توسط انتشارات شهید كاظمی؛

کتاب در پس غبار در رابطه با مجاهدین خلق

کتاب در پس غبار در رابطه با مجاهدین خلق

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب در پس غبار؛ روایتی از گروهک مجاهدین خلق نوشته محسن فامیل زرگریان توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «در پس غبار؛ روایتی از گروهک مجاهدین خلق» نوشته محسن فامیل زرگریان اخیرا توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار نشر شده است.
شاید ماجراهای عجیب و غریب جنایی و رازآلود زیاد دیده یا شنیده باشید، شاید هم از آن دست افرادی باشید که علاقه مندند فیلم جنایی، خشن یا رازآلود تماشا کنند؛ اتفاقاتی که عموماً افراد احتمال نمی دهند چنین واقعیاتی در زندگی انسان، درست بیخ گوش آنها رخ دهد.
اگر این گونه فکر می کنید می توانم دست شما را بگیرم و با خودم به دنیایی ببرم به نام اردوگاه اشرف در عراق یا مقر لیبرتی. جایی که مخوف ترین افراد در ظاهری انسانی دست به خشن ترین، غیراخلاقی ترین و بی رحمانه ترین اعمال می زنند. اعمالی که از جدا کردن افراد از خانواده هایشان آغاز می شود و با جدایی همسران از هم، جدایی کودکان خردسال از والدین، محبوس کردن آنها در مکانهای پنهانی، وادار کردن آنها به گدایی در اروپا و فروششان به خانواده های غربی ادامه خواهد یافت.
بله درست می خوانید و می شنوید، اینها واقعیات تلخی است که پنهان از چشم ما در گروه تروریستی مجاهدین خلق برای جوانان و فرزندان این مرز بودم رخ داده و می-دهد.
افرادی که عموماً ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به علت عدم رجوع به آبشخورهای فکری مناسب و سالم، فریب افکار التقاطی این سازمان مخوف را خورده و بعد از ترک وطن با خراب کردن پل های پشت سر خود، حالا خیلی هاشان ترجیح می دهند این مسیر تاریک را ادامه دهند.
هرچند برخی از آنها هم با فرار از این مقر و جدایی از این گروه تلاش کردند زندگی جدیدی را شروع کنند و با افشا کردن اتفاقات مخوف رخ داده در این سازمان، مانع از این شوند که انسانی دیگر در تله ذبح انسانیت و شرافت گرفتار شود.
پس از گذشت سال ها و افشا شدن خیلی از اتفاقات رخ داده در این سازمان، نویسنده بعد از گفت و شنود با برخی اعضای جدا شده از این سازمان و ثبت خاطرات آنها از سال ها زندگی در این گروه، دست به قلم شده و با نگارش رمان «در پس غبار» کوشیده است بعضی از این اتفاقات شوم را به رشته تحریر درآورد.
بعد از عملیات مرصاد، مسعود رجوی، خانواده را دلیل شکست در آن عملیات معرفی می کند و تحت انقلاب معروف به مریم، طلاق را الزامی کرده و ازدواج را ممنوع می کند. کودکان از پدران و مادران جدا شده و در قسمت های جدایی نگهداری می شوند. در جنگ اول خلیج فارس به بهانه بمباران آمریکایی ها، کودکان را از عراق خارج کرده و به آلمان منتقل می کنند. بعضی بین خانواده های هوادار پخش می شوند، بعضی در اردوگاه های سازمان باقی می مانند و بعضی از کودکان به فروش می رسند.
داستان «در پس غبار» در ارتباط با یکی از همین کودکان است که به خانواده ای هلندی فروخته شده و پس از سن ۱۸ سالگی، سازمان به دنبال جذب او است. جذبی که با دروغ شروع شده و پس از معلوم ساختن هویت واقعی سازمان تمام می شود.
درواقع نویسنده با به تصویر کشیدن مرزهای سرخ سازمان از ممنوعیت ازدواج تا جدا کردن و واسپاری فرزندان اعضای آن به بعضی از کشورهای اروپایی تا شکل گیری انجمن نجات در چارچوب تشکیل گروهی برای آگاهی بخشی و نجات مجاهدان مستضعف، چهره مخوف و کثیف این سازمان را در چارچوب یک رمان و البته به صورت مستند به مخاطب نشان داده است.
داستان در رابطه با زندگی دختری به نام سارا است که با پدر و مادری هلندی در شهر آمستردام زندگی می کند. در یکی از روزها، با پسری ایرانی به نام سعید آشنا می شود. سعید در رابطه با چیزهایی با او سخن می گوید که سبب می شود زندگی سارا از حالت عادی و آرام خارج گردد.
برای سارا باورکردنی نیست که خانم و آقای راشل، پدر و مادر واقعی او نیستند. او با حرف های سعید به این راز پی می برد که اصالتاً ایرانی است و پدر و مادرش هم از مبارزان سازمان مجاهدین خلق هستند. سارا تصمیم می گیرد خانم و آقای راشل را ترک و به هویت جدیدی که در انتظارش هست برسد. هویتی که در پادگان اشرف وجود دارد.
سارا بعد از فراز و فرودهای فراوان وارد اردوگاه اشرف می شود. در آنجا با افرادی روبرو می گردد که برخی از آنها در لباس دشمن و جاسوس در مقابلش می ایستند و بعضی ها که زخم خورده ی سازمان هستند تلاش می کنند به او صادقانه کمک کنند.
نویسنده تلاش می کند در چارچوب دیالوگ، اطلاعاتی از کارهای تشکیلاتی و درون سازمانی سازمان را به خواننده انتقال دهد. اطلاعاتی که کاملا مستند و بر مبنای یک سری حقیقت ها وارد رمان شده است. حقیقت های تلخ و گزنده ای از جنایت های سازمان. از جدا کردن نوزادان و کودکان از والدین شان در اردوگاه اشرف، تا انتقال آنها به آلمان و فروش آنها به خانواده هایی در کشورهای مختلف. از سر به نیست کردن اعضایی که به ماهیت واقعی سازمان پی بردند، تا ترور ناجوانمردانه ی انسان هایی بی گناه داخل ایران و عراق.
رمان از ۲۳ فصل کوتاه تشکیل شده است. این فصل های کوتاه سبب شده تا خواننده خسته نشود. گره افکنی ها و تعلیق های بموقع و همینطور سوالاتی که در انتها هر فصل برای مخاطب ایجاد می کند، مانند یک قلاب خواننده را در دل کتاب نگه می دارد.
در بخشی از کتاب آمده است:
«من یک دختر بچه پنج شیش ساله بودم و تو یه نوزاد چند ماهه. همراه با بقیه بچه های مجاهدین، توی کمپ مخصوص نگهداری از بچه های سازمان بودیم. سال ۶۹، پیش از حمله آمریکا به عراق، به بهونه در امان موندن بچه ها از بمباران احتمالی آمریکایی ها ما رو از اشرف بردند بیرون و بعد هم آلمان. از اونجا هم تقسیم شدیم بین خانواده های هوادار سازمان. هر کدوم یه طرف؛ یکی استرالیا، یکی سوئد، یکی فرانسه و بعضی ها هم موندن توی آلمان تا تحت نظر مستقیم سازمان، تربیت بشن و آموزش ببینن. من رفتم کانادا؛ پیش یه خونواده هوادار ایرانی مقیم کانادا. این حقیقت ماجرا بود که تو از اون بی خبربودی.»
این کتاب با ۳۲۸ صفحه و قیمت ۶۵ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1402/04/03
11:00:48
5.0 / 5
312
تگهای خبر: آموزش , انسانی , بازار , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ