تحقیقات رپورتر مونشن نشان داد؛

توهین های شدید جنسی به زنان سیاست مدار آلمان در شبكه های اجتماعی

توهین های شدید جنسی به زنان سیاست مدار آلمان در شبكه های اجتماعی

پرسی بلاگ: حدودا 90 درصد از نمایندگان پارلمان مركزی آلمان در شبكه های اجتماعی مورد حمله و توهین جنسی قرار می گیرند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، زنان سیاست مدار در آلمان قربانیان جدید نفرت پراكنی در شبكه های اجتماعی هستند. نظرسنجی«رپورتر مونشن» نشان میدهد كه حدودا ۹۰ درصد از نمایندگان پارلمان مركزی آلمان در شبكه های اجتماعی مورد حمله و توهین قرار می گیرند. به نظر می رسد؛ هدف ساكت كردن زنان فعال در عرصه سیاست آلمان است.
كاتارینا شولتسه، نماینده حزب سبزها در مجلس ایالتی بایرن آلمان، كسی است كه سیاست را در بایرن متحول كرد؛ از پاییز سال ۲۰۱۸، ۳۸ كرسی پارلمان ایالتی بایرن متعلق به حزب او است. اما موفقیت برای این زن سیاست مدار با حاشیه های زیادی همراه بوده است. او بارها در شبكه های اجتماعی مورد حمله و توهین قرار گرفته است. شولتسه در این زمینه می گوید: «بدون تردید از اینكه بامداد زود از خواب بیدار شوم و در شبكه های اجتماعی، توهین هایی كه به من شده را بخوانم، حس خوبی ندارم. این اقدامات بر روی زندگی ما تأثیر می گذارد.»
نتایج یك پژوهش جدید در آلمان نشان میدهد كه نفرت پراكنان اهتمام دارند با این اقدامات خود، مانع فعالیت سیاستمداران زن در كارزارهای انتخاباتی شوند. در انتخابات ایالتی سال ۲۰۱۸، كاتارینا شولتسه، كاندیدای اصلی حزبش بود، اما گروه های راستگرا و افراطی كارزاری مقابل او شكل دادند. آنها از كاربران خواستند تا در شبكه های اجتماعی به او توهین كنند. اما شولتسه تنها زن سیاستمداری نیست كه بارها و بارها با تهدید روبه رو شده است.
تحقیقات «رپورتر مونشن» نشان میدهد كه نفرت در شبكه های اجتماعی خصوصاً مقابل زنان سیاست مدار شكل جدیدی به خود گرفته است. نتایج نظرسنجی «رپورتر مونشن» بسیار تكان دهنده است: ۸۷ درصد از این زنان تابحال هدف نفرت و تهدید در شبكه های اجتماعی بوده اند و بعضی می گویند حدودا هر روز با این مسئله روبرو هستند. در ۵۷ درصد از موارد، سخن از خصومت ها و حمله های جنسی است. آنكه دمشایت برگ، از نمایندگان بوندستاگ، نمونه ای از آزارها و تهدیدها را به تصویر می كشد: «سخنان وحشتناكی به من زده می شود. در اغلب موارد، تحت توهین نژادپرستانه و جنسی قرار می گیرم.»
۳۸ درصد از نمایندگان زن در بوندستاگ گفته اند كه مقابل تهدید و توهین شكایت كرده اند. اما در دو سوم موارد روند حقوقی رسیدگی به شكایات متوقف شده است. برخی موارد هم مسكوت مانده اند. ماریا ورزیگ، رئیس كانون وكلای زنان آلمان معتقد می باشد كه پلت فرم هایی مانند فیسبوك كه فضایی برای توهین هایی از این دست در اختیار نفرت پراكنان قرار می دهند، باید پاسخگو باشند. بگفته او، گروهی از توهین ها دارای مؤلفه های كیفری هستند و در این مورد می توان با استناد به حقوق مدنی با آنها مقابله نمود. او با اشاره به كند بودن روند رسیدگی به این شكایات می گوید: «شاید سوژه هنوز آن طور كه باید و شاید در حوزه حقوقی، جدی گرفته نمی گردد.»
این ها در حالی است كه ۱۱ درصد از زنان سیاست مدار كه در نظرسنجی جدید شركت داشته اند، گفته اند كه حجم توهین ها و تهدیدها موجب شده، بعنوان یك زن برای ادامه كار حرفه ای مردد شوند. مسئولان برنامه تلویزیونی «رپورتر مونشن» برای این نظرسنجی، از تمامی ۲۲۱ زن نماینده پارلمان دعوت نمودند، اما تنها ۷۷ نفر به این دعوت پاسخ مثبت دادند.
این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ارسال كرده است.


منبع:

1398/08/02
00:49:31
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: اجتماعی , شركت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ