تولید و تبلیغ لباس ایرانی اسلامی نیازمند حمایت همه دستگاه هاست

تولید و تبلیغ لباس ایرانی اسلامی نیازمند حمایت همه دستگاه هاست

پرسی بلاگ: مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور می گوید تولید، عرضه و تبلیغ لباس ایرانی اسلامی نیازمند حمایت جامع همه دستگاهها و نهادهای مربوطه است.



ساسان ضیایی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مبحث دسترسی به پوشاک ایرانی اسلامی اظهار داشت: این مورد ابعاد گسترده و پراکنده ای دارد. دسترسی به پوشاک ایرانی اسلامی همچون موضوعات چالشی است و برای آن که بتوانیم تحولی را در زمینه مد و پوشاک از حیث آراستگی عمومی و دسترسی پذیری را داشته باشیم، باید شاهد همکاری دستگاه ها و ارگان ها باشیم، یعنی همه دستگاه ها و ارگان های مربوطه دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رقم بخورد.
وی اضافه کرد: ما به جهت اینکه بتونیم پوشاکی را با قیمتی مناسب و حتی ارزان به بازار عرضه نماییم، باید در تولید، تبلیغ و عرضه، به درستی عمل نماییم. همینطور از طراحی مناسبی در تولیدات برخوردار باشیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب نماییم.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: بخش دیگری از مبحث در ارتباط با حوزه تجاری پوشاک است. اگر در این مورد بخواهیم حمایت های وزارت خانه ای را در نظر بگیریم، به نظر می آید بخشی از مبحث به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شود و بخش دیگری از مبحث تولیدکنندگان است. عموم جامعه باید استقبالی را نسبت به تولیدات تولیدکنندگان داشته باشند تا آن تولیدکننده بتواند محصولش را به واسطه سوبسیدهای دولتی و با قیمت مناسب عرضه نماید. همینطور کمک هایی باید به تولیدکننده صورت بگیرد تا تولیدکننده بتواند محصولش را به بهترین شکل ممکن عرضه نماید.
ضیایی اظهار داشت: بخش دیگری از مبحث هم در ارتباط با فرهنگسازی می شود. گاهی اوقات امکان دارد محصولی ارزان باشد اما مصرف کننده رغبتی به آن نشان ندهد. به معنای دیگر عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری نداشته باشد. در خیلی از مواقع لباس هایی با بهترین کیفیت در حال تولید است، اما مردم رغبت چندانی به خرید آن نشان نمی دهند و شاید به این علت باشد که دوست ندارند از سبک ایرانی استفاده نمایند. عرضه بخش دیگری از ماجراست. دستگاههای مختلف شامل وزارت خانه هایی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت تا شهرداری و استانداری ها باید بتوانند در قسمت عرضه بسترهای لازم را آماده و مجهز کنند تا بتوانیم شاهد عرضه مناسبی از محصولات باشیم و مردم به سادگی بتوانند به محصولات دسترسی داشته باشند و از آن بهره مند شوند.
وی ضمن اشاره به وضعیت جذب مخاطبان به پوشاک ایرانی اسلامی اظهار داشت: در نگاه کلی متوجه می شویم که باید بسیار در این عرصه کار نماییم. نهادینه سازی و تعمیق بخشیدن به باورهای مردم در حوزه عفاف و حجاب و پایش خانواده احتیاج به برنامه ریزی دارد.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: در شورای عمومی کشور اقدامات بسیار مؤثری را انجام دادیم، اقداماتی که زیربنایی بود. همینطور مصوبات مناسبی در حوزه پوشاک ایرانی و اسلامی داشتیم. در این مورد میتوان به نامگذاری روزهای مختلف با عنوان «حجاب، کرامت، هویت»، «حجاب، عفاف، امنیت»، «حجاب، تفاهم اجتماعی، احترام به قانون»، «حجاب، هنر، رسانه»، «حجاب، سبک پوشش، لباس ایرانی»، «حجاب، خانواده، نوجوان» و «حجاب، مقاومت انتظار، سلامت اجتماعی» اشاره نمود. البته همه اقداماتی که انجام شده کافی نیست و باید در مورد آن الگوسازی شود. بخشی از این کار برعهده رسانه است. بهرحال لباس موضوعی است که بحث فرهنگ را به دنبال خودش دارد و حتی خودش بعنوان یک رسانه عمل می کند یعنی علاوه بر انتقال فرهنگ می تواند در انتقال اندیشه هم مؤثر و نقش مهمی داشته باشد.
ضیایی در انتها اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با تشکیل فرهنگ مناسب استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی و پشتیبانی از تولید این نوع پوشاک بتوانیم اتفاقات مهمی را در این حوزه رقم بزنیم.


منبع:

1403/09/06
11:30:37
5.0 / 5
68
تگهای خبر: اجتماعی , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ