توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

انتشار بیستمین چاپ زندگانی علی بن حسین(ع)، نقد اخبار و روایت ها

انتشار بیستمین چاپ زندگانی علی بن حسین(ع)، نقد اخبار و روایت ها

به گزارش پرسی بلاگ بیستمین چاپ كتاب زندگانی علی بن حسین(ع) نوشته زنده یاد جعفر شهیدی، توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، دفتر نشر فرهنگ اسلامی بیستمین چاپ كتاب «زندگانی علی بن الحسین (ع)» نوشته زنده یاد سیدجعفر شهیدی را با شمارگان هزار نسخه، ۲۲۴ صفحه و بهای ۳۱ هزار تومان منتشر نمود. چاپ نخست این كتاب در سال ۱۳۶۵ با شمارگان پنج هزار نسخه، منتشر گردید و جایزه كتاب سال را به خود اختصاص داد. همینطور تلخیصی از این كتاب هم به قلم سیدمحمدرضا جوادی توسط همین انتشارات تهیه و بارها تجدید چاپ شده است.
كتاب شامل ۱۷ فصل است كه عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «آشنایی با امام»، «تولد امام»، «وضع ایالت های مسلمان نشین در دوران نوجوانی امام»، «حركت كاروان از حجاز به عراق»، «مسیر كاروان از كوفه به شام»، «تحلیلی از روحیه مردم شام و پندار آنان درباره اسیران»، «خاندان پیامبر در كاخ یزید»، «انعكاس حادثه كربلا در كوفه»، «آثار واقعه حره در مدینه»، «عباد الرحمان»، «بزرگواری امام در برخورد با نادانان و تربیت آنان از این راه»، «عبادت امام»، «بخشش امام»، «بردباری برابر ناملایمات»، «نپرداختن به غیر مسائل علمی و عبادت»، «گفتارهای كوتاه امام» و «رساله حقوق». كتاب چند پیوست هم دارد: بحث مجددی درباره رساله حقوق، ترجمه رساله برابر ضبط صدوق در خصال، صحیفه سجادیه و قرآن به خط امام علی بن حسین.
این كتاب كاملترین پژوهش و تحقیق درباره امام چهارم حضرت سیدالساجدین است. زنده یاد شهیدی برای نگارش این كتاب به منابع مختلف تاریخی، چه منابع مورد قبول اهل سنت و چه منابع شیعی مراجعه نموده و روایتی بی نقص و كامل را عرضه كرده است. وی در هرجایی كه لازم دیده به نقد و بررسی اخبار وارده از احوالات حضرت در منابع تاریخی مختلف هم پرداخته است. كتاب همانطور كه نویسنده علامه آن در مقدمه اشاره كرده با هدف زدودن باورهای نادرست و همینطور خرافات درباره حضرت سیدالساجدین نوشته شده است. یكی از این باورهای نادرست، اعتقاد ایرانی ها به «شهربانو» بعنوان مادر حضرت سجاد (ع) و همسر امام حسین(ع) است. زنده یاد شهیدی این باورها را نقد كرده است.

1398/07/13
14:35:41
5.0 / 5
4616
تگهای خبر: آثار , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ