اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل

به گزارش پرسی بلاگ سازمان هواشناسی كشور با صدور اطلاعیه ای از بارش شدید باران در ۱۴ استان كشور و احتمال وقوع سیل اطلاع داده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه (۲۸ اسفند) بارش شدید باران، گاهی همراه با رعد و برق در بعضی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، كردستان، همدان، كرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، مركزی، چهارمحال بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات استان های تهران و البرز پیشبینی می شود و بارش در ارتفاعات سردسیر این استان ها به شكل برف خواهد بود.

از این رو احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های كوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع صاعقه در این مناطق وجود دارد.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود سفارش كرده است كه سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی اتخاذ شود. فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری از سفارش های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه دیگری از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر اطلاع داده است. بر این اساس از اواخر فردا (۲۶ اسفند) تا روز سه شنبه (۲۹ اسفند) وزش باد شدید موقت سبب متلاطم شدن دریا می شود.

بر اساس این اطلاعیه ارتفاع موج در غرب دریای خزر تا حدود دو متر خواهد رسید. ازاین رو سفارش می شود كه از تردد شناورهای كوچك و تفریحی اجتناب شود و تمهیدات لازم برای فعالیتهای شیلاتی وعملیات دریایی بخصوص صنایع فراساحل در نظر گرفته شود.



1398/12/25
23:13:47
5.0 / 5
4119
تگهای خبر: هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ