اثرات بیماری آسم بر سلامت مادر و جنین

اثرات بیماری آسم بر سلامت مادر و جنین

به گزارش پرسی بلاگ بررسی های متخصصان كانادایی نشان داده است زنان آبستن مبتلا به آسم شدید بیشتر احتمال دارد به عارضه پره اكلامپسیا مبتلا شوند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محققان كانادایی در تحقیقات خود دریافتند زنان حاملگی كه به آسم شدید مبتلا هستند ۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد گرفتار عارضه پره اكلامپسیا شوند كه امكان دارد مرگ مادر یا كودك را به همراه داشته باشد.
پره اكلامپسیا از عوارض دوران حاملگی و یك اختلال چندارگانی است. این بیماری یكی از علت های مهم مرگ و میر مادران آبستن بشمار می رود و سبب عوارضی برای جنین و مادر می شود. این عارضه پس از هفتهٔ بیستم حاملگی رخ می دهد و با فشارخون سیستولیك بیشتر از ۱۴۰ میلی متر جیوه یا دیاستولیك بیشتر از ۹۰ میلی متر جیوه كه به صورت معمول از راه وجود مقادیر غیرطبیعی پروتئین در ادرارتشخیص داده می شود در ارتباط می باشد.
محققان همینطور مشاهده نمودند حمله آسم بر سلامت جنین هم اثر می گذارد بگونه ای كه باعث تولد زودهنگام ۱۴ درصد نوزادان و ابتلای ۲۱ درصد آنان به بیماری های مادرزادی می شود.
در این بررسی محققان وضعیت مادران آبستن مبتلا به آسم كه بیماری شان تحت كنترل بود و زنان دیگری كه گرفتار علایم شدید این بیماری بودند مقایسه كردند. محققان تاكید نمودند یافته های بدست آمده حائز اهمیت می باشد چونكه تعداد قابل توجهی از زنان مبتلا به آسم در دوران حاملگی مصرف داروهای آسم را كاهش داده یا قطع می كنند.
به گزارش روزنامه تلگراف، به قول محققان كانادایی آسم شایع ترین بیماری مزمن در زنان آبستن است و هشت تا ۱۳ درصد زنان آبستن در جهان گرفتار این عارضه می شوند.



1398/09/06
23:54:55
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ