توسط انتشارات نیستان؛

فصل شکوفه های نخل به کتابفروشی ها آمد

فصل شکوفه های نخل به کتابفروشی ها آمد

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب فصل شکوفه های نخل نوشته محدثه دلنواز توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «فصل شکوفه های نخل» نوشته محدثه دلنواز بتازگی توسط انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی است از آنچه بر خاندان عصمت و طهارت و دوده رسول اکرم (ص) بعد از حادثه عاشورا گذشته اما داستانش از زاویه دید اشقیا و بطور مشخص یکی از مرددین لشکر عمر سعد بازخوانی و روایت می شود.
داستان از عصر عاشورا و حمله لشکر یزیدیان به خیام برجای مانده از امام حسین (ع) شروع و در ادامه ماجرای اسیری خاندان دوده و حرکت و حضور در کوفه را بازگو می کند. این داستان از زبان یکی از لشکریان عمر سعد بازگویی می شود. سربازی که دلخوش دارد که در نبرد عاشورا حتی یک تیر نیز پرتاب نکرده است اما از نزدیک شاهد واقعه بود و با مشاهده میزان خونخواری و نابکاری لشکر در برخورد با خاندان و یاران امام حسین (ع) گرفتار تردید در فعل و عملش شده است و می کوشد در منازعه با همکاران خود به صورتی دست به توجیه خود بزند.
یکی از بخش های این کتاب بازخوانی خطبه و گفتارهای سید الساجدین (ع) و حضرت زینب (س) در جریان اسارت در کوفه شام با مردم، ابن زیاد و یاران آنهاست. این بازنویسی شکلی شاعرانه، حماسی و در عین حال توأم با شخصیت پردازی داستانی است و همین موضوع بر تأثیرگذاری آن افزوده است. نویسنده منازعه کلامی حضرت زینب (س) و ابن زیاد و منازعه کلامی امام سجاد (ع) با مردم کوفه در صورتیکه اسیر و در بند در کوچه های کوفه به سمت کاخ ابن زیاد در حرکت هستند در این کتاب روایت کرده است.
در کنار این ماجرا شرح جنایت لشکر یزیدی در منطقه حره و در ادامه حمله به مدینه النبی و شکستن حرمت حریم و مسجد رسول الله (ص) همراه با تصویرسازی اشخاص و موقعیت های سالهای دهه ۶۰ هجری از دیگر بخش های این کتاب است.
این کتاب با ۲۵۶ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1402/06/15
20:08:33
5.0 / 5
312
تگهای خبر: بازار , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ