ابلاغ دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس تا 15 شهریور

ابلاغ دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس تا 15 شهریور

به گزارش پرسی بلاگ، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، پیش بینی نمود که دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس تا ۱۵ شهریور ماه ابلاغ شود.


اعظم گودرزی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر ساله به روز رسانی دستورالعمل پایگاه های تغذیه سالم مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد، اظهار نمود: دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با همکاری سایر دفاتر وزارت بهداشت تعیین اقلام مجاز و غیرمجاز پایگاه های تغذیه سالم مدارس را در دستور کار دارند و پیشبینی می کنم تا ۱۵ شهریورماه دستورالعمل جدید به کلیه ادارت کل آموزش و پرورش استان های کشور با درج اقلام مجاز و غیرمجاز برای توزیع در مدارس ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه در صورت توزیع اقلام غیر مجاز در پایگاه های تغذیه سالم مدارس، این پایگاه ها از سوی کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت پلمب می شود، افزود: اگر کارشناسان وزارت بهداشت مشاهده کنند اقلام توزیعی در این پایگاه ها طبق بخشنامه نباشند، برای بار اول اخطار می دهند اما برای دومین بار و سوم پلمب می کنند.
به قول مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، بر مبنای دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم ارسال شده از جانب وزارت خانه به ادارات تابعه آموزش و پرورش استان های کل کشور، مدیر مدرسه مشخص می کند که بر طبق این ضوابط چه کسی شرایط احراز متصدی امور پایگاه تغذیه سالم (بوفه) را دارد.
گودرزی در پاسخ به این سؤال که آیا بوفه مدارس می توانند غذای خانگی نظیر، عدسی، خوراک لوبیا، آش، ماکارانی و... بفروشند؟، توضیح داد: با عنایت به این که دستورالعمل این امر حدودا ۱۵ شهریور ماه ابلاغ می شود، باید اظهار داشت که متصدی این پایگاه ها باید بر مبنای دستورالعملی که از جانب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین و خوراکی های مجاز و غیرمجاز پایگاه های تغذیه سالم مدارس تعیین می شود، اقدام نموده و در واقع متصدی این پایگاه ها ملزم به رعایت این ضوابط هستند.




منبع:

1402/04/29
12:20:10
5.0 / 5
271
تگهای خبر: آموزش , فروش , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ