آماده باش اورژانس و هلال احمر برای وزش شدید باد و رگبار در ۶ استان

آماده باش اورژانس و هلال احمر برای وزش شدید باد و رگبار در ۶ استان

به گزارش پرسی بلاگ، رئیس اورژانس کشور و سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش تکنسین ها و امدادگران این دو سازمان برای مواجهه با بارش شدید باران و وزش باد در شش استان خبر دادند.


جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به پیشبینی و اخطار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بارش شدید و رگباری باران و هم وزش باد شدید در شش استان کشور اظهار داشت: بر مبنای پیشبینی انجام شده از جانب سازمان هواشناسی که منجر به صدور اخطار سطح نارنجی از جانب این سازمان شده است، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز پنج شنبه، در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و جنوب شرق فارس و در روز جمعه، در مناطق جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس وجود دارد.
وی افزود: در همین راستا هم تکنسین های اورژانس در این شش استان در آماده باش کامل قرار دارند تا به هرنوع حادثه احتمالی رسیدگی کرده و امدادرسانی به مصدومان احتمالی آنرا انجام دهند.
همینطور صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در این خصوص به ایسنا اظهار داشت: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال هم در این شش استان به حالت آماده باش درآمده اند تا به هرگونه حادثه احتمالی رسیدگی کنند. در همین راستا تجهیزات و امکانات لازم هم در اختیار این افراد قرار گرفته است.
محمودی اظهار داشت: لازم است مردم هم مواردی را رعایت نمایند، همچون این که در هنگام وزش باد از قرار گرفتن در لبه پرتگاه ها و پشت بام ها و هم حضور در مجاورت تابلوهای تبلیغاتی و اجسامی که احتمال سقوط آنها وجود دارد، پرهیز کنند. پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات هم همچون سفارش هایی است که در هنگام بارش شدید باران باید مورد توجه قرار گیرد.



1402/05/05
17:09:22
5.0 / 5
251
تگهای خبر: هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ