تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه اتباع ندارد

تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه اتباع ندارد

پرسی بلاگ: مدیر كل اتباع سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه  اتباع ندارد و افراد در قالب هر شغلی می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا دكتر احمدرضا خزاعی درنشست هم اندیشی كارشناسان اداره كل سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهاركرد: ما مسلمانیم وملاك برتری در دین ما تقوا است و به دور از رنگ لباس و پوست و چهره، اكرام و احترام ارباب رجوع در اولویت و واجب است.

مدیركل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه از سال ۹۴ تابحال ۴۲هزار نفر اتباع خارجی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: بیمه اتباع نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری كرده و این امر تاثیر پذیرفته از مسئله مهمی همچون حقوق بین الملل و حقوق بشر است و برای وجهه بین المللی این سازمان حائز اهمیت می باشد و امتیازات مثبت را به همراه دارد.

خزاعی با اشاره به اینكه بر مبنای آمار ۴۰ هزار تبعه خارجی در استان گلستان زندگی می كنند، اظهاركرد: در مجموع ۱.۲ درصد از اتباع خارجی كشور در استان گلستان زندگی می كنند كه از این تعداد بعضی دارای كارت كار و اقامت قانونی هستند و سازمان تامین اجتماعی واجدین شرایط را تحت پوشش بیمه ای قرار خواهد داد.

وی اضافه كرد: اتباع خارجی مجاز از بدو آغاز به كار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در كشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد. آنان با داشتن پروانه یا كارت كار و فعالیت در كارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه الزامی می شوند و كارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیركل اتباع سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه ایرانی ها خارج از كشور اظهار داشت: با عنایت به اینكه جمعیتی بالغ بر ۳.۵ میلیون ایرانی در خارج از كشور حضور دارند، برای بیمه كردن این هموطنان اداره كل اتباع این سازمان نسبت به راه اندازی ۲۱ كارگزاری در خارج از كشور اقدام نموده است و حوزه شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، دریافت درخواست، انجام تعهدات كوتاه مدت مانند هزینه های كفن و دفن، اروتز و پروتز و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از كارافتادگی و بازماندگان همچون وظایف كارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از كشور است.




1397/07/26
16:55:21
5.0 / 5
4926
تگهای خبر: اجتماعی , بین المللی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ