در هفته دوم شهریور انجام شد:

كشف ۱۲ تن مواد مخدر و روان گردان

كشف ۱۲ تن مواد مخدر و روان گردان

به گزارش پرسی بلاگ معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از كشف بیشتر از ۱۲ تن مواد مخدر و روان گردان در ۲۰ استان كشور در دومین هفته شهریور اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، ناصر اصلانی اظهار داشت: مجموع كشفیات در هفته یاد شده، ۱۲ هزار و ۸۱ كیلوگرم است و بیشترین حجم مواد مكشوفه مربوط به تریاك به میزان ۸۸۷۴ كیلوگرم است كه ۷۴ درصد مجموع كشفیات را شامل می شود.

این مقام مسئول افزود: همینطور از این میزان ۱۴۳۶ كیلوگرم حشیش، ۹۹ كیلوگرم شیشه، ۱۷۲ كیلوگرم هرویین، ۹۴۴۱ عدد قرص روان گردان، ۹ لیتر پیش ساز و ۱۵۰۰ كیلوگرم سایر مواد كشف شده است.

اصلانی با اشاره به اینكه این میزان از كشفیات طی ۸۷۶ فقره عملیات صورت گرفته است، اظهار داشت: سرانه كشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴ كیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار نمود: در هفته اخیر مجموعاً ۶۷۹۵ متهمم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح كشور دستگیر شده اند كه از این تعداد ۹۸ نفر به افترا قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۱۹۶۵ نفر خرده فروش و توزیع كننده مواد و ۳۹۱۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند. ۸۱۳ نفر هم طی سایر عملیات های در رابطه با مبحث مواد مخدر دستگیر شدند.

معاون مقابله با عرضه ستاد اضافه كرد: از ۹۴۴۱ عدد قرص روانگردان مكشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۴۶۵۵ عدد مربوط به استان فارس است كه نشان دهنده ۴۹ درصد مجموع كشفیات قرص های روانگردان است.

اصلانی با اشاره به اینكه بالغ بر ۹۵ درصد كشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان كشور می باشد، اظهاركرد: بیشترین حجم كشفیات با ۳۷۱۱ كیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است كه معادل ۳۱ درصد كشفیات كشور است و كرمان با ۲۴۹۱ كیلوگرم، فارس با ۱۶۰۵ كیلوگرم، هرمزگان با ۱۳۱۸ كیلوگرم، تهران با ۱۲۷۹ كیلوگرم، آذربایجان غربی با ۶۴۶ كیلوگرم و خراسان جنوبی با ۴۷۴ كیلوگرم به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی ادامه داد: سهم كشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از كشفیات كشور در هفته مذكور ۶۷ درصد است.

اصلانی اظهار نمود: طی این مدت، ۱۴۶ دستگاه خودرو، ۲۳ دستگاه موتورسیكلت، ۱۷ قبضه سلاح و ۴۸ دستگاه موبایل توقیف شد.



1398/06/21
20:23:53
5.0 / 5
4495
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ