توسط نشر كرگدن؛

انتشار كتاب ساده ای در شناخت آراء داروین، بشناسیم و بعد نقد نماییم

انتشار كتاب ساده ای در شناخت آراء داروین، بشناسیم و بعد نقد نماییم

پرسی بلاگ: كتاب داروین به زبان ساده نوشته مایكل روس و ترجمه سعید جعفری توسط نشر كرگدن در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.



سعید جعفری، مترجم كتاب «داروین به زبان ساده» به خبرنگار مهر اظهار داشت: یك ناشر در غرب مجموعه كتاب هایی دارد كه در آن به زندگینامه و شرح آرا و افكار خیلی از سخنوران و بزرگان تاریخ با زبانی ساده پرداخته است. عنوان مجموعه هم Simply است و عناوین كتاب ها هم مثلاً این است: Dickens Simply.
وی اضافه كرد: نویسندگان در نهایت سادگی و ایجاز به نگارش كتاب پرداخته اند تا عامه مردم بتوانند كتاب ها را درك و فهم كنند و یك شمای كلی از اندیشه های هر كدام از شخصیت ها به دست بیاورند.
جعفری افزود: كتاب «داروین به زبان ساده» كه ترجمه من از آنرا انتشارات كرگدن منتشر خواهدنمود نیز ترجمه كتاب Simply Darwin این مجموعه است. روی سخن این كتاب نیز با عموم مردم است تا همه بتوانند اندیشه داروین را خوب بشناسند. نویسنده این كتاب یعنی مایكل روس، استاد و پژوهشگر حوزه فلسفه علم است.

این مترجم درباره لزوم انتشار این كتاب نیز اشاره كرد: ببینید ما باید برای ارزیابی و ارزش گذاری اندیشه ها ابتدا به شناخت دقیق از آن اندیشه ها برسیم. ما اگر قصد نقد و سنجش سخن داروین را داریم ابتدا باید دقیق فهم نماییم كه او چه می گوید؟ در روند علمی نقد نیز نخست مساله شناخت مهم می باشد و در گام دوم نقد. كتاب «داروین به زبان ساده» متعلق به گام نخست یعنی همان شناخت است.
«نیوتون فیلسوف» نوشته اندرو جانیاك، «فلسفه علم آینشتاین» نوشته دان هوارد، «كانت و فلسفه علم: از نیوتن تا آینشتاین» نوشته مایكل فریدمن و… از دیگر ترجمه های انتشار یافته جعفری است.
چارلز رابرت داروین زیست شناس و زمین شناس انگلیسی بود كه شهرت او بعد از كتاب «منشأ انواع» در تاریخ ماندگار شد. بسیاری بر این عقیده اند كه نظریات وی در ایران بطور صحیح مطرح نشده است. كتاب او با نام كامل «خاستگاه گونه ها (منشأ انواع) به وسیله انتخاب طبیعی» حالا یكی از مشهورترین كتاب ها در تاریخ تفكر بشری است.


منبع:

1398/04/10
20:02:56
5.0 / 5
4703
تگهای خبر: ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ