توسط انتشارات انقلاب اسلامی؛

قواعد تفسیری مقام معظم رهبری با ویرایش جدید منتشر گردید

قواعد تفسیری مقام معظم رهبری با ویرایش جدید منتشر گردید

پرسی بلاگ: کتاب روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) با ویرایش جدید توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) بتازگی با ویرایش جدید توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.
یکی از مهم ترین کارهای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) در سالهای قبل از انقلاب و در دوران مبارزه برای ایجاد حکومت اسلامی و همین طور بعد از پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران، برگزاری جلسات تبیین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم بوده است.
آن چه در این کتاب آمده تلاشی است برای تبیین روش و گرایش و نیز استخراج مبانی، قواعد و خاصیت های تفسیری ایشان که از بررسی تفسیر سوره برائت، به دست آمده است. همین طور مورد پژوهی و ارائه نمونه های عینی ذیل هر مبنا و قاعده تفسیری، از خاصیت های متمایز این نوشتار است که بر کارآمدی و سودمندی آن افزوده است.
این کتاب یک نوبت در سال ۱۳۹۳ با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) در تفسیر سوره برائت» چاپ شده بود و الان با بسط مطالب، ارائه دلیلهای، شواهد و نمونه های بیشتر در مباحث و توسعه عناوین، گسترش یافته و با حجم بیش از دو برابر، در قالب اثری مستقل با ۳۱۲ صفحه در اختیار پژوهندگان علوم قرآنی قرار گرفته است.
تاکنون ۱۰ عنوان از تفاسیر رهبر معظّم انقلاب از سوره های صف، منافقون، حمد، حشر، جمعه، بقره، تغابن، مجادله، ممتحنه و برائت توسط انتشارات انقلاب اسلامی انتشار یافته و تفسیر سوره های ملک و طلاق نیز در آینده منتشر خواهند شد.
کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی)» در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اول فروردین ۱۴۰۳ عرضه می شود.

1403/01/01
13:54:51
5.0 / 5
151
تگهای خبر: بازار , بین المللی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ