بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه

اجرای ارشادی دو هفتگی طرح كاهش، سرانجام برداشت ۵۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو

اجرای ارشادی دو هفتگی طرح كاهش، سرانجام برداشت ۵۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو

پرسی بلاگ اجرای ارشادی دو هفتگی طرح كاهش، سرانجام برداشت ۵۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده كه با كلیك روی تیتر هر یك از آنها، متن كامل خبر در دسترس خواهد بود:
وزیر بهداشت تشریح كرد
سرانجام برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو
دكتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درباره ی برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای رفع مشكلات نقدینگی در حوزه دارو اظهار داشت: هنوز درباره ی این ۵۰۰ میلیون دلار نه خبری از سوی مسئولین دریافت نكرده ام و نه چیزی كه بر اساس آن ابلاغ گردیده باشد.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری كرد كه این اجازه داده شود و دولت بتواند از صندوق توسعه ملی برداشت كند آنهم برای پرداخت بدهی هایی كه بیمه سلامت دارد. طبیعی است كه این اعتبارات باید به یك نسبت در مواجهه با مطالبه گران حوزه دارو و تجهیزات پزشكی اختصاص پیدا كند و برای بخش خصوصی و دولتی نباید تبعیضی قائل شد، امیدوارم این اتفاق بیافتد و رفع مشكل نقدینگی دارویی در اولویت باشد و حل شود.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران:
زیرساخت های اجرای طرح «كاهش» آماده است
علی پیرحسین لو، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران از آمادگی شهرداری برای اجرای طرح كاهش اطلاع داد كه بر مبنای آن مقرر شده معاینه فنی بیشتر از ۲.۵ میلیون خودروی متردد در شهر تهران كنترل شود.
وی با اشاره به اینكه تعداد افرادی كه برای دریافت معاینه فنی به مراكز مراجعه نموده اند نسبت به متقاضیانی كه روزهای قبل مراجعه نموده بودند، زیاد نیست، اظهار داشت: این رجوع ناشی از فرهنگ دقیقه نودی بودن برخی افراد است چون كه ماه هاست اعلام نموده ایم از اول آبان طرح كاهش اجرایی می گردد و بر همین مبنا زیرساخت ها از جانب شهرداری هم كاملا آماده است.
مدیركل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها:
حریق و سیل در نقاط پرخطر كشور قابل پیش بینی است/ كاهش ۵۰ درصدی حریق در منابع طبیعی
رضا بیانی، مدیركل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به این كه با جمع آوری اطلاعات اولیه ای مانند میزان دما، بارش، پوشش گیاهی و... حریق و سیل تا حدود زیادی در عرصه های منابع طبیعی قابل پیش بینی شده است، اظهار داشت: هنوز با سازمان مدیریت بحران در این زمینه برای هماهنگی های بیشتر بین حوزه ای مكاتبه نشده است.
به قول بیانی با شناسایی مناطقی كه ریسك حریق بالایی دارند و تجهیز نیروهای یگان حفاظت در آن مناطق، آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی طی امسال بیشتر از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشت.
وزیربهداشت خبرداد
بهره مندی ۹۴ درصدی سالمندان از بیمه
سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این كه جمعیت سالمندی طی ۳۰ سال آینده در ایران سه برابر می شود، اظهار داشت: هم اكنون ۹۴ درصد سالمندان ایرانی بیمه هستند و ۳۱ درصد آن ها بیمه تكمیلی دارند.
ایشان در ادامه با بیان این كه متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ باید بین ۹۰ تا ۹۵ سال عمر كنند، اظهار نمود: این آمار نشان داده است كه با افزایش سه برابری تعداد سالمندان و افراد ۶۵ سال به بالا هزینه درمان آنان تا سه برابر افراد زیر ۶۵ سال افزوده می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران:
طرح كاهش آلودگی هوا دو هفته ارشادی اجرا می شود
پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران اعلام نمود كه برپایه هماهنگی با پلیس راهور جریمه دوربین های جدید تا دو هفته ارشادی خواهد بود.
پورسیدآقایی اعلام نمود: به علت صف طولانی مراكز معاینه فنی با پلیس هماهنگ كردیم كه جریمه دوربین های جدید نصب شده در پایتخت تا دو هفته ارشادی باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
ساخت ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی برای مدارس/ تولید نظام غربالگری ورزشی
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از بهره برداری از ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح كشور تا آخر امسال اطلاع داد و اظهار داشت: ما تلاش كردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی های مهارتی و حركتی تولید نماییم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در ساعات تربیت بدنی فقط به فعالیت های حركتی توجه نداریم و سایر موارد تربیتی را هم در نظر می گیریم اظهار داشت: بعنوان مثال كودك با بازی جمع گرا می گردد و یاد می گیرد كار تیمی انجام دهد. دانش آموزان در عین رقابت، رفیق می شوند، خودپنداری مثبت می یابند، شهروند مفیدی شده و هویت و شخصیت شان ایجاد می شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشریح كرد
دستگیری ۲۴۰ اراذل در تهران / كشف ۳۳۳ هزار كتاب ضاله
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری ۲۴۰ تن از اراذل و اوباش پایتخت اطلاع داد.
رئیس پلیس پایتخت از اجرای عملیات دیگری در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس امسال اطلاع داد و اظهار داشت: برخورد با ناشران كتب ضاله و غیر مجاز از دیگر اقدامات ما در اجرای این طرح بود و در همین راستا در عملیاتی كه در نقاط مختلف پایتخت به مرحله اجرا در آمد بیشتر از ۳۳۳ هزار جلد كتب غیر مجاز و ضاله كشف و ضبط شد.
چانه زنی آموزش و پرورش و مجلس بر سر تاثیر سوابق تحصیلی در «كنكور»
مهدی نوید ادهم، دبیر كل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه اكنون تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند كه سابقه تحصیلی در كنكور بی تاثیر شده و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد اظهار داشت: از ریاست مجلس، كمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد مصوب شود.
دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه از جانب دیگر در پایه دوازدهم ۳۵ ساعت حضور دانش آموزان در مدارس را داریم كه زیاد است و باید به ۲۴ ساعت كاهش پیدا كند تا دانش آموزان بتوانند در زمان باقی مانده برای كنكور آماده شوند اظهار داشت: با این وجود این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد. علت رد این پیشنهاد این بود كه باید از زمان دروس مختلف كاسته می شد و در این صورت هیچ مدرسه ای نپذیرفت كه از زمان دروس ریاضی و فیزیك كاسته شود، ازاین رو باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت خانواده و مطالعات فرهنگی كاسته می شد در حالیكه این دروس، دروس اصلی مورد تاكید سند تحول بنیادین هستند.
با تصویب كلیات «بسته حمایت غذایی اقشار كم درآمد» تشریح شد
جزییاتی جدید از مشمولان و نحوه توزیع «بسته حمایت غذایی اقشار كم درآمد»
انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تصویب كلیات «بسته حمایت غذایی اقشار كم درآمد» در جلسه یكشنبه گذشته هیات دولت اطلاع داد و اظهار داشت: این بسته حمایتی در اختیار افرادی كه درآمد كمتر از سه میلیون تومان دارد، قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این كه برپایه مصوبه مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی در اختیار افرادی كه درآمد كمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت، افزود: شاخص بهره مندی از این بسته حمایتی، درآمد سرپرست خانوار است.
در گفت وگو با ایسنا اعلام شد
زنگ خطر مصرف قلیان در زنان / كاهش "تخمك گذاری" به علت دخانیات
دكتر غلامرضا حیدری، رییس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات با اشاره به اینكه میزان مصرف سیگار در زنان یك دهم مصرف در مردان است، اظهار داشت: این در شرایطی است كه میزان مصرف قلیان در هر دو جنس حدودا برابر است و این مورد یك زنگ خطر است.
رئیس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات با اشاره به اینكه احتمال بیماری های ناشی از مصرف دخانیات در زنان و مردان به یك میزان است، اضافه كرد: در عین حال زنان دارای قدرت باروری و تولید مثل هستند. مصرف دخانیات در زنان باعث كاهش تخمك گذاری و برهم خوردن سیكل باروری آن ها می گردد و تولیدمثل آن ها را به خطر می اندازد. همینطور مصرف دخانیات در دوران حاملگی هم به مادر و هم جنین صدمه می رساند.
شهردار منطقه ۲۲:
جمع آوری زباله های ورزشگاه آزادی به پیمانكار شهرداری واگذار شد
علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ از تفكیك پسماندهای مجموعه ورزشی آزادی از مبدا اطلاع داد و اضافه كرد: مقرر شده است پسماندهای مجموعه ورزشگاه ازادی توسط پیمانكاری كه شهرداری منطقه ۲۲ معرفی می كند از مبدا تفكیك و جمع آوری شود.
شهردار منطقه ۲۲ تصریح كرد: ورزشگاه آزادی متعهد شده است كه در این قرارداد زباله های این مجموعه را تنها به پیمانكار منطقه ۲۲ تحویل دهد. در این مجموعه عموما پسماند خشك وجود دارد، اما در این قرارداد هم پسماندهای خشك و هم پسماندهای تر از مبدا جداسازی خواهند شد و پسماندهای خشك كه بخشی از بخش اعظم پسماندهای این مجموعه است بعد از تفكیك بازیافت می گردد.
وزیر بهداشت:
تولیت «غذا» كارآمد شود/ درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضایی
دكتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با تاكید بر ضرورت كارآمد شدن تولیت حوزه غذا و قانون محور شدن اقدامات همه دستگاه های ذیربط در این حوزه اظهار داشت: نقش دستگاه قضایی هم در این زمینه ویژه است. زیبنده نیست كه عده ای متخلف دستگیر و تحویل داده شوند اما متناسب با جرم مجازات نشوند.
وزیر بهداشت تصریح كرد: آرزو می كنم در ایران موازی كاری دستگاه های اجرایی در حوزه غذا با تشكیل سازمانی كه متولی ایمنی غذا باشد، رفع گردد. هم اكنون سازمان هایی مانند غذا و دارو، حفظ نباتات، دامپزشكی، استاندارد، پشتیبانی از تولیدكننده و مصرف كننده، شیلات، گمرك و... در زمینه ایمنی غذا بدون هماهنگی كامل و تقسیم كار قانونی برای رضای خدا كار می كنند این در حالیست كه باید نقشه و ماموریتی جامع برای این كار تعیین كرد و كاری كرد تا متولی غذای ایرانیان از امكانات و اختیارات لازم برخوردار باشد و بتوانیم قانون را در این حوزه بازنویسی نماییم.
واكنش سازمان محیط زیست به تعویق اجرای سراسری طرح كاهش
به دنبال اظهار نظر پلیس در مورد تعویق احتمالی اجرای مرحله دوم طرح كاهش یا (LEZ)، وحید حسینی، دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا با تاكید بر اینكه نباید افراد قانون گریز مبنای تصمیم گری و عمل قرار گیرند، اظهار داشت: موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست اجرای قانون است. ازاین رو تعویق در اجرای مرحله دوم طرح كاهش تنها به كسانی كمك می نماید كه تابحال هیچ توجهی به اخطارها، تبلیغات و اطلاع رسانی ها در مورد ضروت دریافت برگه معاینه فنی نداشته اند.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا زیرساخت های لازم برای اجرای مرحله دوم طرح كاهش وجود دارد؟ خاطرنشان كرد: طی سه سال اخیر با راه اندازی سامانه سیمفا (سامانه یكپارچه معاینه فنی)، افزایش و ارتقای مراكز معاینه فنی، اجرای طرح كاهش در منطقه (LEZ) و اطلاع رسانی و مكانیزه شدن معاینه فنی، زیرساخت ها و مقدمات اجرای معاینه فنی فراهم گشته است.
مدیركل بیمه سلامت استان تهران خبرداد
تجویز ماهیانه ۳۸۰ هزار نسخه دارویی
دكتر كوروش فرزین، مدیركل بیمه سلامت استان تهران اظهار داشت: در سطح استان تهران ماهیانه ۳۸۰ هزار نسخه دارویی تجویز می گردد.
فرزین با اشاره به اینكه حدود ۶۶۴۲ موسسه طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: ۱۰۹ بیمارستان طرف قرارداد در سطح استان تهران هستند كه ۵۳ بیمارستان، بیمارستان های دولتی دانشگاهی و مابقی بیمارستان های دولتی غیر دانشگاهی، خصوصی و خیریه ها را شامل می شوند. بر همین مبنا در سطح استان تهران هیچ مشكل دسترسی به مراكز طرف قرارداد نداریم.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
جزییاتی جدید از مشمولان و نحوه توزیع «بسته حمایت غذایی اقشار كم درآمد»
احتمال تعویق در اجرای سراسری طرح "كاهش" در تهران
فاز دوم كاهش آلودگی هوای تهران كلید خورد
راز جوانی در "روزه داری"
دستگیری سارق كیف رایزن سفارت ژاپن/ جزئیات مرگ دكتر "هكی"



1397/08/02
19:17:30
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ