توسط مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر؛

كتاب آمریكای كوچك منتشر گردید

كتاب آمریكای كوچك منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ كتاب آمریكای كوچك با مبحث بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل از سال 1327 تا سال 1357 توسط انتشارات مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، انتشارات مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران كتاب «آمریكای كوچك» را كه به بررسی روابط رژِیم پهلوی و رژیم صهیونیستی از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۵۷ در عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی اطلاعاتی، نظامی و فرهنگی می پردازد، منتشر نمود.
كتاب «آمریكای كوچك» نوشته رضا زارع فاروقی كه به بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل از سال ۱۳۲۷ تا سال ۱۳۵۷ می پردازد، در ۱۰۸ صفحه در انتشارات مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر گردید.
این كتاب كه خلاصه كتاب ۴۵۰ صفحه ای «ارتباط ناشناخته» است، دو فصل جدید دارد كه آنرا از كتاب «ارتباط ناشناخته» متمایز می كند. فصل اول، تحت عنوان «چگونگی پیدایش صهیونیسم و اشغال سرزمین فلسطین» است كه به سه مقطع زمانی و تلاش صهیونیست ها برای ایجاد كشوری یهودی با حمایت قدرت ها می پردازد. فصل پایانی این اثر هم با عنوان «آمریكای كوچك و شیطان كوچك» به موضوعاتی همچون علل نگاه شاه به اسرائیل بعنوان آمریكای كوچك و نگاه انقلاب اسلامی به پدیده اسرائیل بعنوان شیطان كوچك، علل علاقه مندی اسرائیل به ارتباط با ایران و… اشاره دارد.
در این اثر، در فصل های جداگانه ای روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی اطلاعاتی، نظامی و فرهنگی رژیم پهلوی و رژیم اسرائیل بررسی شده است. این كتاب اطلاعات بسیاری را از روابط ایران و اسرائیل پیش روی مخاطب می گذارد. مخاطب بعد از مطالعه كتاب «آمریكای كوچك» از عمق روابط راهبردی و استراتژیك این دو رژیم آگاه خواهد شد و نفوذ عوامل خارجی در عرصه های گوناگون كشورمان را بیشتر از گذشته درك خواهد نمود.
در بخشی از این كتاب آمده است:
روابط سی ساله ایران و اسرائیل به اندازه ای ناشناخته است كه می توان آنرا از اسرارآمیزترین و ناشناخته شده ترین روابطی دانست كه با هیچ یك از كشورهای دیگر خاورمیانه قابل قیاس نیست. یعقوب نیمرودی بعنوان یكی از فعال ترین نمایندگان اسرائیل در تهران كه به مدت سیزده سال در ایران بوده است و این دوران را شادترین دوران زندگی اش می داند، در اینباره اظهار می كند: «اگر روزی به تو اجازه دهند از كارهایی كه ما در تهران انجام داده ایم، آگاه شوی، از آنچه می شنوی وحشت خواهی كرد و حتی نمی توانی آنرا تصور كنی.»

1398/11/20
13:59:22
5.0 / 5
4165
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ