توسط انتشارات كتاب جمكران انجام شد؛

چاپ کتابی درباره ی غیبت امام زمان

چاپ کتابی درباره ی غیبت امام زمان

پرسی بلاگ: کتاب عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟! نوشته احمد نقوی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟!» نوشته احمد نقوی بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب پژوهشی فقهی درباره ی مستندات ممنوعیت قیام در عصر غیبت است.
احکام و قوانین دین مبین اسلام، به امور عبادی و وظایف فردی منحصر نیست، بلکه معاملات، سیاست، اقتصاد، روابط داخلی و خارجی مسلمانان نیز جز قوانین مهم اسلام است و اجرای این احکام جز در بستر حکومت دینی میسر نخواهد بود.
طبق عقیده شیعیان، در زمان حضور معصوم (ع) وظیفه تشکیل حکومت برعهده ایشان نهاده شده، اما حکم قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت، جای سوال دارد که پژوهشگران و فرهیختگان دینی باید پاسخگوی آن باشند.
در برخی جوامع دینی شیعه، روایاتی وجود دارد که به گمان عده ای، این روایات مؤمنان را از هرگونه قیام و تحرک سیاسی در عصر غیبت بازداشته و آنها را به سکوت و سکون امر کرده است بدین سبب ناآگاهان و ساده اندیشان با شعار جدایی دین از سیاست دیگران را از تحرکات سیاسی منع می کنند.
این کتاب در ۳ فصل تدوین شده است. فصل اول به شناخت الفاظ کلیدی و مفاهیم کاربردی کتاب، از قبیل سکوت، قیام، سیاست و غیبت از نظر لغوی و اصطلاحی و بیان مطالب کلی مربوط به بحث، پرداخته است. فصل دوم، روایات مورد استناد اهل سکوت بر عدم جواز قیام و تحرک سیاسی در عصر غیبت را در هشت گفتار از نظر سندی و دلالی تجزیه وتحلیل می کند.
در فصل سوم، جایگاه قیام زید بن علی (ع) در کلام دوده (ع) بررسی شده است.
نویسنده کتاب پیش رو می گوید مطالب آن، با تاکید بر مباحث فقهی و روایات دوده (ع) و فقط از بُعد فقهی بررسی شده است. البته در فصل مربوط به قیام زید بن علی (ع) به برخی مطالب تاریخی نیز اشاره شده است.
این کتاب با ۳۰۴ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1402/12/14
17:09:17
5.0 / 5
213
تگهای خبر: بازار , قوانین , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ