جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید

جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید

پرسی بلاگ: امسال در فرانسه ۱۱ و ۱۲ اكتبر مراكز متعددی درهای خویش را به روی علاقه مندان گشودند تا از اماكن مهم تاریخی در روز اروپایی میراث فرهنگی، به صورت مجانی دیدن كنند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، روز اروپایی میراث فرهنگی ابتكاری است كه ۳۵ سال پیش توسط «جك لانگ»، وزیر فرهنگ وقت در فرانسه در بُعد ملی شروع شد و تدریجاً از حمایت دیگر كشورهای اروپایی برخوردار شد.
در راستای اجرای این برنامه، امسال در فرانسه هم طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اكتبر مراكز متعددی درهای خویش را به روی علاقه مندان گشودند تا از اماكن مهم تاریخی در روز اروپایی میراث فرهنگی، به صورت مجانی دیدن كنند.
بر اساس این گزارش كه رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه آنرا تهیه كرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، بر مبنای آمارهای منتشره در ۳۵ دوره برگزاری این مناسبت، ۱۶ هزار مكان تاریخی، موزه، باغ، كاخ یا مراكز ثبت شده در لیست آثار ملی درهای خویش را به روی عموم گشودند و طی این دو روز بیشتر از ۱۲ میلیون نفر از اماكن اعلام شده بازدید به عمل آوردند.
یكی از ابتكارات امسال در پشتیبانی از بازسازی و مرمت آثار ثبت شده در میراث فرهنگی، برگزاری مراسم قرعه كشی ویژه این اماكن بود كه حدود ۱۵ میلیون یورو درآمد از این ابتكار حاصل شد؛ بر طبق این طرح یك مسابقه ویژه بخت آزمایی با هدف كمك به بازسازی اماكن تاریخی و ثبت شده ای كه نیاز به اعتبارات عمومی دارد، یك روز پیش از شروع روز اروپایی صورت گرفت.

1397/07/21
14:18:31
0.0 / 5
4770
تگهای خبر: آثار , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ