پس از مقدمات همچون قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی یك تئاتر تعاملی اجرا میگردد و سپس پنل بامداد كار خودرا آغاز می كند. این پنل تا ظهر ادامه دارد و پس از اقامه نماز ظهر و صرف نهار، پنل دیگری به شكل كارگاهی در محل تماشاخانه خانه عكاسان ایران در حدود یك ساعت برگزار می گردد. در این پنل گروه های 7، 8 نفر در كنار هم قرار می گیرند و به شكل تعاملی كار خودرا پیش می برند.
همچنین در حاشیه این رویداد تفاهم نامه همكاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و ستاد توسعه فناوری های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری امضا خواهد شد. در چهارچوب این تفاهم نامه، طرفین برای احداث مركز نوآوری و شكوفایی صنایع فرهنگی و خلاق برنامه ریزی و همكاری می كنند.

1397/10/10
14:13:23
5.0 / 5
5037
تگهای خبر: تولید , كتاب , گردهمایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ