نشستی با اهل قلم؛

ضرورت ترویج کتابخوانی در کرمان

ضرورت ترویج کتابخوانی در کرمان

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، شاعر و نویسنده کرمانی اظهار داشت: هفته کتاب رویدادی است که می تواند جریان ساز باشد و در طول سال توجه مردم را به سمت کتاب جلب نماید.



مجتبی احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این که هفته کتاب بهانه ای برای بازبینی مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: هفته کتاب رویدادی است که می تواند جریان ساز باشد و در طول سال توجه مردم را به سمت کتاب جلب نماید.
وی اضافه کرد: در طول سال از جانب سازمان های فرهنگی کشور برنامه های مختلفی حول محور کتاب برگزار می گردد و در روزهای برگزاری هفته کتاب هم این برنامه ها، بخصوص جلسات نقد و معرفی کتاب بیشتر می شود.
لزوم افزایش رویدادهای فرهنگی در ارتباط با کتاب
احمدی به ضرورت برگزاری رویدادهای مختلف در روزهای هفته کتاب با حضور مسؤولان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در حین برگزاری این رویداد فرهنگی هم ضروری است به بررسی وضعیت موجود کتاب و اهمیت مقوله کتابخوانی پرداخت تا برای رسیدن به وضعیت هرچه مطلوب تر درمورد این صنعت بزرگ به راهکارهایی عملی دست پیدا کرد.
برای افزایش ضریب نفوذ کتاب در جامعه به کارهای پژوهشی بیشتری نیاز داریم تا از دل آنها به راهکار برسیم
شاعر و نویسنده کرمانی با اشاره به اینکه تجربه های خوب و موفقی درمورد برگزاری هفته کتاب در کشور داریم، اظهار داشت: در مورد این تجربه ها میتوان نوعی مطالعه و بازبینی انجام داد و آنها را با تجربیات جهانی موفق ترکیب کرد تا از دل آن به راهکارهای عملی رسید.
سرانه کتاب افزایش یابد
او به حضور کتاب در سبد خرید خانوار و همینطور ضرورت افزایش سرانه مطالعه در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در شهر های مختلف کشور جمع های مختلف کتاب خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب وجود دارد که میتوان آنها را حفظ کرد و با شیب ملایمی بر تعداد آنها افزود تا جامعه بیشتر از پیش با فضای کتابی عجین شود.
احمدی اظهار داشت: برای افزایش ضریب نفوذ کتاب در جامعه به کارهای پژوهشی بیشتری نیاز داریم تا از دل آنها به راهکار برسیم. این فعالیت ها می تواند با حضور افراد اهل کتاب مانند مؤلفان، ناشران، کتابفروشان، فعالان فرهنگی، روزنامه نگاران و… صورت گیرد.
لازم به ذکر است سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست وسوم تا سی ام آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.


منبع:

1402/08/17
07:41:56
5.0 / 5
229
تگهای خبر: خرید , صنعت , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ