رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

تعامل فراجا با دستگاه قضایی سبب رفع اطاله دادرسی می شود

تعامل فراجا با دستگاه قضایی سبب رفع اطاله دادرسی می شود

به گزارش پرسی بلاگ، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: تعامل فراجا با دستگاه قضایی سبب رفع اطاله دادرسی می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از قوه قضاییه، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور با همراهی سردار اشراق معاون هماهنگ کننده فراجا و سردار ملک زاده معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا در سازمان قضایی نیروهای مسلح با حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار و گفت و گو کرد.

پورخاقان در این جلسه ضمن خیر مقدم به فرمانده کل انتظامی کشور و حُسن انتصاب ایشان از طرف فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: بحمدلله انتصاب جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب نشان از روحیه ولایی و انقلابی و مواضع قاطع شما در بزنگاه ها دارد. حقیقتاً شخصیت شما در انجام ماموریت های فراجا به شکلی است که وقتی ضد انقلاب و اشرار نام شما را می شنوند لرزه به اندامشان می افتد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به ماموریت های گسترده انتظامی کشور در همه عرصه ها اظهار داشت: نیروی انتظامی یک نیروی میدانی است که حدودا در همه عرصه های کشور شامل ملی، دینی، انقلابی، دولتی، غیر دولتی، ورزشی، هنری و هر چیزی که لازم باشد اجتماعی شود، در خط مقدم جبهه حفظ امنیت قرار دارد و این نیروهای فراجا هستند که بسیج می شوند تا اتفاقی پیش نیاید.

همچنین وی با اشاره به مقوله مهم امنیت در کشور و نقش فراجا در ایجاد و حفظ امنیت ملی اظهار داشت: در مراسمات مذهبی مثل عاشورا و اربعین و در مناسبت های ملی مثل عید نوروز پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و دیگر رسته های انتظامی برای حفظ امنیت کشور از بودن کنار خانواده های خود نیز محرومند، همین طور در انتخابات های کشور و دیگر عرصه ها امکان ندارد ردّ پایی از نیروهای خدوم انتظامی در آن نباشد که این نشان از ضرورت تقویت جایگاه فراجا در نظام اسلامی دارد.

در این جلسه که معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر کل حفاظت و اطلاعات، مدیر کل منابع انسانی، مدیرکل تحقیقات ویژه، مدیر کل حوزه ریاست و دادستان نظامی سازمان قضایی تهران نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای انتظامی کشور خاطر نشان ساخت: بارها گفته ام اگر عزت نیروهای مسلح شکسته شود، بطور قطع امنیت کشور مخدوش خواهد شد. بااینکه باوجود تمام شیطنت ها و کوشش های دشمن در بر هم زدن امنیت کشور، با حضور نیروهای مسلح جان برکف شامل ارتش و سپاه و بسیج خصوصا فراجا که در همین شش ماهه اول سال، ۴۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد، همین طور سربازان گم نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مردم ما در سخت ترین شرایط و در دور افتاده ترین نقاط کشورمان نسبت به دیگر کشورهای منطقه در سطح امنیت مطلوبی قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اهمیت صیانت از نیروهای مسلح مخصوصاً فراجا بیان کرد: در بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی بحث پیشگیری مطرح شده و بنظر می رسد قانونگذار مسئله صیانت را تعمداً پیش از اصل ۱۵۹ برای دادگستری و اصل ۱۷۲ برای سازمان قضایی نیروهای مسلح که مربوط به رسیدگی به جرائم است آورده، چون با پیش گیری از وقوع جرم و صیانت از نیروهای مسلح، اقتدار نیروها حفظ و به تبع آن امنیت کشور تامین می شود، چونکه به تعبیر مقام معظم رهبری هر پیشرفتی که در کشور اتفاق می افتد در سایه امنیت حاصل می شود.

پورخاقان در انتهای سخنان خود اضافه کرد: البته چنانچه افرادی مرتکب جرم شوند با مجرم باید برخورد قاطع شود و این امر نیز خود سبب حفظ اقتدار نیروهای مسلح می شود.

وی همین طور اشاره کرد تعامل هرچه بیشتر فراجا با دستگاه قضایی و انجام دقیق وظایف در مقام ضابط سبب تسریع در رسیدگی های قضایی و رفع اطاله دادرسی می شود.

همچنین سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: ما همه بدهکار این انقلاب و شهدای عزیزمان هستیم و خودرا برای هزینه دادن در این راه آماده کرده ایم و می دانیم ایستادن پای این مکتب هزینه دارد، البته بسیار شیرین است و عاقبت بخیری را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت سازمان قضایی در صیانت از نیروهای مسلح و برخورد بجا با مجرمین گفت: آن شخصی که در فراجا جرایم عمدی مرتکب می شود، موجب از میان رفتن سرمایه اجتماعی ما می شود و می توان گفت این ها دزد لباس ما هستند و با دزد باید مثل یک دزد برخورد کرد.

رادان در ادامه اضافه کرد: ما متوجه خط سیاسی آشوب و فتنه انگیزی دشمنان داخلی و خارجی هستیم و باید مراقب زمینه های شعله ور شدن این فتنه ها در کشور باشیم؛ پس باید مبادی زمینه سازی این فتنه ها در کشور که می تواند از هر ارگانی همچون نیروی انتظامی باشد را ببندیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به کوشش های دشمن در قرار دادن مردم در مقابل فراجا بیان داشت: درگیری و برخورد مردم با پلیس و سرخورده کردن این نیروها یکی از اهداف دشمنان است که در انقلاب های رنگی و مخملی گرجستان از این حربه استفاده شد. یکی دیگر از حربه های دشمن بهره بردن از فضای مجازی برای تضعیف پلیس است، تا جایی که روزی نیست در کشور، همکاران ما در معرض شهادت نباشند، بااینکه این ایستادگی و این شهادت برای نیروهای ما افتخار است.

وی با تأکید بر صیانت از نیروهای فراجا از طرف سازمان قضایی گفت: اگر احیاناً توسط نیروهای فراجا جرمی اتفاق بیفتد ما بدنبال دفاع از او نیستیم، بلکه خودمان مدعی خواهیم بود و به شدت درباب فساد اخلاقی، مواد مخدر و رشوه حساس بوده و برخورد می نماییم، چونکه ما با مردم ارتباط داریم و باید الگوی جامعه باشیم.

در پایان رادان بر تعامل سازنده بین سازمان قضایی نیروهای مسلح و فراجا اصرار کرد و اظهار داشت: ما آمادگی هر گونه همکاری و برگزاری کلاس های پیشگیرانه از طرف سازمان قضایی را داریم و این تعامل سازنده بین سطوح بالای مدیریتی این دو نهاد را قدمی در راستای پیش گیری از وقوع جرم می دانیم.





منبع:

1402/06/06
10:33:43
5.0 / 5
257
تگهای خبر: اجتماعی , انسانی , پلیس , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ