حجت الاسلام ربانی خبر داد؛

انتشار چهل حدیث از امام زمان(عج) به زبان اسپانیایی

انتشار چهل حدیث از امام زمان(عج) به زبان اسپانیایی

به گزارش پرسی بلاگ، مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق اظهار داشت: کتاب چهل حدیث حضرت امام مهدی حُجَّتِ بنِ الْحَسَن العسکری صاحب الزمان (عج) به زبان اسپانیایی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، چهل حدیث حضرت امام مهدی حُجَّتِ بنِ الْحَسَن العسکری صاحب الزمان (عج) به زبان اسپانیایی اخیرا توسط مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق با کمک حوزه علمیه امام علی ابن ابی طالب (ع) و ویراستاری مصطفی السا لوادوری انتشار یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی فعال حوزه علمیه در منطقه آمریکای لاتین ضمن اشاره به ترجمه و چاپ چهل حدیث از هرکدام از چهارده معصوم (ع) را به زبان اسپانیایی اظهار داشت: نیاز مسلمانان اسپانیایی زبان به شناخت معارف خاندان (ع) که جمعیتی بالغ بر ششصد و پنجاه میلیون نفر در تمام جهان دارند، با عنایت به این نیاز از اول سفر تبلیغی به آرژانتین شناساندن مکتب اهل البیت (ع) برنامه ریزی شد و این سفر همچنان ادامه دارد.
وی افزود: مظلومیت خاندان (ع) و مکتب ناب و مترقی آنان، و بعضی ائمه (ع) که درراه حق ضد باطل شهید شدند و مراقد مطهر آنان مورد حمله و تخریب وهابیت خائن و جنایتکار واقع شده است، وظایف ما را در این حوزه مضاعف می کند که با تلاش بیشتر به معرفی خاندان (ع) در بین اسپانیایی زبان ها خصوصاً به مرد م امریکای لاتین بپردازیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق اظهار داشت: ذکر و یاد امام مهدی (عج) باعث برکت، تربیت و سعادتمندی است. دعای همگانی و جهانی برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) سبب تسریع در ظهوران حضرت خواهد شد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مناسبتی در رابطه با مبحث مهدویت و اهمیت حفظ و ترویج آن در بین جهانیان فرمودند: "این عقیده که همه ی مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. " البته در خصوصیات و جزئیّاتش، بعضی فِرَق، حرف های دیگری دارند؛ اما اصل این که چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملأ اللّه به الارض قسطاً و عدلًا کما ملئت جوراً و ظلماً»، بین مسلمانان متواتر است. همه، این را قبول دارند. خوب؛ این عقیده از آن عقاید بسیار کارگشاست..... به علت همین که کارگشاست، دشمنان از یک طرف و البته دوستان نادان هم از سوی دیگر بر آن می تازند. گاهی دوستان نادان، از روی نادانی و بر اثر بی توجّهی، کاری می کنند که هیچ دشمن دانایی به آن خوبی نمی تواند ضربه بزند!

حجت الاسلام ربانی اظهار داشت: در سندی که دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری سفارش می کنند که ما باید کاری نماییم که عقیده ی به مهدویّت، به تدریج از بین مردم زایل شود! آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق آفریقایی بودند فرقی نمی کند که استعمار از کجا باشد استعماگران خارجی، قضاوت شأن این بود که تا وقتی عقیده ی به مهدویّت در میان این مردم رایج است، ما نمی توانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!
ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است! چقدر خطا می کنند کسانی که به اسم روشن فکری و بعنوان تجدّدطلبی می آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون این که بدانند چه کار می کنند، مورد تردید و تشکیک قرار می دهند! این ها همان کاری را که دشمن می خواهد، راحت انجام می دهد!
وی اضافه کرد: امروزه ملیون ها نفر عاشق شیفته از سراسر جهان دوست دارند امام زمان ضد السلام را بشناسند و زودتر ظهور امام را مشاهده نمایند تا از خوان گسترده معرفت و معنویت این امام شریف توشه بر گیرند.
حجت الاسلام ربانی اظهار داشت: تاسی به سیره بزرگان که اربعین حدیث نوشته اند و در ارتباط با امام کتاب های فراوانی نوشته اندو مردم ازآن استفاده زیاد معنوی، علمی، فرهنگی، سیاسی و عرفانی برده اند مثلا مرحوم نوری در بیان اسماً شریفه امام مهدی (عج)، با استناد به آیات، روایات، کتب آسمانی پیشین، تعبیرات راویان و تاریخ نگاران، تعداد ۱۸۲ اسم و لقب برای حضرت مهدی (عج)، همچون محمّد، احمد، عبدالله، محمود، مهدی، برهان، حجّت، حامد، داعی، شرید، صاحب، غایب، قائم، خلف صالح، منتظر و … را ذکر کرده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در حد توان خود میراث علمی و معنوی خاندان (ع) را در جهان ترویج نماییم و قلوب غیر مسلمانان را هم از این طریق به سمت اسلام ناب محمدی صلوات الله و سلامه ضد جذب نماییم.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق در انتها اظهار داشت: افراد خیر بخصوص خیرین سفیران نور در هزینه چاپ ما را کمک و همراهی می کنند.


منبع:

1402/12/05
09:14:02
5.0 / 5
227
تگهای خبر: ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ