مدیرصندوق اعتباری هنرخبرداد؛

افزایش ارائه تسهیلات بانکی به اصحاب فرهنگ و هنر

افزایش ارائه تسهیلات بانکی به اصحاب فرهنگ و هنر

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در دیدار با مدیران صنوف فرهنگ، هنر و قرآن و عترت استان خراسان رضوی از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش تسهیلات بانکی به اهالی فرهنگ و هنر اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در ۲ نشست مشترک چندین ساعته با روسای صنوف، انجمن های تخصصی، کارشناسان و اصحاب فرهنگ و هنر که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، به وظیفه ذاتی و رسالت خطیر صندوق اعتباری هنر در برابر اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترات سراسر کشور اشاره و ضمن تشریح بعضی از عملکردهای شاخص این مجموعه، اظهار داشت: خوشبختانه با افق ها و چشم اندازهای ترسیم شده و برنامه ریزی های انجام گرفته امروز شاهد ارائه بیشتر از ۳۳ نوع خدمت توسط این مجموعه به هنرمندان هستیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور درحال ارائه و انجام است.
رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه تقویت اقتصاد هنر و پرداختن به نیازهای هنرمندان شامل پیشکسوتان و جوانان هنرمند را یکی از مهم ترین برنامه های جدی صندوق هنر عنوان نمود و اضافه کرد: تلاش ما در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی این بود تا در کنار افزایش اعتبارات و توسعه ارائه انواع خدمات و تسهیلات، بتوانیم با به کارگیری همه ظرفیت ها دغدغه های معیشتی، مالی و نیازهای هنرمندان به حداقل ممکن کاهش داده و حمایت همه جانبه را از این قشر فرهیخته به عمل آوریم. ما بر این باوریم هر چقدر کار جدی صورت گیرد باز هم جای کار و نیازهای جدی وجود دارد بنابراین مصمم هستیم تمام قد و با عزمی راسخ و روحیه جهادی برای مرتفع نمودن نیاز آنها تلاش نماییم.
مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه به مبحث شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم اشاره نمود و تصریح کرد: با همه گیری این ویروس، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جهات مختلف صدمه های جدی را متحمل شدند اما دولت مردمی از همان ابتدا با اقدامات جدی ضمن افزایش اعتبارات و حمایت های جدی بی شائبه ای را از مسیرهای مختلف انجام داد.
لطفا به اطلاع رسانی ها توجه بیشتری داشته باشید
پوراحمدی در ادامه سخنان خود با اعلان اینکه طرح ها، اقدامات، ارائه تسهیلات متعدد همراه با اطلاعیه های مختلفی وجود دارد که اطلاعات و توضیحات لازم در رابطه با آنها از راه سامانه و پیام رسان صندوق هنر اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: گاها در این گونه نشست ها دوستان و عزیزان مسایل و مطالبی را عنوان می کنند که صندوق هنر پیشتر در رابطه با آنها اطلاع رسانی لازم همراه با پیشبینی و راهکارهای مختلف را ارائه کرده اما برخی به سبب عدم رفتن به سایت صندوق و دیگر مسیرهای مرتبط، متاسفانه در جریان قرار نگرفته اند بنابراین تقاضا داریم همه هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر، اخبار و مطالب را که شامل مجموعه اقدامات و عملکرد وجدیدترین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه و همکاران ما است را مشاهده و در جریان خبرهای روز صندوق قرار گیرند.
رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه یکی از برنامه ریزی ها و پیگیری های این صندوق را کوشش برای کاهش زمان برای دریافت تسهیلات و وام های خُرد عنوان و تاکید کرد: درصدد هستیم با توجه به اعلام آمادگی بانکهای در رابطه با صندوق هنر در آینده ای نه چندان دور با تمهیداتی که صورت می گیرد، ارائه تسهیلات و وام ها، سرعت و تنوع بیشتری خواهد گرفت. البته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حل مسائل معیشتی و حمایتی هنرمندان، تعصب و نگاه ویژه ای دارند به صورتی که یکی از مهم ترین بخش های کار خودشان را معطوف این مهم کرده اند.
در این نشست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به برنامه های صندوق اعتباری هنر برای توانمندسازی اصحاب فرهنگ و هنر اظهار داشت: برنامه های مختلفی برای این حوزه تدوین شده است که تلاش می نماییم با اجرای آن پشتیبانی از رویدادهای مختلف حوزه های فرهنگی و هنری و فعالان این عرصه را بیشتر از پیش انجام دهیم.
برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان نامدار خراسان رضوی
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست ضمن تقدیر از تلاش ها و عملکرد خوب صندوق اعتباری هنر در ارائه انواع تسهیلات و خدمات مختلف به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت بخصوص عرضه تسهیلات و وام های خُرد، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای مبحث حذف دریافت تضامین مختلف در جهت پشتیبانی از هنرمندان اطلاع داد و تصریح کرد: بدون تردید خانه ملت هم در موارد و مسایلی که در جهت حمایت، کمک به معیشت و کم کردن دغدغه هنرمندان و ترغیب و تشویق این قشر فرهیخته برای ادامه فعالیت باشد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه اظهار داشت: استان خراسان رضوی از دیر باز مهد فرهنگ و هنر است و هنرمندان این خطه از کشور طی سالیان اخیر برای اعتلای پایتخت معنوی ایران اسلامی بسیار کوشیده اند. خوشبختانه طی ۲ سال قبل روند ارائه خدمات به هنرمندان شریف این استان تسهیل و تسریع شده است. تمام تلاش ما اینست که با همکاری صندوق اعتباری هنر با بهبود روند خدمات رسانی سبب ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه شویم تا با امنیت خاطر به کار خود ادامه دهند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در استان ها از جانب صندوق اعتباری هنر اظهار نمود: یکی از اقدامات شایسته صندوق اعتباری هنر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در استان ها با حضور خانواده و شاگردان آنهاست. طی برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم که در آینده نزدیک مراسم بزرگداشت هنرمندان نامدار خراسان رضوی را هم طی همراهی با صندوق در استان برگزار نماییم.
در ادامه، حاضران در این ۲ نشست شامل نمایندگان صنوف مختلف حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و همینطور شماری از هنرمندان عرصه های مختلف، هریک به نمایندگی یا به صورت فردی به ارائه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات پرداختند که مبحث بیمه، تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد هنر، ایجاد بستری برای ارائه آثار هنری به منظور تجاری سازی، دریافت کمک های فکری، حقوقی، مبحث نحوه اعمال ماده ۳۸ سازمان تأمین اجتماعی، بهره مندی هرچه بیشتر از خدمات هنر کارت، از اهم موضوع هایی بود که عنوان شد و حاضران نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خویش را بیان نمودند.


منبع:

1402/10/30
14:19:26
5.0 / 5
238
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , اطلاع رسانی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ