مدیرعامل ستاد دیه كشور مطرح كرد

آزادی ۱۳۰ هزار زندانی غیرعمد در ۳۰ سال گذشته

آزادی ۱۳۰ هزار زندانی غیرعمد در ۳۰ سال گذشته

به گزارش پرسی بلاگ مدیرعامل ستاد دیه كشور اظهار داشت: طی ۳۰ سال گذشته، ۱۳۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان های كشور آزاد شده اند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سید اسدالله جولایی در دیدار با خیران ستاد دیه استان با استناد به آیه ای مباركه در مورد ارزش امور خیریه و جایگاه خیران، اظهار نمود: نمایندگی ستاد دیه استان فعالیت های بسیار خوبی انجام داده و امروز خرسندیم كه به مدد خیران صاحب ساختمان شده تا بیشتر از پیش در جهت خدمت به زندانیان نیازمند بكوشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص "مَنْ لَمْ یَشْكُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْكُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ" بیان كرد: قدردان كمك های خیران هستیم كه در كار خیر "آزادی انسان ها" همیار ستاد دیه هستند.

وی در ادامه به بخشی از تلاش های ستاد دیه در جهت الزامی شدن بیمه شخص ثالث اشاره نمود و اضافه كرد: اگر این قانون تصویب نمی شد، حالا ۳۰۰ هزار راننده زندانی در كشور داشتیم، در حالیكه رقم رانندگان زندانیان كشور هم اكنون ۱۷۰ نفر است؛ در آذربایجان شرقی هم حدود یك درصد(۴ نفر) زندانیان جرایم غیرعمد، رانندگان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه كشور با بیان این كه در ارتباط با حوادث رانندگی، فقر فرهنگی داشته و احتیاج به آموزش همگانی داریم، اظهار داشت: به مدت هشت سال است كه با آموزش و پرورش چانه می زنیم تا مسائل ترافیكی و رانندگی را در كتب درسی بیاورند. چرا تا این حد ولنگاری در حوزه رانندگی داریم؟

وی با بیان این كه با اصلاح قانون چك هم قدم های خوبی در جهت كاهش زندانیان جرایم غیرعمد برداشته شد، اضافه كرد: طرح اصلاح قانون مهریه با رعایت حقوق طرفین هم در كمیسیون قضائی مجلس جریان بوده و كارهایی خوبی در ارتباط با این قانون صورت خواهد گرفت.

جولایی در بخش دیگری از سخنانش به آمار زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده اشاره نمود و اظهار داشت: به همت ستاد دیه و كمك های خیران طی این سال ها، ۱۳۰ هزار نفر از زندان های كشور آزاد شده اند.

آزادی ۱۲۸ زندانی از كمك خانواده های متوفی

مدیر ستاد دیه استان هم در این دیدار اظهار نمود: طی یك و نیم سال گذشته سنت حسنه ای در استان به راه افتاده و خانواده های متوفی بخشی از هزینه ضیافت خویش را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می كنند و از همین محل، تابحال ۲۰۸ خانواده سبب آزادی ۱۲۸ زندانی جرایم غیرعمد استان شده اند.

رسول تقی پور با بیان این كه این سنت حسنه برای نخستین بار در آذربایجان شرقی بدین حجم انجام می گیرد، اضافه كرد: خواستاریم این سنت حسنه با كمك ستاد دیه كشور به سایر استان ها هم تسری یابد.

وی در خاتمه از اجرای طرح "هر هیات یك آزادی زندانی" طی ایام محرم در استان اطلاع داد و اظهار داشت: در چارچوب این طرح، یكی از هیات عزاداری استان آزادی ۷۲ زندانی را به نیت سهدای كربلا تقبل كرده و تا كنون هم مقدمات آزادی ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده اند.




1398/07/18
14:12:06
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: آموزش , ترافیك , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ