معاون اقتصادی وزیر كشور:

سهم استانها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق مرزی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

سهم استانها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق مرزی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان تحقق 111 درصدی تعهد اشتغال سال 1401، اظهار داشت: برای سال 1402 نیز پیش بینی ایجاد شغل انجام شده که سهم اشتغال مناطق مرزی 145 هزار و 652 نفر است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محسن کوشش تبار با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر حمایت همه جانبه از مرزنشینان کشور و کمک به رفع مشکلات معیشتی آنها، اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود و الگوهای تسهیل­گر اشتغال همچون توسعه زنجیره های ارزش می ­توان معیشت مرزنشینان را متناسب با ظرفیت محلی و بومی آن منطقه، بهبود بخشید.
وی افزود: یکی از با اهمیت ترین دلیلهای رخداد قاچاق کالا در این مناطق وجود مشکلات معیشتی است که در صورت ایجاد اشتغال پایدار می توان به حل این معضل اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کمک کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به گزارش سامانه رصد اشتغال کشور منتهی به تاریخ ۱۴ فروردین ماه امسال، اظهار داشت: در سال قبل تعداد یک میلیون و ۳۴۲هزار و ۱۹۱ اشتغال در سامانه به ثبت رسیده و به عبارتی، ۱۱۱ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

کوشش تبار افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز با هماهنگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری ها هدف گذاری ایجاد اشتغال برمبنای فاکتورهای کلیدی بازار کار انجام شد.
وی، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و تعداد بیکاران استان با فرض عدم افزایش تعداد آنها و کاهش نرخ بیکاری، پیش بینی میزان عرضه و تقاضای جدید نیروی کار متناسب با ظرفیت ها و توانمندی استانها در حوزه های کشاورزی، شیلات، صنعت و تعاون، اولویت های توسعه کارهای اقتصادی، در نظر گرفتن عملکرد سالهای قبل را همچون این شاخص ها برشمرد.
معاون وزیر کشور اشاره کرد: متناسب با معیارهای تعیین شده، اشتغال پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ به تفکیک دستگاهی- بخشی در استانها انجام شد و با هماهنگی وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همین طور استانداری های سراسر کشور، با هدف کاهش یک دهم درصدی نرخ بیکاری در آخر سال ۱۴۰۲، تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۲، به تعداد (۱میلیون و ۸۸ هزار و ۷۱۱ نفر) پیش بینی شد.
کوشش تبار تصریح کرد: این مساله در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ با امضای مشترک وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانها ابلاغ گردید که سهم اشتغال مناطق مرزی، ۱۴۵ هزار و ۶۵۲ نفر است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی اظهار امیدواری کرد با انجام تدابیر مناسب و توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استانها و با بهره گیری از ظرفیت نهادهای توسعه ای و تسهیلگران حوزه اشتغال بتوان اهداف ابلاغی همچون ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی را محقق ساخت.



1402/01/16
08:33:58
5.0 / 5
506
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی , بازار , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ