ملامحمدی مطرح كرد؛

استخراج مضامین تربیتی برای بچه ها از زندگی امام جواد(ع)

استخراج مضامین تربیتی برای بچه ها از زندگی امام جواد(ع)

پرسی بلاگ: نویسنده كتاب درختی كه بال درآورد اظهار داشت: مضامین نمایش شده در این كتاب درباره سبك زندگی، اخلاق اسلامی و نكاتی درباره هدایت و شكل گیری تربیتی بچه هاست كه از زندگی امام جواد(ع) استخراج شده اند.



مجید ملامحمدی، نویسنده كتاب «درختی كه بال درآورد» شامل داستان هایی از زندگی امام جواد (ع) كه بعنوان یكی از منابع نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی در بخش نوجوان نیز معرفی شده، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نگارش این كتاب اظهار داشت: ماجرای نوشتن این كتاب به جایی برمی گردد كه همراه با محمود پور وهاب مجموعه ای ۱۴ جلدی درباره ائمه معصومین را برای انتشارات بوستان كتاب در دست گرفتیم كه نوشتن ۷ جلدش توسط من و ۷ جلد دیگر آقای پور وهاب انجام شد.
وی اضافه كرد: كتاب «دوست مهربان كبوترها» درباره زندگی امام رضا (ع) یكی از آثار این مجموعه است كه در جشنواره كتابخوانی رضوی دو دوره گذشته بعنوان یكی از منابع ارائه شد. امسال نیز در نهمین دوره این جشنواره كتاب «درختی كه بال درآورد» شامل داستان هایی از زندگی امام جواد (ع) بعنوان یكی از منابع بخش نوجوان انتخاب شده است. در این اثر اهتمام كرده ام قصه های جذاب و مناسب گروه سنی نوجوان را از منابع معتبر تاریخی استخراج كنم. همین طور اهتمام كردم داستان ها را به زبان ساده و نثری شیرین و روان برای بچه ها بازآفرینی كنم كه خوشبختانه استقبال مخاطبان، این كتاب را به چاپ پنجم رسید.
این نویسنده با اشاره به مهم ترین مضامین پرداخته شده در این كتاب اظهار داشت: مضامین نمایش شده در این كتاب درباره سبك زندگی، اخلاق اسلامی و نكات ویژه ای درباره هدایت و شكل گیری تربیتی بچه هاست كه از زندگی امام جواد (ع) استخراج شده است. بدین سبب بچه ها با خواندن این كتاب و مواجهه با چند ماجرای جذاب، ضمن آشنایی با زندگی امام نهم خود، بطور غیرمستقیم تحت آموزش های اخلاقی و سبك زندگی اسلامی قرار می گیرند تا در راه صحیح حركت كنند و زندگی بهتری داشته باشند.
ملامحمدی درباره برگزاری جشنواره كتابخوانی رضوی و انجام چنین طرح هایی برای ترویج كتابخوانی، اظهار داشت: این حركت باارزش است. چون یكی از بهترین راه های ممكن برای معرفی كتاب به مخاطبان است. به نظرم هیچ نهادی در كشور به اندازه نهاد كتابخانه های عمومی كشور در معرفی و ایجاد دسترسی به كتاب در سراسر كشور و حتی مناطق دورافتاده، به چنین توفیق و اثرگذاری دست پیدا نكرده است. بهره مندی از ظرفیت كارشناسان مختلف برای انتخاب منابع و همین طور سرمایه هایی چون شبكه كتابخانه های عمومی، كتابداران و اعضای فعال در این كتابخانه ها بهترین زمینه را جهت راه اندازی یك حركت گسترده فرهنگی به وجود آورده كه باید از آن استفاده حداكثری داشت.


منبع:

1398/02/30
14:44:32
5.0 / 5
4657
تگهای خبر: آثار , آموزش , جشنواره , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ