وزیر ارشاد:

همه پیروان ادیان توحیدی به فلسطین عشق می ورزند

همه پیروان ادیان توحیدی به فلسطین عشق می ورزند

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به این که همه پیروان ادیان توحیدی به فلسطین عشق می ورزند اظهار داشت: شهدا نقطه انسجام همه ادیان هستند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی همزمان با ایام ولادت حضرت مسیح در آئین گرامیداشت شهید آشوری «جانی بت اوشانا» با تبریک ایام ولادت حضرت عیسی مسیح اظهار داشت: عیسی مسیح این شخصیت بی نظیر که بشدت در قرآن مجید بین ما مسلمانان مورد تکریم و احترام است، با افتخار نسبت به آن نبی عالی مقام ابراز محبت و احترام داریم و در کنار نام پیامبر عظیم الشان خودمان از این بزرگوار تجلیل و تکریم می نماییم. خوشحالیم که در روزهای ولادت پیامبر عظیم الشان عیسی مسیح حضور داریم و به همه شما گروههای مختلف ادیان الهی و هموطنان تبریک می گویم.
ادامه داد: ایران عزیز مانند یک چتر فراگیری است که همه ما را ذیل خود قرار می دهد؛ امروز بر سر مزار شهید والا مقامی ایستاده ایم که جان شیرین خویش را برای حفظ و محافظت از سرزمین آب و اجدادی خود فدا کرد. وقتی بقایای پیکر این شهید والامقام به کشور ما بازگشت که خانواده اش در قید حیات نیستند. سال ها پدر و مادرش چشم انتظار بودند؛ اما با افتخار این گل را تقدیم ایران کردند.
اسماعیلی اضافه کرد: این شهدا محل و مکانی برای انسجام وحدت ملی ما ایرانی ها هستند. هیچ جا و مکانی پاک تر و مقدس تر از برادری و وحدت ملی نیست. این شهیدان عزیزترین وجود خودشان و جان شیرین خویش را برای اثبات این ادعا تقدیم کردند. ازاین رو روح شهدا زنده است و در پیشگاه الهی وجود دارند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در قرآن مجید بارها خوانده ایم که نپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند بلکه آنها زنده اند نزد پروردگارشان و روزی می خورند.

وی افزود: روح این شهید امروز ناظر بر ماست و از وجود این شهید پیشرفت، آبادانی، صلاح و سعادت همه ایرانیان را مسالت می نمائیم.

اسماعیلی اظهار داشت: از نمایندگان ارامنه، کلدانی، مسیحی، ارمنی و زرتشتی و همه عزیزان و روحانیان عزیز که در این مراسم حضور دارند تشکر می نماییم.

وی اظهار داشت: با افتخار برای افزایش برادری ها و محبت ها کنار هم هستیم و از کسانی که به دنبال برهم زدن این آرامش هستند، برائت و بیزاری می جوییم.

اسماعیلی افزود: امروز نمونه بارز این خشونت وحشیانه صهیونیست های جنایت کار هستند. فلسطین سرزمین مورد احترام همه ادیان و محل تولد عیسی مسیح و محل رشد و تعالی این پیامبر بزرگ است و همه ما پیرو این ادیان الهی هستیم.

وی تصریح کرد: یک چاره مهم برای فلسطین اینست همه فلسطینی ها شامل مسلمان، مسیحی و… همه باهم در یک قالب، یک دولت را تشکیل دهند و سوال این جاست که باید از رژیم جنایت کار پرسید مگر خیلی از خون ها را برای شعارهای تو خالی خود نریختید؟ ما نمی گوییم این کار دست چه کسی باشد، می گوئیم این کار دست کسی باشد که فلسطینی ها انتخاب کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز خدا را شاکریم که یهودیان عزیز همراه با مسیحی ها از این جنایات وحشیانه اعلام برائت می کنند. من به روح همه شهدای انقلاب عزیزمان، دفاع مقدس و امنیت که در آستانه شهادت حاج قاسم هستیم درود می فرستم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: حاج قاسم نماد یک شخصیت آزاده و یک قهرمان ملی است. این فرد مردم عزیز ایزدی را در عراق از چنگال کسانی که ناحق نام مسلمانی را یدک می کشیدند از دست داعشی های جنایت کار نجات دادند. هر جا به انسانی ظلم می شد این شهید از جا برخاست. ما به روح این شهید و دیگر شهیدان عرض سلام و درود می فرستیم و برای همه ایرانی ها از همه ادیان آرزوی سلامتی داریم.

گفتنی است، همزمان با ایام کریسمس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آشوری شهید جانی بت اوشانا بامداد امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همینطور تعدادی از نمایندگان اقلیت مجلس در آرامستان آشوری ها برگزار شد.

همینطور در این مراسم اسقف مار نسای بنیامین اسقف اعظم آشوریان ایران، خوری اسقف سرگیز اسقف کلیسای آشوری کلدانی ایران، کشیش مقدس نیا از روحانیون جامعه آشوری ایران، شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان و آرا شاوردیان نماینده ارامنه از مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.
شهدا درس آزادی به ما دادند
در ابتدای این مراسم شارلین آنویه تکیه نماینده آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس شامل آشوری، کلدانی، یهودی، مسیحی، زرتشتی و مسلمان همه نمونه بارز شجاعت هستند و این شهدا با کار دلیرانه ای که کردند درس آزادگی به ما دادند. ما باید از آنان پاسداری نماییم و به یاد داشته باشیم که همیشه اسم شهید با احترام خاصی همراه می باشد و این عزیزان بدانند نام این شهیدان همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند.

وی افزود: شهیدان کسانی هستند که اسمشان در نهایت جان خودشان را تقدیم میهن کردند و بنابراین باید نگذاریم که نام و خاطره شهیدان از یاد نرود. امروز در کشورمان از هر قومیتی با اتحاد و همدلی خوب و با وحدت واقعی که با مدیریت رهبر انقلاب است گرد هم آمده ایم تا یاد این شهید والا مقام را در میلاد مسیح گرامی بداریم.

ایشان در ادامه از جنایات رژیم صهیونیستی در چارچوب اشغال فلسطین، پست فطرتی، کودک کشتی و شیطان صفتی یاد کرد و این رژیم را با جنایات انجام شده که سخیف ترین رفتار انسانی ضد مردم فلسطین را انجام داده و بیشتر از ۲۱ هزار نفر را به شهادت رسانده محکوم نمود.

آنچه در شهادت وجود دارد برابری است

در ادامه روحانی آرامستان اشوری های اسلامشهر اظهار داشت: امروز برای ما روز مهم و فرخنده ای است که امیدوارم با یادآوری این جان فشانی و تقدیم جان شهیدان آینده ای بهتر و پیشرفتی برای کشور عزیزمان ایران با همه ادیان الهی باشد.

وی افزود: آن چه در شهادت وجود دارد برابری است و اختلاف دین نیست و آن چیزی که هست دین معلوم نیست و آن چه که مطرح است نام ایران و ایرانی است که فارغ از دین و مذهب و قومیت است که از جان خود می گذریم.

او در آخر صحبت های خود تصریح کرد: این هم برایمان باشد که هوای سرد نباید مانع برگزاری این مراسم باشد.

در ادامه این مراسم گروه رزم نوازان ۲۱ تکاور به اجرای موسیقی کشورمان پرداختند.

ایرانی ها وطنشان را بیشتر از جانشان دوست دارند

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: درود می فرستیم به روح مطهر جانی بت اوشانا که این مراسم برای تکریم این شهید برگزار گردید. افتخار می نماییم در جامعه ای زندگی می نماییم که همه هموطنان مان برای پاسداشت این جامعه و حفظ از این وطن از جانشان می گذرند. این ارزش همه ایرانی هاست که وطن را بیشتر از جانشان دوست دارند و برای حفظ وطن از جانشان می گذرند.

وی افزود: امیدوارم این وطن همیشه در آرامش باشد و شاهد هجمه ظلم و ستم نباشیم وگرنه همه مردم برای کشورمان آماده هستند. امیدواریم اینروزها ظلم هایی که به مظلومان وارد می شود از بین برود و به برکات این ایام رژیم غاصب گر که دشمن کودکان است از بین برود.

احمدوند اظهار داشت: افتخاری است برای ما که میزبان چنان مراسم باشیم و وظیفه وزارت ارشاد است که میزبان چنین مراسمی باشد.

شایان ذکر است این مراسم بمناسبت ایام کریسمس که مصادف با ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) از ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه است برنامه ریزی شده بود.

شهید جانی بت اوشانا در خانواده ای آشوری، در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در شهر کرمان، به دنیا آمد و درحالی که دو ماه مانده بود تا سربازی اش تمام شود در عملیات بدر سال ۱۳۶۳ شهید شد؛ اما پیکر این شهید مفقودالاثر شد و سر انجام پس از ۳۸ سال مفقودالاثری اواسط اسفند ۱۴۰۱ توسط نیروهای تفحص پیدا و به سرعت از راه آزمایش DNA هویت ش مشخص شد.

1402/10/09
13:51:53
5.0 / 5
244
تگهای خبر: اطلاع رسانی , انسانی , مجلس , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ