دادمان خبر داد؛

دفتر هنر و ادبیات اسارت به ظرفیتهای حوزه هنری افزوده شد

دفتر هنر و ادبیات اسارت به ظرفیتهای حوزه هنری افزوده شد

به گزارش پرسی بلاگ، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر اظهار داشت: دفتر هنر و ادبیات اسارت به ظرفیتهای موجود حوزه هنری افزوده شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آئین تکریم و معارفه مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر، مسئول روابط عمومی حوزه هنری، مدیر دفتر ادبیات داستانی و مدیر دفتر هنر و ادبیات اسارت با حضور محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، علی فروزانفر معاون هنری و تعدادی از مدیران حوزه هنری روز گذشته بامداد یکشنبه ۲۵ تیر اجرا شد.
ساسان ناطق مدیر سابق دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری در آغاز این آئین تکریم و معارفه اظهار داشت: طی کارهای ۹ سال قبل در این دفتر فهمیدیم که تکیه گاه اصلی ما، مراکز استانی است و اگر به داشته ها و دارایی های خودمان در مراکز استانی تکیه نماییم، بطور قطع موفق می شویم. در طول این مدت کوشیدیم بیش از آنکه حرف بزنیم عمل نماییم و عمل گرا باشیم و پس از این هم در دفتر ادبیات اسارت این شیوه را ادامه خواهیم داد و ناگفته های اسیران جنگ را روایت خواهیم کرد.
مرتضی سرهنگی در ادامه این آئین اظهار داشت: در سالهای جنگ و بعد از آن، ۱۰ میلیون نامه بین اسرا وخانواده هایشان رد و بدل شده و حوزه هنری ۱۲ هزار نامه را جمع آوری کرده است. «ادبیات اسارت» انسانی ترین گروه ادبیات است و به دوستان این دفتر سفارش می کنم در نوشته هایمان روی زمین زندگی نماییم، کلمه های نامفهوم را از متن هایمان دربیاوریم و در نوشتن حواسمان را پرت چیز دیگری نکنیم.
علی فروزانفر افزود: آقای ناطق از همان ابتدا فرا تهرانی فکر و عمل می کرد، همه ما ایشان را به نظم، ادب و صراحت می شناسیم و امیدواریم که این روحیه در دفتر ادبیات اسیران جنگی ایران و عراق نیز حفظ شود.
وی ضمن تشکر از کارهای گسترده ای که در سپهر سوره هنر انجام شده، اظهار داشت: ما هیچ کاری را در عرصه هنری نمی بینیم که تأثیر آقای قربانی و نحوه مدیریت ایشان در آن دیده نشود، ایشان مدیر و متخصص هستند و کاری نبود که به ایشان واگذار شود و ایشان به نحو احسن انجام ندهند.
معاون هنری حوزه هنری اضافه کرد: ادغام روابط عمومی و سپهر سوره هنر تصمیم متهورانه و شجاعانه ای است و حضور آقای باقری به ما اطمینان می دهد و خیالمان را راحت می کند که این انتخاب، انتخاب درستی است.
بهزاد دانشگر مدیر جدید دفتر ادبیات داستانی اظهار داشت: درحد توان تلاش می کنم تا بتوانیم قدمی رو به جلو برداریم و دراین زمینه از همه دوستان درخواست دارم که همکاری کنند.
امیر اسماعیلی سرپرست سابق روابط عمومی حوزه هنری در این آئین اظهار داشت: در طول این مدت تمام تلاشمان این بود که به خون شهدا وفادار بمانیم و در حوزه رسانه ای نیز کارهای بزرگ حوزه هنری را به درستی در رسانه ها منعکس نماییم.
علی قربانی مدیرعامل سابق سپهر سوره هنر افزود: در ادوار مختلف بوسیله همکاری با مدیران حوزه هنری ارادت ویژه ای به دوستان پیدا کردم که در عین ارادتی که به همه بزرگان و عزیزان دارم، با آقای دادمان حس رفاقت و همدلی بیشتری پیدا کردم و از ایشان بابت همه حمایت هایشان سپاسگزارم.
وی اضافه کرد: در مدت فعالیت در سپهر سوره هنر سعی کردیم تولیدات حوزه هنری در بخش هنری را به رسانه ببریم و حدودا تمام تولیدات جز یک مورد، همگی پخش و دیده شد.
محمد مهدی دادمان اظهار داشت: همانطور که استاد سرهنگی فرمودند بحث «دفتر هنر و ادبیات اسارت» سال هاست که مطرح است، تا این که عاقبت قرار شد این ظرفیت جدید در بحث ادبیات پایداری به ظرفیتهای موجود حوزه هنری اضافه شود و قرار شد که آقای ساسان ناطق این مسئولیت را بر عهده بگیرند اما از همان ابتدا این سوال مطرح بود که جای خالی ایشان در دفتر ادبیات داستانی چگونه پر شود که پس از حضور آقای دانشگر این دغدغه برطرف شد.
وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه ادبیات داستانی و استفاده از استعدادهای بکر، خلاق و هنرمند در سراسر کشور موجب می شود تجدید حیاتی در ادبیات داستانی داشته باشیم که امیدواریم با حضور آقای دانشگر به مرحله اجرا برسد.
رئیس حوزه هنری اضافه کرد: در شش ماهه اول حضور در عرصه هنری به این نتیجه رسیده بودیم که «اداره کل روابط عمومی» و «مجموعه سپهر سوره هنر» ماموریت های نزدیک به هم و مشابهی دارند اما دو بخش متفاوت برایشان تدبیر شده است که آن چه در این آئین سنگر سپاری صورت می گیرد یکی شدن این دو واحد سازمانی است.
دادمان اظهار داشت: مجموعه سپهر سوره هنر، برگزاری محافل را برعهده داشته و در این دو سه سال ماموریت ضریب رسانه ای دادن به کارهای حوزه به وظایفش افزوده شد، روابط عمومی نیز وظیفه ایجاد جریان رسانه ای و ساخت تصویر رسانه ای از نشان ها، اسامی ماندگار، افراد مؤثر، هنرمندان، اساتید و ارتباط با مخاطبان عام و خاص حوزه هنری را برعهده داشت که بحث های مفصلی صورت گرفت، عاقبت این تصمیم گرفته شد که این دو مجموعه یکی بشوند و یک تیم کاری با حفظ ظرفیت هایی که در مجموعه سپهر سوره هنر و روابط عمومی شکل گرفته است، مسئولیت را برعهده بگیرد.
در این آئین تکریم و معارفه امیر اسماعیلی سرپرست سابق روابط عمومی، علی قربانی مدیر عامل سابق سپهر سوره هنر و ساسان ناطق مدیر سابق دفتر ادبیات داستانی تکریم شدند.


منبع:

1402/04/26
14:17:08
5.0 / 5
299
تگهای خبر: انسانی , تولید , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ