حضور آقای وزیر در تولد۲۰ سالگی ایسنا و درخواستش از رسانه ملی

حضور آقای وزیر در تولد۲۰ سالگی ایسنا و درخواستش از رسانه ملی

پرسی بلاگ: ابزارهای فشار و قدرت مانع نظارت بر تاكسی های اینترنتی، سپس استعفای ˮفاضلˮ اداره نظام پزشكی با كیست؟، اجرای «بیمه تكمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا آخر سال جاری، درخواست بطحائی از رسانه ملی جهت استفاده از كارشناسان تعلیم و تربیت در تولید برنامه ها، جزئیات دور جدید انتقال گورخرهای ایرانی به سمنان، صدور ۲۰۰۰ مجوز شكار پرنده و چند پرسش، گرفتاری ۳۲۱ خودرو در برف طی ۴۸ساعت گذشته و...از مهم ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه هستند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سرویس اجتماعی امروز شنبه (۱۷ آذر) بیشتر از ۵۰ خبر روی خروجی خود منتشر نموده است كه بعضی از مهمترین آنها در ادامه آمده است:

ابزارهای فشار و قدرت مانع نظارت بر تاكسی های اینترنتی
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران به وجود ابزارهای قدرتی اشاره نمود كه مانع از تدوین دستورالعمل فعالیت تاكسی های اینترنتی میگردد.
محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام تدوین آئین نامه ای برای تاكسی های اینترنتی اظهار داشت: آیین نامه ای برای همه تاكسی های اینترنتی تدوین شده است كه برمبنای آن در مورد نحوه ستاندن مجوز، چگونگی نظارت و ضوابط فعالیت آنها دستورالعمل هایی مشخص شده است.

بررسی حذف طرح زوج و فرد در شورای عالی ترافیك
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و موقت مفید بوده و در طولانی مدت سبب افزایش آلودگی هوا می شود؛ پس در صورت تصویب شورای عالی ترافیك از سال آینده این طرح حذف خواهد شد.
پورسیدآقایی اجرای طرح زوج و فرد به روش فعلی را نادرست و غیركارشناسی دانست و با اشاره به اینكه این طرح قرار بود به صورت مقطعی و فقط در مواقع اضطرار اجرا شود، اضافه كرد: پارسال شهرداری مطالعاتی را درباره آثار و چگونگی اصلاح طرح زوج و فرد انجام داد و نتایج از آن حكایت می كند كه این طرح سبب آلودگی هوای شهر شده و افراد اقدام به تهیه دو خودرو با پلاك های مختلف می كنند كه این روند افزایش ترافیك و آلودگی هوا را به دنبال داشته است. طبق بررسی بانك جهانی، مشخص شد كشورهایی كه محدودیت پلاك گذاشته اند شكست خورده اند و آلودگی هوا باز افزایش داشته است. این طرح به صورت موقت مفید بوده اما در طولانی مدت آلودگی بیشتر هوا را سبب میگردد كه در صورت تأیید و تصویب شورای ترافیك این طرح در سال آینده حذف خواهد شد.

اینجا كسی جواب مثبت نمی خواهد!
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، حوزه سلامت امروز یكی از اخبار خودرا به تهیه گزارشی از حال و روز معتادان مبتلا به ویروس اچ آی وی در محله "دروازه غار" تهران اختصاص داده كه بخشی از آنرا در ادامه می خوانید:
محله ای كه این روزها «هرندی» نام گرفته و شهرتی در پایتخت دارد. شهرتی كه بیشتر برایش برندی منفی است. عجیب نیست كه وقتی در این محله پا می گذاری گروه های دو- سه نفره ای را ببینی كه در گوشه كوچه یا در كنار چارچوب خانه ای نشسته اند، سرهایشان پایین است، ژنده پوش و فارغ از گردش جهان در حال كشیدن موادند.
پارك هرندی، در خیابان هرندی؛ پاتوق یا بهتر بگویم خانه ای بی سقف شده برای معتادان متجاهر، كارتن خواب ها و زنانی كه به نان و پول موادشان محتاج اند و مردانی كه خرج شان را از زباله های شهر درمی آوردند و به دنبال فروش ضایعاتند. از خیابان كه به فضای داخل پارك نگاه كنی، ردیف هایی از این آدم ها كنار هم نشسته اند و بی آنكه كاری به كار یكدیگر داشته باشند یا موادشان را دود می كنند یا دراز می كشند یا نانی می خورند و یا باهم می گویند و می خندند. برایشان مهم نیست چه كسی می آید و چه كسی می رود. برخی شان اصلا به تازه واردها روی خوش نشان نمی دهند و برخی شان هم مهربانند. كاری به كار كسی ندارند و حتی برنمی گردند تا نگاهی به دور و برشان بیندازند.

سپس استعفای "فاضل" اداره نظام پزشكی با كیست؟
به دنبال استعفای ایرج فاضل از سمت ریاست كل سازمان نظام پزشكی به سبب بازنشستگی و اجرای قانون منع بكارگیری بازنشستگان، عضو هیات رییسه مجمع عمومی این سازمان، ضمن تشریح روند تعیین رییس كل جدید این سازمان، اظهار داشت: از امروز تا فرصت زمانی كه قانون مشخص كرده، سرپرستی سازمان بر عهده رییس شورای عالی سازمان نظام پزشكی خواهد بود.
دكتر عباس آقازاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به استعفای دكتر ایرج فاضل- رییس كل سازمان نظام پزشكی كشور، اظهار داشت: در ماده ۹ و تبصره دو قانون تشكیل سازمان نظام پزشكی مباحثی درباره انتخاب رییس كل جدید سازمان مطرح گردیده است. باید توجه كرد كه مرجع انتخاب كننده رییس كل سازمان نظام پزشكی مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی است. نتیجه انتخاب مجمع عمومی سازمان باز مطابق قانون توسط هیات رییسه مجمع عمومی و هیات نظارت مركزی بر انتخابات نظام پزشكی، به اطلاع رییس جمهور وقت رسیده و رییس جمهور آنرا تنفیذ می كنند. حتی در قانون و آیین نامه های مربوطه قوانینی وجود دارد كه مشخص كرده اند در صورت عدم تنفیذ رییس جمهور، سازمان چگونه اداره شود.

اجرای «بیمه تكمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا آخر سال جاری
مدیرعامل شركت بیمه تكمیلی آتیه سازان حافظ از اجرای طرح بیمه درمان تكمیلی انفرادی تا آخر سال جاری آگاهی داد و اظهار داشت: سه طرح متنوع با سقف پوشش های متنوع طراحی شده است كه مبالغ حق بیمه دریافتی آن به ازای خدمات، متفاوت می باشد.
مهدی ریاحی فر در گفت وگو با ایسنا، درباره بیمه درمان تكمیلی انفرادی آتیه سازان حافظ اظهار نمود: مقدمات طرح انجام شده و باید از وزارت صنعت ای - نماد (enamad) بگیریم تا بازگشت كنندگان بتوانند پرداخت الكترونیكی انجام دهند.

محدودیت های ورود خانوارهای جدید به كمیته امداد حذف شد
معاون حمایت و سلامت كمیته امداد استان تهران از اضافه شدن ۱۳ هزار خانوار جدید به این نهاد آگاهی داد و اظهار داشت: همه خانوارها سبد حمایتی دریافت می كنند.
علی كریمی اصل در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه در ماه های اخیر با عنایت به وضعیت بد اقتصادی، محدودیت های ورود خانوارهای جدید به چرخه حمایتی این نهاد حذف گردیده است، اضافه كرد: ۱۳ هزار خانوار جدید (طبق تبصره ۱۴) به خانوارهای تحت حمایت در استان تهران اضافه شده اند.

ابتكار: با دفاع "زنگنه" سهم ایران در اوپك ثابت ماند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده- معصومه ابتكار در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینكه دشورای های زیادی در فضای اقتصاد و عرصه بین المللی داریم، اظهار نمود: خوشبختانه با دفاع مهندس زنگنه در اوپك سهمیه ایران ثابت ماند و كمتر نشد اما باید در مقابله با جنگ تمام عیار دشمن سیاست های اقتصاد مقاومتی را با قوت بیشتری اجرا نماییم.

درخواست بطحائی از رسانه ملی جهت استفاده از كارشناسان تعلیم و تربیت در تولید برنامه ها
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دستگاه ها باید ظرفیت نقادی خودرا بالا ببرند اظهار داشت: این نقد اگر از راه رسانه ها صورت نگیرد و دستگاه ها تاب آوری نداشته باشند نتیجه این میگردد كه در زیر پوست جامعه صدها مشكل پنهان میگردد. نقد، امكان تنفس را برای جامعه فراهم می آورد اما ملاحظات تربیتی در نقد و انعكاس اخبار آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد.
سیدمحمد بطحائی در مراسم سالروز تاسیس ایسنا، ضمن تبریك به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس ایسنا و روز دانشجو اظهار داشت: این تبریك به خانواده ایسنا بعنوان خبرگزاری رسمی دانشجویان ایران باید مضاعف باشد. شما در حوزه آموزش و پرورش موثر بودید و اخلاق مدارانه با مسائل برخورد و آنها را منعكس كردید.

بطحائی: تعدادی از نمایندگان در حال پس گیری امضاهایشان هستند
وزیر آموزش و پرورش به جریان افتادن استیضاحش در مجلس را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان طی چند روز اخیر با توضیحات نمایش شده قانع شدند و در حال پس گیری امضایشان هستند.
سید محمد بطحائی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران، همین طور درباره اعلام وصول استیضاحش در مجلس توضیحاتی نمایش و اظهار نمود: تعدادی از نمایندگان سوالاتی از بنده داشتند كه این سوالات را قبلا مطرح كرده بودند و ظاهرا قانع نشدند و در قالب استیضاح به جریان انداختند.

جذب ۴۱ هزار دانشجو معلم در سال جاری
انصاری راد- سرپرست مدیریت امور پردیس های تهران دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینكه یك نهم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تهران اند و از این حیث استان تهران را قطب دانشگاه فرهنگیان می دانیم اظهار داشت: امسال بیشتر از ۴۱ هزار دانشجوی كارشناسی پیوسته و مهارت آموزان در دانشگاه فرهنگیان جذب شد.

جزئیات دور جدید انتقال گورخرهای ایرانی به سمنان
مدیر كل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به جزئیات انتقال گورخرها از یزد به سمنان، اظهار داشت: در این عملیات از تله انتظاری استفاده كردیم و به احتمال قوی در عملیات بعدی انتقال گورخرها كه از فارس به سمنان است، از همین روش استفاده بهره می بریم.
به دنبال انتقال چهار رأس گورخر از استان یزد به سمنان، مجید خرازیان مقدم در گفت وگو با ایسنا، این عملیات را موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: طبق اطلاع رسانی های قبلی در خصوص انتقال گورخر از سایت تكثیر و پرورش گوراب یزد به پارك ملی كویر در استان سمنان، این عملیات روز چهارشنبه (۱۴ آذرماه) شروع شد و ۱۱ پگاه روز پنجشنبه (۱۵ آذرماه) چهار رأس گور شامل سه رأس ماده و یك رأس نر بالغ به قرنطینه پارك ملی كویر تحویل داده شد.

صدور ۲۰۰۰ مجوز شكار پرنده و چند پرسش
مدیرعامل انجمن پرنده شناسی طرلان با اشاره به صدور ۲۰۰۰ مجوز شكار پرنده در استان تهران اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ دهد كه این تعداد پرنده ای كه برای آنها مجوز شكار صادر كرده در كدام نقطه استان تهران است و چه طور می توانند ثابت كنند كه ۲۰۰۰ مجوز شكار پرنده به حیات وحش استان فشار وارد نمی كند؟ به نظر می آید سازمان بیشتر از آنكه به فكر جمع كردن اطلاعات زیستی باشد به فكر خوشحال كردن شكارچیان است.
علیرضا هاشمی در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: سازمان حفاظت محیط زیست سپس ۱۰ سال تلاش مردمی هنوز نتوانسته جلوی شكار ۵۰۰ تا یك میلیون پرنده در محدوده "فریدون كنار" را بگیرد و آن منطقه را كنترل كند. حالا چه طور می تواند ۲۰۰۰ پروانه شكار را كنترل كند و اصلا برمبنای چه برآوردی به این نتیجه رسیده اند كه باید این تعداد پروانه شكار صادر كنند و آیا اصلا این تعداد پرنده در استان تهران وجود دارد؟

مفقود شدن ۲ تن در ارتفاعات كن/عملیات جست وجو ادامه دارد
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از مفقودی دو تن در ارتفاعات وردیج كن آگاهی داد.
سرهنگ كیوان ظهیری در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار داشت: شب گذشته تیمی شش نفره به ارتفاعات وردیج در منطقه كوهستانی كن صعود كرده بودند كه در میانه راه گرفتار حادثه شدند و دو نفر از آنان مفقود شدند.

گرفتاری ۳۲۱ خودرو در برف طی ۴۸ساعت گذشته
معاون امداد و نجات هلال احمر امداد رسانی های انجام شده در دو روز گذشته در برف و كولاك ۲۴محور كوهستانی را تشریح نمود.
شاهین فتحی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه ۲۴محور كوهستانی در ۱۲استان طی دو روز گذشته توسط نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند، توضیح داد: در دو روز گذشته محورهای كوهستانی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، قزوین، كردستان، كرمانشاه، لرستان، مازندران، مركزی و همدان درگیر برف و كولاك بودند كه ۱۰۰نفر نیروی امدادی در قالب ۲۸تیم در این مناطق امدادرسانی های لازم را انجام دادند.

فضای مناسبی برای بیان انتقاد و ایده مردم فراهم نكنیم، زمینه ناامنی فراهم می شود
وزیر ورزش و جوانان اظهار نمود: پس از ۳۰ ماه مذاكره سنگین موفق شدیم به یك تفاهم بین المللی بعنوان برجام برسیم و زمینه لغو تحریم های ناعادلانه و ظالمانه مقابل كشور را فراهم نماییم. می رفتیم مسیر توسعه كشور را با جدیت و توفندگی بیشتر آغاز نماییم كه به سبب عهدشكنی سران آمریكا و زیاده خواهی و تمامیت خواهی آنها، شرایط خاصی از لحاظ اقتصادی بر كشور ما حاكم است.
"مسعود سلطانی فر" امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان كرمان با اشاره به شرایط كنونی كشور اضافه كرد: رییس جمهور كنونیآمریكا پس از به قدرت رسیدن بهانه كرد كه در جریان برجام، منافع آمریكا تامین نشده و ایران در این توافقنامه بین المللی به هر آنچه كه می خواسته رسیده. همچون اینكه تبدیل به قدرت هسته ای بشود و تحریم ها باز از سر ایران برداشته شده و دیگر اراده ای برای حمله نظامی از طرف جامعه بین المللی مقابل ایران وجود ندارد.
وزیر ورزش و جوانان همین طور اظهار نمود: بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر عضو این سمن ها هستند و نشان داده است تا چه حد توانسته اند در برقراری ارتباط بین مردم، دولت، مردم و حكومت و مدیران موفق باشند و وقتی جوانی بتواند در جلسه ای انتقاد و نظر خودرا نسبت به مسوولی و جایی بگوید، دلیلی ندارد به خیابان برود.
وی ادامه داد: امن ترین نظام های سیاسی دنیا آزادترین آنها هستند و هیچ زمانی امنیت آنها با بیان انتقادات توسط مردم به خطر نیفتاده و اگر فضای مناسبی برای بیان انتقاد و ایده مردم فراهم نكنیم، زمینه نا امنی فراهم میگردد.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
فوائد و عوارض یك داروی پرمصرف
اینجا كسی جواب مثبت نمی خواهد!
چگونه صفحات مجازی را از هك مجرمان حفظ كنیم؟
اجرای «بیمه تكمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا آخر سال جاری
آغازین استعفای رییس كلی در تاریخ نظام پزشكی و چند ابهام



1397/09/17
20:36:06
5.0 / 5
4783
تگهای خبر: آثار , آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ