مدیر فروش و توزیع شركت كاغذ چنمینگ مطرح كرد؛

فرصت گسترش روابط برای تأمین کاغذ میان ایران و چین فراهم است

فرصت گسترش روابط برای تأمین کاغذ میان ایران و چین فراهم است

به گزارش پرسی بلاگ، مدیر فروش و توزیع شرکت کاغذ چنمینگ اظهار داشت: بازار ایران نسبت به کشورهای همسایه بسیار بهتر است که این فرصتی را برای گسترش روابط میان هر دو کشور و تأمین کاغذ مورد نیاز ناشران فراهم می آورد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، هیئت تجاری گروه کاغذ چنمینگ چین از شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران بازدید کرد که در این بازدید بابک عابدین رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، ارشد عین اللهی مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، امیرهومن محمدی نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، محمد مبینی عضو و خزانه دار اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، ناصربخشی مدیر نشر دوران، علیرضا رئیس دانا مدیر مؤسسه انتشارات نگاه، مهدی میردشتی مدیرانتشارات میردشتی، عباس غمگسار مدیر انتشارات ترمه و حمید سیاح مدیر انتشارات اسلام، سیامک زرگران مدیرعامل گروه صنعتی اقیانوس آرام و آقای بی از شرکت کاغذ چنمینگ حضور داشتند.
در ابتدای این نشست ارشد عین اللهی اظهار داشت: مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران قراردادی را در سال ۱۳۹۱ برای خرید کاغذ با یکی از ارگان های نیمه دولتی منعقد کرد که متأسفانه با مشکلاتی روبرو و منجر به تعطیلی تعاونی شد. سال قبل شرکت تعاونی با سفارش بزرگان صنف بار دیگر فعالیتش را با حضور سه نفر از دوستان در هیئت مدیره و در قسمت بازرسی از سر گرفت.
وی اضافه کرد: شرکت تعاونی در گذشته کاغذ ۶۵۰ ناشر عضو رسمی و دو هزار ناشر غیرعضو را تأمین می کرد. حالا و بعد از تاریخ شانزدهم مهر سال ۱۴۰۱ و با استقرار هیئت مدیره جدید فعالیتهای اولیه برای شروع خدمات رسانی مجدد به ناشران شروع شده است. در این خصوص ساختمان شرکت بازسازی شد. همینطور ما یک انبار به وسعت ۴۵ هزار متر مربع در شریف آباد و ۵ هزار متر سوله برای نگهداری کاغذ داریم.
عین اللهی اظهار داشت: در دهه ۸۰ شرکتهای تعاونی بودند که مدت های مدیدی کاغذ مازندران را توزیع می کردند. در آن سال ها چون با بحران مواجه شدیم این فعالیت را رها کردیم. سال قبل بنده بازدیدی از نمایشگاه آینده چاپ ایران داشتم که جرقه ای برای شروع باردیگر شد.
وی اضافه کرد: مهندس زرگران و مهندس عابدین پیشنهاد کردند با عنایت به این که شرکت کاغذ چنمینگ برای توسعه فعالیت در ایران آمادگی دارد، شرکت تعاونی می تواند گفت وگویی را برای همکاری با نماینده این شرکت داشته باشد. ما هم با آغوش باز از این پیشنهاد استقبال کردیم و امیدواریم که بتوانیم بخش عمده کاغذ مورد نیاز ناشران را از این شرکت بزرگ تأمین نماییم.
ایجاد یک پلت فرم برای عرضه توانمندهای صنعت چاپ
در ادامه این نشست بابک عابدین با اشاره به اینکه یکی از نگاههای نمایشگاه آینده چاپ ایران اتصال زنجیره تأمین یعنی مصرف کننده به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان است، اظهار داشت: هدف این رویداد ایجاد یک پلت فرم برای عرضه توانمندی های صنعت چاپ، بسته بندی و نشر و عرضه زنجیره تأمین این صنایع و تبدیل آن به یک محفل بین المللی است.
وی اضافه کرد: امید داریم تا در دوره پنجم این نمایشگاه شاهد حضور ۳۰ درصدی غرفه گذاران خارجی برای عرضه محصولات، مواد اولیه، تکنولوژی و ماشین آلات صنعت چاپ، بسته بندی و نشر کشور باشیم. از طرفی حضور بازدیدکنندگان از کشورهای منطقه می تواند نیاز تولیدکنندگان را برآورده سازد. مجموع این عوامل منجر به یک اکوسیستم اقتصادی پویا می شود.
عابدین اظهار داشت: نمایشگاه آینده چاپ ایران در اولین دوره برگزاری از حمایت فعالان صنفی و صنعتی برخوردار بود و با ادامه این حمایت ها سال جاری شاهدیم که فضای نمایشگاهی از هزار و ۸۰۰ متر به پنج هزار متر مربع و تعداد غرفه ها هم از ۶۰ غرفه به ۱۰۰ غرفه رسیده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران اضافه کرد: مهندس سیامک زرگران مدیرگروه اقیانوس آرام که یکی از اسپانسرهای ما در دوره گذشته همینطور دوره آتی نمایشگاه آینده چاپ ایران هستند، باب آشنایی ما را با کارخانه کاغذ چنمینگ باز کرد و ما موفق شدیم که این شرکت را بعنوان اسپانسر ایفپکس همراه خود داشته باشیم. شرکت کاغذ چنمینگ با ظرفیت تولید ۶ میلیون تن و ۲۰ خط تولید کاغذ و مقوا یکی از بزرگ ترین شرکتهای تولیدکننده کاغذ در کشور چین به حساب می آید.
عابدین اظهار داشت: در دوره دوم برگزاری این نمایشگاه موفق شدیم که تعداد شرکتهای خارجی را از یک شرکت در دوره اول به شش شرکت برسانیم. همینطور برنامه ریزی هایی برای حضور بازدیدکنندگان خارجی ترتیب داده ایم. مهم ترین بحث امروز ما این بود که بتوانیم هم از راه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران و هم از راه نمایشگاه آینده چاپ ایران یک پل ارتباطی میان شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با شرکت کاغذ چنمینگ برای رفع نیاز در زنجیره تأمین باشیم تا به این شکل توانمندی گذشته این تعاونی بار دیگر احیا شود و ناشران بتوانند نیازشان در حوزه کاغذ را به سادگی برطرف کنند.
وی اضافه کرد: شرکت کاغذ چنمینگ در نمایشگاه کلیه بسترهای چاپی سلولزی را معرفی می کند. همینطور می تواند بعضی از نیازهای مصرف کنندگان کاغذ را تأمین کند و انتقال دانش و اطلاع رسانی در زمینه بسترهای موجود برای افزایش بهره وری در تولید و کاهش هزینه را خواهد داشت. امیدواریم این دیدار تبدیل به یک جریان اقتصادی مؤثر و ارتباط طولانی مدت و سودآور برای طرفین شود. ما در اتحادیه صادرکنندگان مشتاقیم که نشر کشور هرچه بیشتر رشد کند چون که فرهنگ و دانش کشور وابسته به این مورد است.
شرکت کاغذ چنمینگ بزرگترین تولید کننده کاغذ و مقوا در چین است
سیامک زرگران؛ مدیرعامل گروه صنعتی اقیانوس آرام در ادامه این نشست اظهار داشت: این شرکت یک مجموعه خانوادگی در زمینه تولید و بازرگانی حوزه مواد اولیه سلولزی، کاغذ و مقوا است.
وی اضافه کرد: ارتباط ما با کشور چین عمیق و استراتژیک است و از این گونه روابط استقبال می نماییم. ازاین رو از شرکت کاغذ چنمینگ بعنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در کشور چین برای حضور پررنگ تر، سرمایه گذاری و بازاریابی در برنامه های صنفی و صنعتی دعوت کردیم؛ تا به این شکل آشنایی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایران با طیف کالاهای تولیدی کاغذ چنمینگ اتفاق بیافتد.
زرگران اظهار داشت: طیف کالایی که این کارخانه در جهان توزیع می نماید علاوه بر حوزه چاپ و نشر که ما با آن آشنایی داریم در زمینه بسته بندی و سلولزی هم در بازارهای بین المللی گسترده است ازاین رو به منظور معرفی این شرکت سال قبل در نمایشگاه ایفپکس حضور داشتیم و سال جاری هم بر حسب وظیفه صنفی آمادگی خویش را برای حضور و پشتیبانی از این رویداد اعلام نموده ایم.
وی اضافه کرد: چند صدایی و تعدد برنامه های صنفی می تواند کمکی باشد که ما در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم. ایفپکس یک پنجره روشن برای تولیدکنندگان ما است که امروز بتوانند با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان مواد اولیه کاغذ، مقوا و سلولزی آشنا گردند تا به این شکل با کشورهای همسایه ارتباط بهتری در زمینه صادرات داشته باشند.
زرگران اظهار داشت: در نمایشگاه نمونه کالاها به طور گسترده در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. همینطور نمایندگانی از شرکت کاغذ چنمینگ حضور خواهند داشت که می توانند دیدارهایی را به صورت گروهی یا خصوصی به منظور پاسخ به سوالات مراجعین داشته باشند. در واقع ایفپکس فرصت خوبی است که بگوییم امروز کمپانی های معظم چینی با درک ارزش بازار ایران در کشورمان حضور یافته اند که این می تواند منجر به اتفاقات خوبی شود.
وی اضافه کرد: شرکت کاغذ چنمینگ در ایران نمایندگی فعال دارد و هدفشان از این حضور ارتباط دوجانبه و مؤثر با تولیدکنندگان و فعالان ایرانی در صنعت چاپ، بسته بندی، نشر و سلولزی است. ما بعنوان یکی از واردکنندگان در ایران به دنبال تعادل در زنجیره تأمین از لحاظ کمی و کیفی هستیم. در ارتباط با تعاونی ناشران هم باید بگویم شروع خوبی داشتیم و امیدواریم که در مرحله اجرا هم موفق شویم.
زرگران در ارتباط با دیدار نماینده شرکت کاغذ چنمینگ با تعاونی ناشران اظهار داشت: چنمینگ سال هاست که در ایران حضور جدی دارد. اعضای شرکت تعاونی با این شرکت آشنایی داشته و مهم ترین هدف ما رسیدن به ساختاری است که باید در جلسات بعدی با شرکت کاغذ چنمینگ به آن دست یابیم. این نشست اولیه مفید بود و توانستیم توافقات اولیه را انجام دهیم.
فرصت گسترش روابط میان ایران و چین فراهم است
بی، مدیر فروش و توزیع شرکت کاغذ چنمینگ با ابراز رضایت از دیدار با مدیرعامل تعاونی ناشران و تعدادی از فعالان صنعت چاپ و نشر ایران، اظهار داشت: شرکت چنمینگ ۲۰ گروه در قسمت صادرات دارد که هر تیم در ارتباط با یک منطقه است.
وی اضافه کرد: امروز صحبت هایی را در ارتباط با تأمین کاغذ مورد نیاز ناشران انجام دادیم. به اعتقاد ما بازار ایران نسبت به کشورهای همسایه بسیار بهتر است که این فرصتی بی نظیر را برای گسترش روابط میان هر دو کشور فراهم می آورد.


منبع:

1402/04/15
16:01:50
5.0 / 5
295
تگهای خبر: اطلاع رسانی , بازار , بین المللی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ